Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
03. november 2014 14:00
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Meelis Orgla ja Jaan Halliste. Foto: Rando Aav

Meelis Orgla: Julgeim eesmärk oli poodiumikoht E12 klassis

Tänavusel hooajal pakkusid Eesti autoralli meistrivõistlustel E12 klassis konkurentsi Meelis Orgla ja Jaan Halliste, kes endilegi üllatuseks lõpetasid hooaja hõbemedaliga. Kuidas mehed selleni jõudsid?

Meelis Orgla ütleb, et on rallisporti armastanud kogu elu ning see on otsapidi üks põhjustest, miks ta selle hooaja algul otsustas neljarattaveolise Mitsubishi Lancer Evo seitsmega võidu sõitma hakata. Autosporti ei tulnud mees aga n-ö tühja koha pealt. Orgla selgitab: "Minu isa oli rallisõitja (kaardilugeja) ja koos perega käisime kaheksakümnendatel tihti rallisid vaatamas. Samuti ei jäänud vahele ükski Valge Daami ralli Haapsalus, sest seal me elasime ja elan ka täna. 12 aastat tagasi tegime sõbra Priit Saaremetsaga tutvust rahvaspordiga, osaledes rahvarallidel. Kuna mõlemad tahtsime rohkem sõita, kui kaarti lugeda, siis olime kordamööda roolis ja kõrval. Aastal 2007 pakuti kaardilugeja kohta sportrallis Mikk Koppeli kõrvale, mille ma rõõmuga vastu võtsin, sest tahtsin ka sportrallit seestpoolt näha. Paide rallile ta kahjuks minna ei saanud, kuid pakkus autot lahkelt mulle, et kui tahad, mine ise. Leidsin kaardilugeja ja proovisime. Tasuks teise liiga 2. koht. See aga pani mõtte liikuma ja 2008. aasta alguses ostsime sõber Margus Metssaluga endale Nissan Sunny ja hakkasime sportrallis sõitma. Endalegi üllatuseks saime aasta lõpuks E10 klassis 3. koha. E-rühm oli sellel aastal väga popp ja võistlejaid väga palju, see lisas auhinnale meie jaoks palju väärtust juurde. Sõitsime pärast seda mõnedel üksikutel rallidel 2011. aasta alguseni. Siis tundus, et selle autoga ei ole rohkem edasi pingutada mõtet ja panime auto müüki. Samal ajal pakuti kaardilugeja kohta 4WD klassis Allan Ilvese kõrvale. Kuna ma ei olnud mõnda aastat juba kaardilugeja olnud, siis kahtlesin, kuid isu nelivedusega sõita oli suurem. Nii osalesimegi Allaniga A8 klassis 2011. aasta poolest hooajast 2012 aasta lõpuni. 2012. aastal tulime ka A8 klassis karikavõitjateks. Oli väga lahe aasta. Kuid kaardilugemine siiski ei olnud minu jaoks ja otsustasin, et aitab rallist küll."

2014 aasta alguses leidis Meelis Orgla, et võiks kätt proovida 4WD klassis. Tema sõber Jaan Halliste oli asjaga päri. Orgla sõnab, et Jaan on Põltsamaalt pärit rõivatööstusettevõtte Ponte omanik ja temagi on varem võidu sõitnud E10 klassis kaardilugejana (aastatel 2007-2008 ja 2010-2012 Madis Mägi kõrval ning aastal 2009 koos Vahur Erriga).

"Aastaks 2014 oli meil mitu erinevat eesmärki," lausub Meelis Orgla, kes tööalaselt seotud määrdeainete müügiga. "Üheks sihiks oligi tutvustada rohkem Addinoli kaubamärki ralliseltskonnas, samal ajal teha professionaalsel tasemel õlide analüüse võistlussõidukis ja selleläbi kasvatada usaldust Addinoli õlide vastu. See läks meil edukalt ja 2014. aastal kasutati nii mõneski professionaalses rallitiimis Addinoli õlisid (ASRT, Kaur Motorsport, Brandex jt)."

"Sportlikus mõttes oli meie kõige julgem eesmärk E12 klassi poodium," jätkab Orgla. "Pärast talverallit Võrus, mis toimus väga keerulistes oludes, tundus see eesmärk olevat võimatu. Olime klassi ühed aeglasemad ja rohkem ei julgenudki unistada. Suvine hooaeg kruusal algas aga vastu ootusi väga hästi ja olime Harju rallil absoluudi kümnendad ja oma klassis esimesed. Virus oli tehnikaga ebaõnne ja pidime katkestama. Estonia rallil olime klassi teised ja Tartus kolmandad."

Hooaja otsustavale rallile Saaremaal läksid Orgla ja Halliste vastu oma klassi kolmandatena. Punktitabelis edestas Allan Ilves neid sel hetkel ühe punktiga. "Meil ei olnud Saaremaal muud eesmärki, kui olla kiiremad Allan Ilvesest ja Kristo Tammest. Esimene päev läks see meil ka korda, kuid laupäeval tabas meie sõpru ebaõnn ja pärast kuuendat katset pidid nad ralli katkestama. Seega oli meil vaja lihtsalt lõpuni veereda. Selle tegi keeruliseks aga vahekasti purunemine seitsmendal katsel. Kolmel katsel järjest hoidsime hinge kinni. Jõudsime viimasesse hooldusesse ja meie tiimi mehaanikud Vallo ja Sven Cueks Racingust tegid väga head tööd ning auto oli viimaseks katseks uuesti korras. Lohutuseks saime viimaselt katselt oma klassis võidu ja absoluudi 11. aja. Sellest piisas, et saada aasta lõpuks oma klassis teine koht," kirjeldab Orgla Saaremaa ralli sündmusi.

Kas Hendrik Kersi järel meistrivõistlustel hõbemedalini jõudnud Meelis Orglal on uueks aastaks sihid seatud? Ta tunnistab, et praegu ei ole algavaks hooajaks veel mingeid plaane tehtud.




Fotod: Rando Aav
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia