Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
09. oktoober 2011 22:59
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Kristo Subi - Teele Sepp Saaremaa ralli kiiruskatsel. Foto: Rando Aav

Valitsevad rallimeistrid jäid tänavu napilt kullast ilma

Eesti autoralli meistrivõistlustel asusid sel hooajal taas tiitlivõitu jahtima Kristo Subi ja Teele Sepp. Hooaeg algas plaanipäraselt, kuid kuldmedaleid kolmandat kooaega koos võistelnud sõitjad siiski kaela ei saa.

Eesti meistrivõistluste arvestusklassis EMV2, kus 2011. aastal sõideti võidu N1, N2, N3 ja A6 klassidesse kuuluvate kaherattaveoliste autodega, asusid Saaremaa rallil tiitlivõidu nimel duelli pidama valitsevad meistrid Kristo Subi - Teele Sepp ning nende konkurendid Markus Abram - Jarmo Võsa. Viimase etapi eel olid Hondal sõitvad Subi ja Sepp küll meistrisarja liidrid, ent kardetu sai tõeks - tiitlivõidu teenisid välja konkurendid. Nii oligi uuema põlvkonna Honda Civicul võistlev Abram juba enne rallit lubanud, et Saaremaal autodele ja meestele-naistele armu ei anta.

"Kuivõrd Mulgi rallil meil tehnilistel põhjustel ei õnnestunud head tulemust saavutada ja tiitlit kindlustada, tuli Saaremaale minna endast maksimumi andma," ütles Kristo Subi kaardilugeja Teele Sepp. "Pärast eelmist etappi ei saanud trenni teha, seega lootsime, et jõuame testikatsel n-ö sooja sisse saada, ometi me sinna pärast 10-tunnist kirjutamisringi ei jõudnudki. Esimesele katsele läksimegi siis nii, et polnud pärast Viljandi rallit üldse kruusal sõitnud. Nagu aegadest näha, siis esimene katse meil ebaõnnestus. Olime mõlemad kuidagi rütmist väljas ning kohe esimeselt saime korraliku kaotuse. Teisel katsel saime natukene hoo üles ning sõitsime sekund-sekundis. Linnakatse läks seevastu üle ootuste hästi, saime katsevõidu. See oli meile hea üllatus, kuna me ei ole asfaldil kunagi väga kiired olnud ning andis laupäevaks enesekindlust ning aimu, et tuleb korralik võitlus."

Laupäeva hommikul oli maa märg ja vahelduva eduga tuli vihma ka katsetel. See tegi võistlusraja libedaks, Subi ja Sepp läksid aga rehvivalikuga alt. "Panime taha kitsad lõigatud rehvid. Teised sõitsid laiadega. Lõigatud rehvid ei pidanud üldse!"

Kuidas neil teine päev sujus? "Kui neljas katse ära jäeti ja viies katse veidi enne meie starti katkestati, siis tekkis küsimus, et kas me mõne katse veel sõita ka saame," märkis kaardilugeja. "Saime. Ainult, et Hondast oli viiendal katsel saanud "tagaveoline" - tagaots tahtis auto ninast kogu aeg mööda minna ning mitu korda tuli kadakatelt ja teepervedelt tuge otsida. Kuues katse ebaõnnestus samamoodi. Ilmselt ei ole meie tagaveo-inimesed."

"Kahjuks oli aga nii, et vahepeal hakkas sadama ning näiteks Taritu katse oli ikka korralikult libe. Eks see on olnud juba terve hooaeg näha, et meile sobivad rallid, kus on kuiv ja katsed kiired. Selline libedal teekattel kitsaste kiviaedade vahel sõitmine sobib Markusele ja Jarmole rohkem, sealt ka nende edu just teise ringi katsetelt. Enne viimaseid katseid oli vahe juba mäekõrgune, kuid nagu öeldakse, siis ralli lõpeb kinnises pargis, mitte üheksanda katse lõpus - seega pingutasime edasi."

Kaugatuma kiiruskatse N3 klassi Honda Civicul võistelnud valitsevaile meistreile sobis - mereäärne kruusatee oli kuiv ja kiire. "Aeg tuli hea ning tuju pisut tõusis," kommenteeris Sepp. "Aegadega vaatasime, et kui viimasel katsel konkreetselt "hullu panna", siis saame äkki poodiumilegi, aga see lootus kustus Tartitu katsel, kui punane BMW meid umbes 5 kilomeetrit enda taga hoidis. Viimase katse finišis ei olnud mõtet aegu enam vaadatagi."

Kristo Subi sõnul kujunes hooaja viimane ralli ülipõnevaks, iseäranis seetõttu, et tehnika nii temal kui konkurentidel vastu pidas. "Pole midagi öelda, kiirem võitis," lausus Subi. "Ega me väga kurvasta. Meil on hea meel vaadata absoluuttabelit ning teada, et oleme ainsad Eestis, kes on kõikidelt etappidelt punktid kirja saanud. Oleme tänulikud heale tehnikale ning toetajatele ja fännidele, tänu kellele saavutasime meistrivõistlustel hõbemedali. Lõpetasime kõik seitse etappi ning neist suisa viis poodiumil."

Hooaja viimaselt rallilt noppisid maksimumpunktid A6 klassi autol kihutanud Kristen Kelement - Timo Kasesalu, kelle järel krabasid EMV2 arvestusklassis rivaalide eest hea hulga punkte ära Miko-Ove Niinemäe - Alo Ivask. Kolmanda koha punktid teenisid endile esimese täishooaja N-rühma Hondaga sõitnud Timmu Kõrge - Erki Pints, kes Saaremaa ralli lõpetasid klassivõiduga.

Hooaja kokkuvõttes kindlustasid endile tiitlivõidu 66 punkti kogunud Markus Abram ja Jarmo Võsa, kellest vaid punkti kaugusele jäid Kristo Subi ja Teele Sepp. Ralliaasta teisel poolel teenitud 47 punktiga tagasid Timmu Kõrge ja Erki Pints endile 2011. aastal meistrivõistlustel pronksmedalid.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia