Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
23. september 2012 17:53
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Madis Källe

Kasari rahvasprindil võidutses Aiko Aigro

 Loe lisaks
Kasaris teelt välja sõitnud Argo Nurs lubab nädala pärast uuesti rajal olla

EAL rahvasprindi karikasari lõpeb kahe nädala pärast Kasaris

KR Racingu korraldusel peetud Kasari rahvasprindil osutus kiireimaks Aiko Aigro, kes teenis seeläbi etapilt maksimumpunktid nii Lääne regiooni meistrisarja kui ka EAL rahvasprindi karikavõistluste arvestuses.

22. septembril peetud Kasari rahvasprindil võeti mõõtu 2250 meetri pikkusel võistlusrajal. Algselt pidi võistlustrassi pikkus olema 2750 meetrit, kuid ühe rajaosa äärmiselt halva seisukorra tõttu otsustasid korraldajad trassi planeeritust 500 meetri võrra lühendada.

Võistlustulle asus erinevates masinaklassides ühtekokku 58 võistlejat. Eestlastele pakkusid seekordsel etapil konkurentsi ka lätlased, kuid poodiumikohad jäid neile püüdmatuks.

Neljarattaveoliste autode klassis saavutas võidu Aiko Aigro (Mitsubishi Lancer Evo 6). Teise tulemuse sai kirja Rain Rannala (Mitsubishi Lancer Evo 9) ning kolmas oli Markus Morel (Subaru Impreza).

Kui 4WD klassis võiski oodata duelli eeskätt Aigro ja Rannala vahel, siis üle 1,6-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode klassis võttis võidukarika konkurentide üllatuseks Kristo Subi, kes rahvasprintidel osales viimati 7-8 aastat tagasi. "Tegelikult ei olnud minu startimine sel võistlusel pikalt planeeritud. Kuna vend Raidol ei ole kärulube, viisin tema autot sinna. Et kõrval istuda ei saanud, otsustasin ise ka sõita. Nii, et see kogemata juhtus," muigas Kristo Subi. Ta ütles, et võit tuli mõnes mõttes üllatusena, kuna paarikümne osalejaga masinaklassis osa konkurentidest on kogenud rahvasportlased: "Teadsin, et hulle on mitu, kes kõvasti kangutavad. Seega võit väikese üllatusena tõepoolest tuli. Arvestades, et erilisi ootusi minul enne starti ei olnud. Pärast esimest vooru tundus täitsa okei ja järjest paremini läks. Võimalik, et nn suure ralli kogemus aitas, kuigi ajavahed rivaalidega olid võrdlemisi väikesed."

Honda Civicul võistelnud Kristo Subi oli ka kiirem, kui kaherattaveoliste sportautodega osalenud võistlejad. Nii oli tänavasõiduautoga kihutanud mees kõigis kolmes sõiduvoorus näiteks nobedam, kui 2WD sport klassis võidutsenud Timmu Kõrge.

Kuni 1,6-liitrise mootoritöömahuga kaherattaveoliste tänavasõiduautode klassis oli suuremjagu sõitjaist rajal Honda Civicuga. Vaid viimase kohaga leppima pidanud Taavi Ellermaa võistlusvahendiks oli Opel Corsa. Etapivõidu saavutas 2WD-A klassis favoriidina rajale läinud Karel Tölp. Siim Korsten oli teine ja Argo Kästik kolmas.

Mitmele rahvasportlasele algas päev kehvasti. Noorte arvestuses osalenud Marcel David Tõeleid pidi avavooru katkestama, kuna tema Honda Civicul purunes rehv. Kõige ehmatavamaks sai aga Moskvitšide masinaklassis osalenud Argo Nursi väljasõit raja esimesel kolmandikul. Samasse kraavi sattus teises voorus kohalik sõitja Valmar Gilden. Taivo Rooger kaotas seevastu avavoorus ära ühe oma võistlusauto ratastest ning katkestas selle sõidu veidi enne finišit.

Hindele viis sooritas seekordse võidusõidu Hondal kihutanud Sander Siniorg, kes kindlustas etapivõidu noorteklassis juba kahe esimese vooru võiduga. Kolmandas sõidus õnnestus konkurendid alistada Nissanit roolinud Karmo Salongil, kes teenis kokkuvõttes välja teise koha karika Karl Martin Volveri (Honda Civic) ees.

Sander Siniorg märkis, et rada temale kõige meelepärasem ei olnud, kuid tulemus oli ootuspärane. "Mul punktisarjas oli edu sees, seega riske ei olnud vaja võtta. Esimeses voorus, kui rada ei teadnud, võtsin rahulikumalt. Teises voorus sai tempot tõsta ja siis sellest piisas, et võit käes oleks," lausus ta. "Rada oli suhteliselt sirge, mulle aga meeldib rohkem kurvilisem tee. Seal oli paar ohtlikku kohta ka, kus nii mõnigi mees vea tegi," lisas ta.

Päris vigadeta ei sujunud ka SU klassis esikoha saavutanud Kalle Kruusma sõit. "Uksepost sees, uksed mõlkis," resümeeris Ladaga sõitnud Läänemaa võistleja.

Naiste arvestusklassis teenis võidupunktid Sirje Potisepp (Honda Civic). Teise kohaga lõpetas Kasari rahvasprindi selles klassis Margit Mäekivi (Honda Civic Type-R) ja kolmas oli Marin Aarn (Volkswagen Golf).

Võistluse korraldajate hinnangul oli positiivne, et ilm püsis kuiv, säästes ka heinamaale tehtud hooldusala. "Kui kohapeal võistlejate kommentaare kuulata, siis oldi raja ja korraldusega rahul. Eks esimene voor venis veidi pikaks Argo Nursi posti-intsidendi pärast. Publikut oli raja ääres meeldivalt ja üllatavalt palju. Kui autosport üle aastate jälle koju kätte tuuakse, siis oli terve küla ja kogu lähiümbrus seda kaemas. Viimati sõideti legendaarset "Valge Daami" rallit osaliselt samal rajal 1980-datel," kommenteeris võistluse ametnik Kaido Saul.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia