Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
24. september 2016 20:25
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kaido Saul

Tartu ralli võitsid Egon Kaur ja Silver Simm

 Loe lisaks
Tiitlivõiduni jõudnud Egon Kaur pidi ralli võitmiseks pingutama

Tartu ralli avapäeva lõpetas liidrikohal Roland Murakas

Tartu ralli võistlustrassist pool on tänavu uus

Tartu ralli toimub paari nädala jagu planeeritust hiljem

23. ja 24. septembril Tartus ja Põlvas ning Haaslava, Kõlleste, Vastse-Kuuste, Valgjärve, Nõo ja Konguta valla teedel sõidetud Penetron Tartu rallil saavutasid ülvdõidu N-rühma Mitsubishi Lanceriga võistelnud Egon Kaur ja Silver Simm.

Reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit Roland Murakas - Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo 10), kelle edu võistluspaari Egon Kaur - Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo 9) ees oli poolteist sekundit.

Laupäevastele katsetele starditi reedese võistluspäeva lõppjärjestuses, seega said esimesena rajale Murakas - Adler. Kõige kiiremad olid varahommikusel katsel Kaur - Simm, kes kerkisid uuteks ralli liidriteks. Päeva liidrina alustanud Murakas - Adler said katsel neljanda aja ning kukkusid 5,9-sekundilise kaotusega samale positsioonile ka üldarvestuses.

Ka järgnevana sõidetud Sirvaste katse võitsid Egon Kaur - Silver Simm, suurendades edu teiseks tõusnud võistluspaari Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9) ees 9,3 sekundile.

Kui esimesel kahel katsel oli teepinnaseks kruus, siis kahel järgneval katsel sõideti asfaldil. Viies kiiruskatse sõideti Põlva linnas, kuhu oli võistlust vaatama kogunenud väga palju pealtvaatajaid. Lühikesel 2,4 km pikkusel linnakatsel näitasid parimat aega Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes edestasid vaid 0,5 sekundiga Škoda Fabia R5 ralliautoga sõitnud põhjanaabreid Janne Vähämiko - Jani Salo.

Enne hoolduspausi sõideti Karilatsi ehk rahvasuus Vana-Posti nime kandev katse, mille võidu võtsid võistluspäevale esimesena startinud Murakas - Adler, kes edestasid 1,2 sekundiga Koitlat ja Otsa.

Päeva esimesele hoolduspausile tulid liidrina Kaur ja Simm, kelle edu Koitla ja Otsa ees oli 6,3 sekundit. Pärast hoolduspausilt naasmist jätkus ralli Prangli katse korduvläbimisega, mille võidu võtsid Kaur - Simm, kes suurendasid oma edu Koitla ja Otsa ees 5,5 sekundi võrra. Nüüd nende vahe kärisenud 11,8 sekundile.

Võistluse kaheksanda kiiruskatse võidu võtsid Kaur - Simm, kellele see oli päeva neljandaks katsevõiduks. Seekord edestasid nad lähimaid konkurente, Murakat ja Adlerit 1,6 sekundiga. Kahjuks aga olid Roland Murakas - Kalle Adler hoolimata heast katseajast sunnitud ralli pärast katse finišit pooleli jätma. Nad maandusid hüppelt liiga kaugele ning sõitsid teelt välja. Selle tagajärjel murdus nende Mitsubishil alt vasak esiratas.

Katsel jäid tehnilistel põhjustel rajaäärde ka EMV3 arvestuse ja DMACK trofeesarja võistlejad Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) ja Ken Torn - Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2). Hoolimata katkestamisest kindlustasid Kruuda - Järveoja tänavu DMACK trofeesarjas võidu.

Karilatsi kiiruskatse teisel läbimisel näitasid parimat katseaega soomlased Janne Vähämiko - Jani Salo.

Päeva teise hooldusesse jõudsid liidrina Kaur - Simm. Koitla - Ots kaotasid neile 12,5 ja Aus - Koskinen 17,3 sekundit.

Pärast hoolduspausi jätkus võistlus Uniküla kiiruskatsega, mille võitsid Aus - Koskinen, kes vähendasid teisel kohal olevate konkurentidega vahet 3,7 sekundi võrra ja nüüd oli enne viimast kiiruskatset kahe võistluspaari vahe vaid 1,1 sekundit.

17,52 km teistkordsel läbimisel ehk ralli viimasel kiiruskatsel noppisid taas katsevõidu Rainer Aus - Simo Koskinen. Suurepärase lõpuspurdiga möödusid nad Kaspar Koitlast ja Andres Otsast. Lõpuks jäi kahe võistluspaari vahe 4,6 sekundile.

Egon Kaur - Silver Simm olid otsustaval kiiruskatsel neljandad, kaotades katsevõitjaile 8,9 sekundit. Siiski sellest piisas, et kindlustada endale kolmandat aastat peetud Tartu ralli võit.

"Sõit oli meie jaoks keeruline, sest pidime kiiretele konkurentide tõttu kõvasti pingutama. Õnneks meil siiski kõik klappis ning suutsime teha oma sõitu ning lõpuks ka võita," kommenteeris Kaur.

Egon Kaur - Silver Simm, Rainer Aus - Simo Koskinen ja Kaspar Koitla - Andres Ots moodustasid võistluse lõpuks ka N4 klassi esikolmiku.

Kaherattaveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid viienda järjestikuse klassivõidu ja kindlustasid tänavuse Eesti meistritiitli Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Peugeot 208). Teise koha said selles arvestuses Oliver Ojaperv - Jarno Talve (Ford Fiesta), kes kaotasid võitjatele ligi kaks minutit. Kolmandad olid Roland Poom - Marti Halling (Ford Fiesta R2).

Tänavuse meistritiitli kindlustasid enne hooaja viimast etappi ka kuni kaheliitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestuses võistelnud Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R). Teised olid klasside A7, N3, R3 ja E10 autode koondarvestuses Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Hooaja eelviimase meistrivõistluste etapi lõpetasid selles arvestuses kolmandana David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3).

Rahvuslikus masinaklassis E9, kus sõidetakse kuni 1,6-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autodega, võtsid võidu Rainer Meus - Janek Tamm (Lada VFTS). Klassi teise koha sai rallidebüüdi teinud Mikk Maaten (Honda Civic), kellele luges kaarti Jan Pantalon. Kolmandad olid Alari Sillaste - Arvo Liimann (AZLK 2140). Enne viimast katset selles klassis rallit juhtinud Timmu Kõrge - Erik Vaasa (VAZ 2105) katkestasid sõidu veepumba rikke tõttu.

Klassis E11 võtsid tänavusel rallihooajal neljanda etapivõidu Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Teise tulemuse said kirja Egidijus Valeiša - Povilas Reisas (BMW M3) ja kolmandad olid Madis Vanaselja - Jaanus Hōbemägi (BMW M3).

Neljarattaveoliste rahvusliku klassi E12 autode arvestuses võtsid Tartu- ja Põlvamaa teedel toimunud rallil võidu Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8). Klassi teised olid Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo 6) ning kolmandad Priit Koik - Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo 8).

Veoautode arvestuses läks klassivõit ekipaažile Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A). Tänavu neljal korral meistrisarjas etapivõiduni jõudnud mehed teenisid sellega endile välja ka tiitlivõidu. Teise koha said äsjasel rallil Vaiko Järvela - Alo Vahtmäe (GAZ 51) ja kolmandad olid Janno Kamp - Silver Raudmägi (GAZ 51).

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad kahe nädala pärast sõidetava Silveston Saaremaa ralliga.



Tartu ralli 2016 tulemused


1. Egon Kaur - Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo 9) 1:00:20,8
2. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +6,3
3. Kaspar Koitla - Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9) +10,9
4. Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8) +59,7
5. Janne Vähämiko - Jani Salo (Škoda Fabia R5) +1:56,1
6. Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo 6) +2:21,8
7. Priit Koik - Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo 8) +3:44,3
8. Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3) +3:54,0
9. Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Peugeot 208) +4:01,5
10. Egidijus Valeiša - Povilas Reisas (BMW M3) +4:24,2
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia