Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
15. mai 2015 22:35
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Margus Jamnes riputab Narva sprindi järel kiivri varna

Margus Jamnes plaanib 16. mail piirilinnas sõidetava rallisprindi järel kiivri varna riputada. "Arvan, et Narva sprint on mulle viimane võistlus," sõnab 20 aastat erinevatel võidusõitudel konkurentsi pakkunud mees.

"Sõitma hakkasin tükk aega tagasi. Praegu on mulle kahekümne esimene hooaeg. Esimene võidusõit oli ringrajal 1995. aastal. Algul sõitsin ringrada ja krossi. Paari aasta pärast, 1997. aastal sõitsin esimese sprindi Tamsalus. Toomas Nurmsalu kutsus sõitma. Kuni siiamaani olen rallisprinte sõitnud. Vahelduvalt rallikrossi ja ringrada. Esimesena langes ringrada välja, sest võidusõidud hakkasid kattuma. Jäid rallikross ja rallisprint. Siis sai neid veel omajagu sõidetud. 2007. aastal oli viimane rallikross, kus osalesin. Sellest saati olen sõitnud ainult sprinti. Sprint on vähe lihtsam - teed kodus auto valmis, sõidad ära ja kogu lugu. Aga rallikross nõuab rohkem ressurssi ja mehaanikuid, kulutused on suuremad," räägib Margus Jamnes.

Margus Jamnes on mitmekordne Eesti meister nii rallisprindis kui ka rallikrossis. Krossisarjas teenis ta esimese tiitlivõidu aastal 1998. Kümme aastat varem, aastal 1988 oli samal alal 1600 cm³ autode klassis tiitlivõiduni jõudnud tema isa Märt Jamnes.

Esimene auto, millega Margus Jamnes sõitma hakkas, oli Lada Samara, millega võistles rallidel Ivar Raidam. "Ivar andis oma vana auto mulle, kui ta läks neljarattaveolise Fordi peale. Raidami autoga ma sain paar aastat sõita. 1999. aastal toimus Saaremaal rallikross ja seal oli selline lugu Kalju Holzbergiga, et kes võidab, see tuleb Eesti meistriks. Eelsõidus olin mina eespool. Tema kuidagi aitas oma autoga minu autot, nii et kolm korda käisin seal betooni peal üle katuse ja auto läks mahakandmisele. Ei olnud muid variante, kui tuli uus auto ehitada. 2000. aastal ehitatud Ladaga sõidan siiani," räägib Margus Jamnes.

Jamnes sõnab, et on nende aastate jooksul nautinud rallisprintidel osalemist, iseäranis ajani, mil lubati võistelda üksinda. Koos kaardilugejaga sõitmine oli tema sõnul algul üpris keeruline ja vajas tublisti harjumist. "Sprindi mõte peaks olema see, et lähed sõidad. Väidetakse, et üksi pidi ohtlik olema. Üksi sõitmine meeldis mulle märksa rohkem," lausub Jamnes. "Alguses esimene sõit läkski selle nahka, et keskendusin lugemise peale, sõidule aega ei jäänud. Nüüd juba enam-vähem tean."

Sõita meeldib Jamnesele nii lühikestel kui ka pikkadel radadel. "Paarisrajad mulle meeldisid. Imestan, et hulga raha ära hukatud aga nüüd rajad seisavad," jätkab ta. "2013. aastal oli Vastseliinas hoopiski 15 kilomeetrine sprindirada. See oli kõige lahedam."

Sel hooajal on rallisprinti sõidetud vaid Saaremaal. Laupäeval võisteldakse veel Narvas ja tänavu sprindivõistlusi Eestis ilmselt rohkem ei peeta. Ka ei ole käesolevast aastast enam sellel alal meistrivõistlusi.

"Kaugatuma Saaremaal oli väga hea katse! Kaks aastat tagasi sõitsin seal esimest korda. Siis ma Kalle Ahu käest küsisin, kuidas on? Ta ütles, et hirmus värk pidi olema. Aga mulle meeldis seal. Ei ole nagu vigursõit, hoog on sees koguaeg ja saab korralikult sõita. Narva on asfaldil ja seega teine rajakate - tuleb teistmoodi sõita. Seal on vinks-vonks värk, kuigi vana rada enam vist ei ole."

"Arvan, et Narva sprint on mulle viimane. Et ma rohkem ei sõidagi. Eelmisel aastal arvasin, et sel aastal enam ei sõida, kuna kulutused on suured ja sõite vähe. Eelmisel aastal oli 3 võistlust. Praeguse plaani kohaselt on Narva rallisprint mulle viimane," lisab Margus Jamnes, kes läbi aastate konkurentsi pakkunud Lada Samaraga. Auto tulevikust kõneldes märgib mees, et ilmselt saab seda tulevikus näha vaid eksponaadina teiste autode kõrval Laitses.

Jamnese Ladal on 1,6-liitrine 8-klapiline Weber karburaatoritega mootor. "Standardist on asi kaugel," valgustab ta. "Käigukast on sünkroonidega, rida seitse. Kaal peaks olema 860 kg. Kui rallikrossi sõitsin, olid tinaplaadid peal. Praegu rallikrossidel osalevad autod kaaluvad 1200 kg ja nii, kusjuures neil on plastiktiivad ja luugid. Ei saagi aru, kust selline kaal võetakse. Minu autol on plekist tiivad."

Keda peab Margus Jamnes läbi aegade Eesti parimaks rallisprindi sõitjaks? "Arvan, et Ott Tänak on see mees. Muid variante väga vist ei ole."

Laupäevasel Narva sprindil kannab 2WD 1600 klassis osaleva võistluspaari Margus Jamnes - Allar Heina võistlusauto küljenumbrit 8.

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia