Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
14. juuni 2018 14:39
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Erakogu

Prototüüpautode stardirivi saab täiendust

 Loe lisaks
Viru ralli stardirivi avavad Valeri Gorban ja Sergei Larens

Eesti rallisõitjate kasutuses on teadaolevalt 5 prototüüpautot. Käesoleva aasta algul sai neist valmis viimane ehk see, mida tegelikult ehitama hakati kõige esimesena. Tegu on Ford Fiestaga, mille roolis Murakate "ralliperekonna" noorim liige Roland.

Viimati 2016. aasta septembris Tartu rallil võistelnud koerulane Roland Murakas esmakordselt oma uue autoga starti sel nädalal toimuval Grossi Toidukaubad - Viru rallil.

"Auto sai suures plaanis valmis aasta alguses. Nokitsemist oli auto juures ja me ei rabelenud selle ehitamisega. Alles nüüd leiame tee ralli starti," põhjendab ta. Roland räägib, et auto ehitamisel kusagilt väga šnitti ei võetud ja võimalust mööda sai kõike omas tiimis arendatud: "Pärnu meeste autodega sarnasusi on, aga suurt koostööd me teinud ei ole."

Tänaseks on Prorehv rallitiimis võistleval 26-aastasel autosportlasel testisõidud tehtud. "Lõuna-Eestis sai proovitud suurusjärgus 120 kilomeetri jagu," lausub Roland Murakas. "Kõige esimene kord oli väga raske! Keeruline oli aru saada, kas probleem on selles, et on auto võõras või selles, et on olnud nii pikk sõidupaus. Esimesed 50 kilomeetrit oli väga raske. Tuju oli üsna maas. Aga järgmise treeninguga läks olukord paremaks ja sai selgeks, et autos potentsiaali on."

"Viimistlemise ja seadistamise protsessi jagub," jätkab ta. "Töö on püsivust nõudev olnud. Lihtsam oleks muidugi helistada Tšehhisse Škodasse, et saatke auto, aga nii ei saa, kui võimalusi napib." Rahaline ressurss seab tema sõnul piirangud ka võistlemisele tervikuna: "Mis saab ülejäänud hooajaga? Seda plaani paigas ei ole. Rahalised vahendid on piiratud. Ralli-ralli haaval vaatame."

Roland Murakas avaldab lootust, et ollakse suutelised konkureerima samalaadsete "protodega", samuti R5 klassi autodega. "Viru rallil saab näha, kuidas auto võistlussituatsioonis vastu peab. Kas oleme suutelised konkureerima R5 klassi masinatega? Loodetavasti see nii läheb. Suuri eesmärke siiski algul ei sea. Tahaks võidusõidu lõpuni tulla. Ei soovi riske võtta. Omal "käsi külm" ja pole autost veel täit ülevaadet. Pigem soovime võtta Viru rallit hea treeninguna. Absoluutarvestuses 10 sekka jõuda oleks tore."

Prorotüüpautoga võistlevad eelseisval rallil veel Egon Kaur - Rasmus Vesiloo (Ford Fiesta), Priit Koik - Silver Simm (Ford Fiesta) ja 2012. aastal Viru ralli võitnud Rainer Aus - Simo Koskinen (Volkswagen Polo). R5 klassi autoga pakuvad Virumaa teedel toimuval Eesti autoralli meistrivõistluste neljandal etapil konkurentsi lätlased Jānis Berķis - Edgars Čeporjus (Ford Fiesta R5) ja venelased Radik Shaymiev - Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5).

Kui eelnevalt sai nimetatud neli eestlaste kasutuses olevat prototüüpautot, siis olgu täienduseks ära märgitud ka viies. 2017. aasta sügisel tegi Audi S1 Proto 4WD rallimasinaga Saaremaa ralli kaasa Rolandi onu Margus Murakas.


Fotod: erakogu
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia