Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
23. august 2015 16:19
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Egon Kaur ja Annika Arnek võitjaina Tallinna ralli finišis. Foto: Rando Aav

Kauri esitus Tallinna rallil tegi temast teistkordse võitja

 Loe lisaks
Raigo Reimal: Seekord oli hulgaliselt jamasid

Klassivõit aitas Ken Torni sammukese tiitlivõidule lähemale

Ouninpohja ja Vaimõisa ühel pildil

Autospordisõbrad saavad soetada rallimeeneid

Katkestajate saldo 1,6 kilomeetri pikkusel avakatsel: 2

Tallinna ralli avakatse võitsid Plangi ja Sarapuu

Anre Saks võistleb esmakordselt neljarattaveolise autoga

Tallinna ralli stardirivi avavad Plangi ja Sarapuu

32. Tallinna rallil finišis on Egon Kaur silmnähtavalt õnnelik - koos Annika Arnekiga saavutas ta esikoha. Mitsubishiga kihutanud pärnakas kirjutas oma nime teistkordselt Tallinna ralli ajalukku.

Kumba Tallinna ralli võitu hindab Egon Kaur kõrgemalt, kas 2000. aastal koos Erik Lepiksoniga saavutatut, või äsjast? "Pigem eelmist," sõnab Kaur, "sest eelmine oli meie esimene üldvõit. Samas on praegu päris palju aega möödas - viis aastat eelmisest Rapla ralli absoluutvõidust. Sellest küljest on ka see rallivõit väga magus."

Egon Kauri endine kaardilugeja Erik Lepikson ütleb, et hoidis endisele võitluskaaslasele raja ääres pöialt: "Muidugi, ikka hoidsin pöialt Egonile - kellele siis veel?" Ta täpsustab, et on üldiselt siiski kõigi poolt: "Las kiireim võidab!"

"Kindlasti on Egon teistmoodi sõitma hakanud, kui viis aastat tagasi," jätkab Erik Lepikson. "Kui sõitsime 2010. aastal, oli teine auto, mis käitus teisiti. Kui Egon neljarattaveolise autoga sõitma hakkas, oli ta roolis üsna agressiivne ja talle meeldis autot loopida. Nüüd on ta palju otsemini sõitma hakanud."

Lepikson märgib, et sel rallil ei saanud tegelikult päris head võrdlust teistega ja seetõttu ei ole ka aru saada, kui palju pidi võidu nimel pingutama. Ta toob näite, et Vaimõisa katsel oli lähim konkurent mõlemal korral viie sekundi kaugusel, teised seevastu kaotasid ligemale pool minutit. Egon Kaur selgitab, et see oli tegelikult kiiruskatse, mis talle kõige enam meeldis: "Lemmikuks kiiruskatseks oli Vaimõisa, kus meil õnnestus kõige rohkem vahet tasa teha Siim Plangiga. Esimesel Vaimõisa läbimisel saime kohe hea hoo üles ja järgmisel parandasime tublisti aega. See oli ka sõidu poolest kõige nauditavam."

Erik Lepikson kiidab: "Egoni sõitu oli ilus vaadata! Sõidujoon oli puhas ja auto oli ilusti tee peal." Egon Kaur ise ütleb, et päris vigadeta see sõit siiski ei õnnestunud: "Eksisin paaris mahapöördes. Läks kohati pikaks. Aga õnneks tee peal kõik äpardused juhtusid ja midagi hullu ei olnud, et saime jätkata. Lihtsalt aega läks natuke kaduma."

"Ralli algas vähe keeruliselt," jätkab Kaur. "Lauluväljaku katse, nikerdamised ja asfaldikatsed meile väga ei ole sobinud, aga seekord suutsime ka auto välja suretada ja Siimule juba avakatsel üle kuue sekundi ära anda. See algus ei olnud kõige positiivsem."

"Õnneks teisel päeval saime ilusti hoo sisse ja võtsime kohe esimesel katsel ligi 5 sekundit tagasi. Siis olid jälle kõik kaardid avatud ja sealt edasi läks järjest ülesmäge. Õnnestus Siimust ka mööda minna. Viimasele ringile minnes surusime korralikult, aga mingi hetk, kui nägime, et Siim oli omajagu aega kaotanud, siis sellest hetkest saime ise ka juba vabamalt võtta. Viimased kolm sai üsna rahulikult tuldud," kommenteerib rallivõitja äsjast võistlust.

Teise rallipäeva esimesel kiiruskatsel katkestasid sõidu Rainer Aus - Simo Koskinen, kes startisid sel hetkel liidrikohta hoidnud Siim Plangi - Marek Sarapuu järel ning kolmandana rajale läinud Egon Kauri ja Annika Arneki ees. Kuna nüüd jäi varem startinutega suurem vahe, jõudis tolm Kauri sõiduks hajuda. Kas see andis talle eelise? Kaur nõustub: "Tolmu natuke vähem oli, sest Raineri kaks minutit tulid ka meile stardivaheks. Aga mingit muud eelist sealt ei tõusnud." Ta täpsustab, et sõitmist see siiski lihtsamaks ei teinud: "Arvan, et kuna Rainer meile natuke rada puhastas, siis see oli jällegi miinus, et ta eest ära kadus. Pigem, kui valida oleks olnud, oleks võinud Raineriga lõpuni madistada. Iseenesest olekski sobinud, et Rainer oleks väheke kaarte seganud. Oleks põnevust rohkem olnud."

Kui oluliseks peab Egon Kaur punkte, mis tal seekord Eesti meistrivõistluste arvestuses õnnestus teenida? "Me nii väga enam punkte ei vaata, sest me oleme aasta alguses erinevatel põhjustel neid väga palju juba ära andnud. Siimul on üsna turvaline tee ees minna. Ta peab ikka väga palju vigu tegema, et keegi teda ohustada saaks. Pigem võtame etapp etapi haaval ja proovime nendelt maksimumi saada."

Annika Arnek kinnitab, et kaks rallit on veel tulekul ja sealtki püütakse maksimumi saada. Äsjasel rallivõidul ja võidukarikal on Jõgevalt pärit naisvõistleja südames ja karikariiulil aga oluline koht: "Kuna see oli mulle esimene absoluutvõit, on saadud karikas väga oluline." Ta lausub, et kodus on juba kaks riiulit karikaid täis ja kolmas hakkab täituma, ent kui võidukarikaid juurde tuleb, läheb neljaski riiul käiku.

Arnek tunnistab, et oli võidust teada saades üliõnnelik: "Tunded voolasid üle ääre. Pisarat päris ei tulnud aga... emotsioon oli võimas. Ikkagi esimene absoluutvõit!"
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia