Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
21. oktoober 2015 12:47
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Gert-Kaupo Kähr: Tiitlivõit hakkas paistma enne Tartu rallit

 Loe lisaks
Gert-Kaupo Kähr läbis ralli pooleldi toimiva mootoriga

Gert-Kaupo Kähr proovib rivaalidele survet avaldada

Sel aastal jõudsid Eesti autoralli meistrivõistlustel E9 klassis ehk EMV5 arvestuses tiitlivõiduni Gert-Kaupo Kähr ja Jan Pantalon, kellele see oli esimene täishooaeg koduses rallisarjas.

"Tiitlivõit hakkas paistma enne Tartu rallit," rõõmustas Gert-Kaupo Kähr. "Siis avastasime üllatusega, et oleme esimesel kohal. Tartus ülemäära punnitama ei hakanud, kuna tahtsime sõita ka Saaremaal."

"Saaremaal oli meie eesmärk esimene päev rahulikult lõpuni sõita ja teisel päeval Rainer Meusiga võistlema hakata," jätkas Kähr. "Kaugatomal andsime ära väärtuslike sekundeid, kuid sellele järgneval metsakatsel andsime juba endast kõik ja saime katsevõidu! Lootsime, et pärast seda katset tuleb väga põnev ja riskipiiril sõitmine meie mõlema jaoks, kuid kui kuulsime, et Meus katkestas, olime väga nördinud. Tahtsime pigem võrrelda oma kiirust eelmise aasta meistriga, selle asemel, et lihtsalt lõpuni veereda."


Paar rallit tehniliste probleemide tõttu katkestanud Rainer Meus ja Kaupo Vana saavad sel aastal kaela hõbemedalid. Foto: Rando Aav

"Sel hooajal oli meil tegelikult õnne täpselt nii palju, kui oli puudu hobujõude, nagu ütles meie peamehaanik Madis Reinup. Meie stabiilne sõit ja auto hoidmine tõi punkte igalt võistluselt. See tagas lõpuks saavutatud tulemuse. Kindlasti aitas meid tehnika poolelt teel hoida põhimõtteliselt standardauto, mis iseenesest ei lagune. Lühidalt öeldes aitas meid tiitlivõiduni stabiilne sõit ja töökindel tehnika."

Kähr märkis, et kuna tegu oli tema jaoks esimese täispika rallihooajaga, siis olid kõik etapid temale huvitavad. "Kogemusi saime väga palju. See oli ka meie eesmärk. Terve hooaja vältel oli meie põhimõte, et iga katsekilomeeter kirja saada ja see läbida," sõnas Hondat roolinud mees.

Värske tiitlivõitja kinnitas, et kuigi võistlustrass oli igal rallil erinev, oletasid nad enne hooaja viimast etappi, et kogemusi on selleks ajaks küllaldaselt. "Eksisime! Saaremaa oli täis üllatusi. Pimedas sõitmine, mida pole saanud kogeda. Üllatas Kaugatoma katse, mis oli arvatust kiirem ja sellest ka kõva ajakaotus, kuna suure kiirusega terve katse läbimine oli meile uus kogemus. Järgmiseks aastaks saime väga kõva kooli ja tulevatel rallidel on meil kindlasti oluliselt kergem osaleda ja tempot teha."

Gert-Kaupo Kähr ütles, et kõige enam nautis ta võistlemist Lõuna-Eesti kuppelmaastikul. Hooajale tagasi vaadates olnud see aga huvitav ja vaheldusrikas.

"Mehaanikud olid hooaja lõppedes samuti väga rahul, kuna hoidsime auto ühes tükis. Ainus suurem tagasilöök ja õppetund oli Harju rallil, kus õpetust andsid tavalised veljed ja klassi kaheksas koht nende purunemiste pärast," sõnas Kähr.

Ta jätkas: "Huvitavamatest seikadest rääkides meenub koht Saaremaa ralli teiselt kiiruskatselt, kus pimedas ja tolmus sõites magasime maha kurvi alguse ja kolmanda käigu pealt tahtis puu tuppa tungida! Saime siiski takistusest mööda. Nii hästi ei läinud Tartu ralli linnakatsel, kus meile ootamatult teele kantud muld oli asfaldi nii libedaks muutnud, et sõitsime nagu noodakelguga võsa poole, mille me ka maha niitsime. Samuti huvitav ja ootamatu oli Tallinna ralli paarisraja stardikell, mis hakkas ühtäkki 5 sekundit enne starti vilkuma, mille peale ma tegingi stardi ja sain trahvi valestardi eest. Üldiselt oli Tallinna ralli huvitav, kuigi saime seal trahve ja enne esimest katset kaotasime pidurid, kuid stabiilne sõit tõi teise koha."

Gert-Kaupo Kähr lisas, et edukal hooajal aitasid neid sponsorid Excellent, Floreas Viljandi OÜ, Sinu Ehted, AK rent ja Pinnad-Puhtaks. "Samuti täname Reinup Motorsporti suurepärase abi ja toetuse eest, kuna võistlustel oli alati tagatud töökorras ja puhas auto ning kaasamõtlev tiim. Tänan ka kõige entusiastlikumat fännklubi, perekond Tammaid, samuti häid sõpru ja elukaaslast."


Honda Civic, millega jõudsid 2015. aastal tiitlivõiduni Gert-Kaupo Kähr ja Jan Pantalon. Foto: Rando Aav
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia