Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Teele Sepp
30. august 2003 18:45
Loe kommentaare (32)
Trüki lehekülg

Janek Minkovski: Rahvaralli on käesoojenduseks

Janek Minkovski Lada Samaral. Foto: Rando AavTänapäeval võib üha vähem ralliradadel näha Ladasid. Siiski on inimesi, kes nendele vene autodele truud on. Janek Minkovski ostis oma esimese 08 juba mõned aastad tagasi ning tegi käe valgeks rallisprindil. Täna sõidab Minkovski Navaka Racing SK tiimis ning ikka Lada Samaraga.

Miks selline auto valik?

Auto on 1600-se mootoriga Lada Samara. See on tõesti hea auto, pealegi on võimalik saada varuosi odavalt ja kiiresti, samas on auto suhteliselt pidavaks saadud.

Aga miks selline hobi valik?

Ei oskagi öelda, miks sa see esimene auto ostetud ja sprindile mindud, võib-olla oli ajendiks lihtsalt uudishimu, et näha, mis seal toimub. Samas on see hea võimalus kummi tühjaks lasta, kuigi mõnikord võib see kõik hoopis vastupidiselt mõjuda. Loobuda ei taha sellest alast ikkagi, ja ebaõnnestumised lisavad vaid soovi järgmine kord rohkem pingutada.

Kas rahvaralli nõuab palju aega ja kulutusi?

Väga palju, eriti kui ehitada uut mootorit või autot täiustada. Kulutused on suured, kui teha midagi korralikult. Näiteks on minu jaoks väga oluline, et autos oleks turvapuur, kuigi see maksab palju, ei saa selle hinda võrrelda siiski inimese elu hinnaga.

Mida arvad rahvarallist laiemalt?

Hetkel tegelen rahvaralli Mulgi Sügis korraldamisega, mina tegelen meedia- ja finantspoolega. Rajameistriks on Sven Heinlaid. Üritame teha hea ürituse, sest lipp on nii kõrgele aetud, et s*tta üritust korraldada ei saa.

Konkurents on tugev, peab pingutama, et esikoha eest sõita, eriti kui üritada seda teha Vene ’"kombainiga" sõiduautode vastu. Kuigi elu on näidanud, et 1600 klassi autod suudavad sõita kiiremini ka võimsamaist autodest. Kuid oluline on ehitada hea auto.

Sind toetab tiim, kui oluline see rahvarallidel on?

See on väga oluline. Tegelikult me oleme teel sportrallisse ja me üritame seda võtta nagu treeningut. Rahvarallit sõites saame kogemusi, kuid kahjuks ei ole võimalik saada rahvarallilt kiiruse tunnetust, sest katsed on selleks liiga lühikesed.

Kuidas sujub koostöö kaardilugeja Kalvo Kalmuga?

Sõidame koos aasta algusest. Kaardilugeja ei saa olla loll ning samuti peab olema usaldus. Palju loeb sellest, kus alal inimene töötab ja mis kontaktid tal on. Siiski arvan, et rahvarallidel koostöö ei anna suurt midagi, hea on, kui kaardilugeja teab legendi, oskab seda lugeda, kuid kuna kiirused on suhteliselt väikesed, siis ei saa tunnetust. Täpsuslõigud on sellised kahe inimese koostöö.

Mis tulevikus plaanis on?

Ehitame hetkel uut mootorit, oleme Paide rallil nullina kirjas. Halb on see, et rahvaralli ei anna kogemust kiirustega. Samas tuleb null-autoga sõita küll kiiresti, kuid eelkõige ohutult. Samuti on võimalik, et meie Navaka Racing SK ridadesse on tuleval aastal oodata uusi piloote.

Kas selle alaga tasuks praegu noortel tegelema hakata?

Kindlasti, kui huvi on. Asja peab tegema korralikult ja loomulikult nõuab see investeeringuid. Kui on huvi ja võimalust, siis kindlasti.

Moto rallis?

Ei olegi vist, kuigi eesmärgiks on sõita stabiilselt hästi. Leida õige sõidurütm ja seda hoida.

Rallimaailma lemmik?

Märtin loomulikult! Eestis on tublid ka "kaheksa vennad".

Parimad tulemused?

Selle autoga sõidame aasta algusest, tulemused on olnud head, esikoht Silberauto suurrallilt, samuti teine koht Hiiumaa sprindilt, Reval Cupi kolmas koht. TM KV jääksin rahule, kui tuleksime esimese kuue hulka.

Aurospordis ei saa läbi toetajateta. Kes teie sõitudele on õla alla pannud?

Tahaksin tänada abi ja koostöö eest Navaka Transport Gruppi, KG Knuttsonit, Arwitson Balti, Blue Groupi, Koni, Ühisliisingut. Ja suur tänu Märtinile, kes meid kõiki oma heade tulemustega innustab.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia