Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
10. september 2016 21:57
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Margus Murakas saavutas Kulbilohu rallikrossil teise koha

Pärast kahe aasta pikkust võistluspausi osales Margus Murakas taas rallikrossil. Mitmekordne Eesti rallimeister võistles Kulbilohus Ricardo Bortkevitši Mitsubishiga, lõpetades võistluse SuperCar klassis teise tulemusega.

Oma osalemisega Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste viimasel etapil üllatas autospordisõpru Margus Murakas. Kogenud rallimehel oli varuks teinegi üllatus. Ehk ei uskunud Murakas võistluspäeva algul isegi, et lahkub Elva külje all toimuvalt rallikrossilt teise koha karikaga. Ta ütles, et võistlusrada oli keeruline ning auto vajas tublisti harjumist.

"Nagu teate, Ricardo Bortkevitšil peatati eelmisel nädalal võistlejalitsents ja tal ei ole võimalik sõita. Ta ütles, et auto on vaba, tule ja sõida," lausus Bortkevitšile sõidukoolitust teinud Murakas. "Tänan Ricardot, et ta mulle selle võimaluse pakkus. Eks me koos oleme neid tema sõiduasju natuke ka pusinud ja võibolla saan nüüd paremini aru sellest autost ja tema sõitmisest. Selline kompromissivärk. Enne Kulbilohu võistlust sõitsime Piiroja krossirajal neljapäeva õhtul 10 ringi. Aga Piiroja rada on lai kruusane, ainult stardikoht on asfaldil. See on pikkade laugete kurvidega lai rada ning ei ole võrreldav Kulbilohu rajaga."

"Arvan, et Kulbilohu rada on Eesti rallikrossi radadest selline kõige trikikam oma rohkete asfaldilõikudega. Siin võisteldes peab olema sõitmise kogemust. See värk on siin kõik nii millimeetrites-tuhandikes kinni, et kõik nüansid loevad. Sellepärast täna tundsin selgelt, et kogemust napib. Seda nii siin rajal sõitmisel, kui ka selle autoga sõitmisel," jätkas ta.

Murakas märkis enne 6-ringilist finaalsõitu, et võit ei ole eesmärk. Eelsõitude ajal võis pealtvaatajaile tõesti tunduda, et nimekas rallimees rallikrossi sõitjatele üldse vastu ei saa. Ilmselt ennustasid paljud super 1600 klassis Ford Ka ja SuperCar klassis Ford Fiesta MK7 roolis istunud Janno Liguri võitu. Läks teisiti ning Ligur oli lõpuks viies. Sõidu võitis Andri Õun (Ford Fiesta MK7), teise kohaga lõpetas finaalsõidu Margus Murakas ning kolmas oli tänavu 60-aastaseks saav soomlane Matti Alamäki (Ford Fiesta MK7).

"Ei olnud mõtet tehnikat ära rikkuda, ei endal ega teistel. Olukord pidi olema igal juhul kontrolli all," selgitas Margus Murakas, kel oli roolida Ricardo Bortkevitši Mitsubishi Lancer - auto, millega aastate eest võistles Sten Oja. Reinsalu Spordi Fordide vastu sellise tehnikaga saada polevat sugugi lihtne. Üle-eelmisel aastal hooaja viimasel etapil sõitis Murakas samuti Reinsalu Fordiga, aga siis ei saanud ta kordagi finišisse. "Vahetati pooltelgesid, kuus tükki vist. Aga nüüd täna sain sõita!"

Enne seda on Murakas enda mäletamist mööda viimati rallikrossil osalenud 1985. aastal Volgaga. Kui võrrelda Volgat ja Mitsubishit, kummaga on rallikrossi nauditavam sõita? "Volgaga," pakuti naerdes sellele rumalavõitu küsimusele vastus kõrvalt. Margus Murakas ütles, et rallisõpradele annab vast parema pildi see, kui spetsiaalset rallikrossiautot võrrelda N-rühma Mitsubishiga. "See on kõige lähem, millega saan seda võrrelda. Loomulikult on autol teine mootor, teine võimsus, aga samas on ka omad nüansid. Juhitavus on võibolla mitte nii äge, kui on N-rühma Mitsudel, just keskdiferentsiaali poolelt. Aga see on rallikrossis taotluslik ja see on kõigil võrdne ning sellega lihtsalt tuleb arvestada. Loomulikult, mis on nüansirikas, millega ma siin alles päeva lõpuks sain enamvähem harjutud, on see olematu pidamisega rehviga sõitmine kruusal. Tegu on küll asfaldirehviga, aga ega seda ei saa asfaldil õigesti tööle, kui oled kruusa pealt tulnud. See vajab kogemust."

Värskelt krossiautoga võistelnud rallimehe osalemisest rallivõistlusel on tänaseks samuti möödas mitu aastat. Viimati võistles Margus Murakas rallil 2014. aastal Saaremaal Ford Fiestaga. Millal ta jälle ralliauto rooli istub? "Ei oska sellele vastata. Eks aeg näitab. Mõne sõidu ikka peaks tegema, aga millal või kus, seda elu näitab."



Miks Ricardo Bortkevitš ise võistelda ei saanud?


Hiljaaegu sai selgeks, et Ricardo Bortkevitšit sel hooajal enam võistlusradadel näha ei saa. Põhjuseks viiendal etapil tekkinud intsident, mille järel tühistati tal kolmanda koha tulemus. Marico Racing teatas, et Eesti Autospordi Liidu juhatus otsustas ühehäälselt Ricardo Bortkevitšile määrata täiendavalt FIA spordikoodeksi p 12.1.1.f, 12.1.1.h, 12.1.2. ja Eesti rallikrossi üldjuhendi lisa 2 p 21 rikkumise eest alljärgnevad karistused:
1.1. Peatada Ricardo Bortkevitši sõitjalitsents alates 25.08.2016. a. kuni 31.12.2016. a.;
1.2. Määrata Ricardo Bortkevitšile rahaline karistus summas 5000 eurot, tasumise tähtajaga 1.10.2016. a.;
1.3. Juhul, kui Ricardo Bortkevitš paneb 2017. a. võistlushooaja jooksul toime tahtlikult ebasportliku käitumise, peatada Ricardo Bortkevitši sõitjalitsents kuni 31.12.2017. a.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia