Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
14. jaanuar 2015 21:32
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Repro

Eestlased võtavad Alūksne rallisprinti treeninguna

 Loe lisaks
Baltikumi esimene talvine rallivõistlus toimub Lätis

17. jaanuaril toimub Lätis Alūksne rallisprint, millest võtavad kahes võistlusklassis osa ka eestlased. Eesti autosportlased stardivad laupäevasel võistlusel, et valmistuda nädal hiljem Lätis sõidetavaks ralliks.

Kõige enam eestlasi on Alūksnes sõitma minemas klassis 2WD Open A. Üldse andis oma osalemisest selles võistlusklassis teada neli ekipaaži, neist kolm Eestist.

Autoga Honda Civic Type-R plaanivad võistlustulle astuda Karel Tölp ja Janek Vallask. Tölp ütles, et neljapäeval selgub, kas värskelt hooldatud ja peale tõstetud mootor on võistluskorras: "Homme läheb dünosse." Karel Tölp eelseisva võidusõidu eel endale illusioone ei sea ja kõrgest kohast ei unista. "Uskuge või mitte, aga ma ei ole piigiga mitte meetritki sõitnud. Ka mägistel teedel, nagu Alūksne ümbruses on, ei ole ma varem legendi kirjutanud. Läheme sinna õppima," rääkis ta. "Oleksime Eestis eelnevalt trenni teinud, aga ei ole olnud sobivat ilma. Seega saab laupäevane sprindivõistlus olema meile treeninguks enne Lätis sõidetavat Eesti ralli meistrivõistluste etappi."

Samas võistlusklassis plaanivad sõidu kaasa teha Kenneth Sepp - Tanel Kasesalu ning Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk. Kummagi rallipaari istumise all on Ford Fiesta R2. Kas publikul õnnestub näha saarlaste omavahelist põnevat duelli klassivõidu nimel või jätavad sellest hooajast uuel Ford Fiesta R2 ralliautol sõitvad lätlased Daņila Belokoņs - Toms Freibergs meie noored autosportlased selja taha?

Igal juhul ei ole Rasmus Uustulnd ega ka Fiestaga esmakordselt võistlema asuv Kenneth Sepp sel talvel sõita saanud. Kui Uustulndile kujuneb eelseisev võistlus pigem rehvitestiks, et harjuda lumel DMACK rehvidega, siis Sepp ei ole Fiestaga meetritki sõitnud. Samuti DMACK rehvidega autol võistlevale Sepale saab see võistlus Alūksnes olema nii sõidu-, auto- kui ka rehvitest. Kumbki noormees pole võistluseks valmistuda saanud, kuna Saaremaal ei ole olnud treeninguteks sobivat talveilma.

Klassis 2WD open, kus lisaks kiiretele lätlastele startimas näiteks ka Kalle Rovanperä - Risto Pietiläinen ning Vassili Grjazin - Dmitri Lebedik, osalevad eestlastest Karl Martin Volver - Margus Jõerand. Esmakordselt ASRT ridades autoga Peugeot 208 R2 võistlevad eestlased lähevad samuti rajale treeninguplaanidega.

"Auto sai eelmisel laupäeval valmis. Poiss pole veel sisse istuda saanud," rääkis Karl Martini isa Heiki Volver. Homme minnakse Lätimaale, et võistlusoludega sarnastes tingimustes autoga kohaneda. "Plaanis on ametlikul treeningul Alūksne ligidal testida 60-70 kilomeetrit. 3 tundi päeval ja veel õhtul. Alūksne rallisprinti võtame samuti treeninguna ja seal viimast välja ei pigista. See saab olema proovikivi uue meeskonnaga harjumiseks," rääkis Heiki Volver. Tema sõnul on laupäevase võistluse esimesel osal eesmärgiks autoga kohaneda ja seda tundma õppida. "Auto pakub uusi võimalusi ja on selle klassi n-ö viimane sõna," jätkas ta. "Näiteks pidurisurvet on võimalik elektrooniliselt muuta, ülesõiduks on mootorile oma töörežiim, harjuda tuleb järjestiklülitusega käigukastiga..." Heiki Volver lisas, et Karl Martin Volveri põhieesmärk on siiski valmistuda Sarma ralliks.

Alūksne rallisprindil, mis on Läti meistrivõistluste ja Leedu meistrivõistluste avaetapp, võistlevad ralliautoga Peugeot 208 R2 ka Vassili Grjazin - Dmitri Lebedik ja Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov. Kuuldavasti sõidavad nad R2 klassi autoga kogu hooaja.

Stardirivi avavad tavapäraselt neljarattaveoliste autodega võistlevad mehed. Esimest võistlusnumbrit saab kandma ekipaaži Edijs Bergmanis - Edgars Grīns Mitsubishi Lancer Evo 9. Mullused Läti N4 klassi rallimeistrid Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks, kelle võistlusvahendiks Mitsubishi Lancer Evo 10, lähevad rajale üheteistkümnendana. Nende järel stardivad Andis Neikšāns - Aivis Aizsilnieks, samuti autol Mitsubishi Lancer Evo 10.

Debüüdi neljarattaveolise autoga teeb kolmekordne Läti rallimeister Ralfs Sirmacis. Valitsev R2 klassi meister võistleb koos Artūrs Šiminsiga klassis 4WD open autol Mitsubishi Lancer Evo 9. Sirmacis ütles, et suurepärane oleks, kui õnnestuks võita: "Kahtlemata olen seadnud endale kõrgeima eesmärgi, kuid võita Vorobjovsi või Neikšānsit esimest korda 4WD autoga sõites, siis see saaks olema väga raske. Aga 5 parema sekka tahan kindlasti mahtuda."

Võistlusel osaleb ka Läti Autospordi Föderatsiooni president Jānis Naglis, kes loeb kaarti omaaegsele NSV Liidu juunioride meistrile Elmārs Brunovskisele. Esmakordselt koos sõitvad mehed osalevad rallisprindil ASRT ralliautoga Mitsubishi Lancer Evo 10, mille küljenumber 42.

Rallisprint algab 17. jaanuari hommikul kell 9.30 Alūksnest. Esimene võistluspaar finišeerib samas kell 17. Kokku läbitakse päeva jooksul 8 kiiruskatset, kogupikkusega 67,86 kilomeetrit.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia