Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Veiki Ojaperv
28. mai 2018 12:44
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Markus Häidberg kordas paari aasta tagust tegu ja keerates oma bagi jälle kummuli. Foto: Margus Kirs

Kuum suvepäev Tapal soosis külalisi Lätist

 Loe lisaks
Tapa kiire krossirada hirmutab ka kogenenud sõitjaid

Liqui Moly Eesti veoautokrossi meistrivõistlused said põneva jätku Tapa krossirajal. Kuumal suvepäeval tuli ette ootamatuid eksimusi ja meeldivaid üllatusi. Kolmest klassist kahe võidud noppisid külalisvõistlejad Lätist.

Päeva esimene kummuli keeramine ei lasknud ennast kaua oodata. Ajasõidus kiirel ringil olnud GAZ 53 mees Tauri Toime hindas enda võimeid pisut üle ja paiskus uuel rajalõigul külili. Õnnetus ei paistnud meest kuigi palju segavat, kuna edasistes sõitudes näitas ta head minekut.

Esimese bagide poolfinaali lõpetas katuse peal Markus Häidberg. Sõidu lõpuosas koha pärast võidelnud Markus Häidberg jäi jalgu ringiga ees olnud Lauri Leitenile, kes õnnetult tema bagi ratast tabas. Vaatamata väikesele ehmatusele jäi Häidberg positiivseks ning startis ka ülejäänud sõitudes. Võib-olla tegi õnnetus noormehe siiski pisut paranoiliseks, kuna järgmistes sõitudes oli ta kiirus silmnähtavalt langenud.

GAZ 51 klassis tegi puhta töö Varstus liidrikoha käest ära andud lätlane Bruno Leimanis. Varstus võitnud Marko Tiinas sama kiiret sõitu ei näidanud ning lõpuks tuli teise-kolmanda koha heitluses alla vanduda Andre Mõttusele. Mõttus oli peakangelaseks viimaste aastate ühele efektsemaile kaadrile, kui mees mitukümmend meetrit kahe ratta peal sõitis ning siis masina üle kontrolli taastas. "Ma olin juba harjunud seda kurvi seest poolt võtma, palju kiirem oli nii. Sellel korral tulin ka, aga ilmselt liiga sisse, kuna seal nurgas oli mingi terav kivi või rehv, mis mu auto kahe ratta peale tõstis. Aga äge oli, jäin ju püsti," kommenteeris Mõttus olukorda. Üldiselt oli võidusõitja arvates rada väga hea: "Kiitus korraldajale, kuna rada oli väga kiire ja hea. Üldiselt oli hea päev, olen rahul. Esimeses poolfinaalis oleksin ka ilmselt ühe puntki saanud rohkem korjata, aga ei saanud Tiinasest mööda, sest kojamehed ei töötanud."

Meistrivõistluste arvestuses läks Leimanis Tiinasest kahe punktiga mööda ning kaugele ei jää ka Mõttus. Leimanisel on Tapa etapi järel 37, Tiinasel 35 ja Mõttusel 30 punkti.

Päeva põnevaimaks sõiduks kujunes veoautode GAZ 53 finaal, kus paremusjärjestus selgus päris viimastel meetritel. Eelmisel etapil mootoriprobleemide tõttu põrunud Erko Sibul oli lähedal Varstu etapi tulemuse kordamisele. Mõlemad poolfinaalid võitnud võidusõitja oli enne finaali hädas õlitoruga ning pikalt oli oht, et mees starti ei tulegi. Õnneks leiti korraldajate abiga vajalik varuosa. Finaalis sai Erko Sibul aga kehva stardi ning sõitu asus juhtima Mait Mäesaar.

"Pärast kastmist oli start nii libe, et me sõitsime seal mitmekesi külgepidi kokku. Start ebaõnnestus täielikult," kommenteeris Erko Sibul. Hullu kiirust näidanud Sibul tõusis paari ringiga Mäesaare kannule. Kogenenud Mäesaar kattis aga edukalt Sibulat ning viimane otsustas "jokker-lap'i" taktika kasuks. Mäesaar läks vaid ring hiljem "jokkerisse" ning lõikas endale näppu. "Jokkerist" väljudes jäi ta ülinapilt Sibula seljataha ning pidi sõidu lõpuni tagatulesid vaatama.

Kolmanda koha heitluse otsustas võistluste peakohtunik Jaan Villak. Kolmandal kohal sõitnud Andres Allik möödus kollase lipu alas reeglite vastaselt Varstus üllatanud Illimar Hirsnikust. Sõidu lõpus tahtis Allik aumehelikult Hirsnikule koha tagasi anda, kuid jäi pidurdamisega mõne sekundi hiljaks. Hirsnik jäi poole auto võrra tahapoole ning ametlikult lõpetas kolmandana siiski Allik. Mehed said koos peakohtunikuga siiski kokkuleppele ning kohad tõsteti pärast sõitu ringi.

Meistrivõistluste üldseis läks väga tasavägiseks, kuna Sibul hõivas liidripositsiooni Hirsniku ees kahe punktiga.

Bagide arvestuses lõppes Lauri Leiteni võitude seeria, kui ta finaalis sõidueksimuse tõttu Ainārs Ramatsi endast mööda lubas. Kinnises boksis äärmise rahuga ringi jalutanud Leiten kommenteeris olukorda: "Tagumine kurv oli raske. Ma ei keeranud seda kurvi välja, kui ma külge ette ei tõmmanud. No ma siis tõmbasin külje ette, natukene palju sai. Mootor ei olnud ka täna ideaalses korras."

Vastupidiselt Varstu krossile näitas Ramats stabiilset minekut ning kasutas Leiteni eksimuse oskuslikult ära. Hiljem Leiten enam Ramatsile ohtlikuks ei saanudki. Kolmanda poodiumikoha teenis kolme rehvi peal lõpetanud Ott Kevvai. Viimastel ringidel rehvi lõhkunud Kevvai kaitses tagant tulnud Timo Kihulase rünnakuid. Finišis selgus, et ka Kihulase auto rehv oli purunenud.

Veoautokrossi meistrivõistlused jätkuvasd 16. juunil Piirojal.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia