Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Margus Kiiver
19. aprill 2014 20:38
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Timo Anis

Markko Märtin ja Kristo Kraag võitsid Moskvas

Laupäeval toimus Moskvas Krõlatskoje spordibaaside ümbruses neljas Rally Masters Show. Võidusõidul saavutasid esikoha WRC-autol kihutanud Markko Märtin ja Kristo Kraag.

Tegu on kutsetega võistlusega, kus eestlased üldarvestuses varasematelgi aastatel poodiumil on olnud. 2012. aastal olid Kaspar Koitla ja Andres Ots kolmandad, eelmisel aastal pidid Markko Märtin ja Kristo Kraag alla vanduma Jevgeni Novikovile ja Ilka Minorile. Tänavu olid kiireimad Markko Märtin ja Kristo Kraag, kes võidusõidul autoga Ford Focus RS WRC 03. Osalejaid oli nii Venemaalt, Lätist, Soomest kui ka Jaapanist. Nimelt startis Moskvas ka omaaegne Subaru WRC sõitja Toshii Arai.

Rally Masters Show koosnes kokku kuuest asfaldikatsest. Kahel katsel oli pikkust 9 km ja kahel 9,26 km. Kahel korral sõideti ka kilomeetrine publikukatse.

Teisel katsel kolmandale kohale langenud Märtin ja Kraag jätsid kolmandal katsel taas selja taha Eesti publikule tuttavad Aleksei Lukjanuki ja Aleksei Arnautovi (Mitsubishi Lancer Evo 9 R4). Enne viimast, 9,26 km pikkust katset olid Märtin ja Kraag liidritest Vassili Grjazinist ja Dmitri Jeremejevist (Ford Fiesta S2000) 3,4 sekundi kaugusel. Viimasel katsel edestasid eestlased konkurente kuue sekundiga ja see tähendas Märtini ja Kraagi võitu 2,6 sekundilise eduga idanaabrite ees.

"Väga okei võistlus oli. Sarnaselt eelmise aastaga suretasime teise katse stardis mootori välja, sinna läks oma 15 sekundit. Tegime endale asja ise huvitamaks. Sealt edasi oli päris põnev võidusõit Grjaziniga, kes sõitis ühtlases kiires tempos. Suutsime teda edestada ja nii võib päevaga rahul olla. Teised MM-Motorsport meeskonna sõitjad (Timmu Kõrge ja Raul Jeets - toim.) olid ka tublid. Rahvast oli võrreldes eelmise aastaga rohkem raja ääres," rääkis Kristo Kraag.

Timmu Kõrgele ja Raul Jeetsile oli see põnev kogemus. Seda esmalt seetõttu, et Eestis sõidetakse asfaldil üksikuid katselõike või linnakatseid ja needki enamuses kruusarehviga, Moskvas olid aga MM-Motorspordi autod asfaldiseades.

Terve päeva Aleksei Lukjanuki ja Aleksei Arnautovi järel üldarvestuse neljandal kohal sõitnud Timmu Kõrge ja Erki Pints (Ford Fiesta R5) jätsid venelased viimase katsega selja taha ja tõusid kolmandale kohale. Edu konkurentide ees oli 5,7 sekundit. Märtinile kaotasid nad jäi 45,6 sekundit. "Super" arvestuses lõpetas Kõrge teise kohaga, selle arvestuse parim oli Grjazin.

"Päris huvitav võistlus. Korra hakkas nö lubama ka, kui pidurdades libisesime ühte šikaani piirdesse, saime sellele nurgaga pihta ja see viskas vastu teist põhupalli. Lõi meil auto eest puhtaks, kuid õnneks tehnika viga ei saanud, ainult plastik. Viimased kaks katset olid juba üsna head, muutsime enne seda pidurite balanssi ja rehvirõhku ja see toimis. Auto käitumine asfaldil on ikka selles seades hoopis teine, väga hea kogemus ja tulemus oli ka lõpuks korralik," rääkis Kõrge.

Kolmanda koha "Super" arvestuses sõitsid välja Raul Jeets ja Andrus Toom (Ford Fiesta R5), kelle koht absoluutarvestuses oli kuues, kaotust tiimikaaslastele kogunes 20,7 sekundit.

"Väga rahul, et meid siia sõitma kutsuti. Katsed olid head ja paljunõudvad. Oli kiirust, oli tehnilisemat osa ja asfaldiseades sõitmine vajas pisut harjumist. Alates legendi kirjutamisest lõpetades katsetel sõitmisega. Igal juhul saime siit korraliku tunde, uue kogemuse ning asfaldiseades Ford Fiesta R5 oli väga hea sõita. Ja tiimi seisukohast sujus ka kõik, kui Markko ja Kristo Rally Masters Show ära võitsid," rääkis Jeets.

Šõuürituse algusest peale on tõmbenumbriks olnud veoautod. Need olid eestlaste juhituna nüüdki rajal. GAZ 51 ralliautodega oli sel korral väljas neli Eesti meeskonda. Võidu võtsid Rainer Tuberik - Tauri Taevas, teised 7,9 sekundilise kaotusega Toomas Repp - Oliver Ojaveer, kolmandad Kaido Vilu - Andrus Markson (+1.17,1) ja neljandad Ants Kristall - Rain Nipernado (+1.55,6).
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia