Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
16. jaanuar 2018 10:14
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
WRC-autoga võistlev Valeri Gorban teeb 2018. aastal Eesti mristrisarjas kaasa täishooaja. Foto: Eurolamp WRT

Alūksnes stardib reedel üle saja võistluspaari

Lätis sõidetaval rallil ning rallisprindil osaleb esialgsetel andmetel ühtekokku 102 võistluspaari. Alūksne ralli on Läti meistrivõistluste ja Eesti meistrivõistluste esimene etapp ning Läti ja Leedu rallisprindi meistrisarja avavõistlus.

Reedel ja laupäeval Alūksnes ja selle ümbruses toimuval rallivõistlusel kannab esimest võistlusnumbrit Mini John Cooper Works WRC, millega Eurolamp WRT ridades võistlevad Kiievist pärit Valeri Gorban ja tallinlane Sergei Larens. Kolmandat aastat WRC-autot rooliv ukrainlane lubab tänavu võistelda kõigil Eesti meistrivõistluste arvestusse kuuluvail rallidel.

Eesti valitsev rallimeister Georg Gross, kes ise Alūksnes ei võistle, kiidab ukrainlase otsust osaleda Eesti meistrivõistlustel. "Kindlasti muudab see võistlemise põnevamaks, igal juhul! Mullu Tartu rallil tal oli probleeme ja see mõjus ilmselt kiirusele. Aga vaatame, kuidas tal sel aastal läheb."

Gross märkis, et plaanib sel aastal samuti võistelda, kuid kõiki etappe ta kaasa ei tee. "Osalen, aga mitte kõigil. Kas Lätis Sarma rallil stardin, seda täna veel ei tea. Oleneb asjadest. Kui tuleb korralik talv ja on palju lund, tahaks minna."

Teist võistlusnumbrit saab eelseisval Alūksne rallil kandma lätlaste Jānis Berķise ja Edgars Čeporjuse kasutuses olev Ford Fiesta R5. Mõnevõrra üllatuslikult on kolmas võistlusnumber välja antud läinud hooajal N-rühma Mitsubishi Lanceriga sõitnud ekipaažile Steven Viilo - Jakko Viilo. Nemad tulevad esmakordselt rajale Baltic Rally Rendi võistlusmasinaga Citroen DS3 R5, mida nad saavad esimest korda proovida kolmapäeval.

Pärast neid lähevad rajale nn prototüüpautod, millega võistlemas Egon Kaur - Annika Arnek, Priit Koik - Silver Simm ja poolakad Robert Kocik - Grzegorz Rybak-Ostojski. Kui poolakad on proto-autoga sõitnud kaks hooaega, siis eestlased mullu vaid pool hooaega. Talverallidel pole neist prototüüpautoga aga keegi varem võistelnud.

Kaur Motorspordi võistlejad testisid talvistes tingimustes oma autosid esmakordselt pühapäeval. Egon Kaur läbis poolsada kilomeetrit, Priit Koik 40 testikilomeetrit. Koik ütles, et pooljäisel kruusateel autot proovides tundus see olema väga kiire ja täpne. "Väga fun oli! Usun, et ralli saab põnev olema."

Ilmselt kujuneb võistlus pingeliseks eeskätt R2 klassis, kus on konkureerimas mullused parimad. Võistlustulle on astumas nii valitsevad Eesti meistrid Ken Torn - Kuldar Sikk kui ka koos kaardilugeja Renārs Francisega võistlev Läti meister Mārtiņš Sesks. Nagu läinud aastal, püüab lätlane Mārtiņš Sesks ka tänavu tiitlivõitu Eesti meistrivõistlustel. Alūksnes on kahel viimasel aastal LRC3 arvestuses ehk R2 klassis võidutsenud just Liepājast pärit noormees. Võimalik, et lätlasel õnnestub tänavu Eesti meistrivõistlustel rivaalid alistada, sest Ken Torn keskendub sel aastal juunior WRC-sarjas osalemisele.

"Alūksne rallile lähen "kätt soojaks sõitma". Enne seda ei tee ühtegi testi. Lätis proovime sarnast seadistust, mis saab autol olema Rootsi MM-rallil," rääkis Torn. Saarlane märkis, et Eesti meistrisarja etappidel osaleb ta võimalustmööda, kuid pärast Alūksne rallit saab järgmine sõit koduses meistrisarjas olema alles suvel. "Kolm-neli etappi sõidan "eestikaid". Järgmine võistlus Eestis saab olema ilmselt Estonia ralli."

Eestlastest on R2 klassi autoga võistlustulle astumas veel Rasmus Uustulnd - Kauri Pannas ja Kaspar Kasari - Hannes Kuusmaa. Rallil plaanisid võidu sõita ka eelmisel aastal Eesti meistrisarjas pronksmedalid välja teeninud Roland Poom - Ken Järveoja, kuid nende autol purunes äsjasel testil mootor. "Tunne oli treeningul hea, kuid mootor lagunes ära. Otsisime varuvariante, aga ei leidnud," põhjendas Poom mitteosalemist hooaja avaetapil.

Alūksne ralli algab 19. jaanuari õhtul kell 19.15, mil esimene võistluspaar suundub linnast avakatsele. Esimesel rallipäeval on kavas kaks 11,2 km pikkust kiiruskatset. Teisel võistluspäeval, 20. jaanuaril sõidetakse võidu seitsmel kiiruskatsel. Siis läbitakse lisakatsetel kokku 77,83 km. Ralli lõpeb Alūksnes laupäeval veidi enne kella nelja.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia