Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
01. juuli 2018 19:32
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Ott Tänak pani rahva laulukaare all rõkkama

Laupäeval korraldas Ekspress Meedia Tallinna lauluväljakul Delfi rallipäeva, mille peakangelane oli Ott Tänak. Saarlasest rallisõitja võitis tuhandete pealtvaatajate silme all krosskartide võidusõidu ja joonistas Toyota WRC-autoga "sõõrikuid".

"Delfi, Eesti Päevaleht ja kogu Ekspress Meedia on juba kaks aastat püüdnud üritusi korraldada - sporti ja kontserte - ning kuna eelmisest aastast oleme Ott Tänakuga partnerid, oleme tema toetajad, siis tegime eelmise aasta sügisel ettepaneku, et äkki oleks võimalik mõni üritus teha sel suvel. Siis Ott leidis oma väga tihedas ajagraafikus ühe päeva. Samal päeval osutus lauluväljak vabaks ja nii me selle ürituse koos välja mõtlesime," avas Delfi ja Eesti Päevalehe peatoimetaja Urmo Soonvald Delfi rallipäeva tausta.

"See oli meil ühine osus Delfiga. Kuna me oleme partnerid, siis tuli leida väljund inimestele kuidagi midagi tagasi anda," lausus Ott Tänak.

Lauluväljakul toimunud ürituse keskmeks oli võidusõit krosskartidega. Soonvald põhjendas seda asjaoluga, et püüti leida hästi võrdset tehnikat kõigile. "Me ei saa minna kuhugi metsavahele sõitma, kuna eesmärk oli üritus tuua inimeste sekka, võimalikult Tallinna kesklinna. Leidsime, et krosskart on parim võimalus."

Krosskartide võidusõidul võtsid mõõtu eestlased Ott Tänak, Martin Järveoja, Martin Kangur, Karl Kruuda, Margus Murakas, Egon Kaur, Rainer Aus, Ken Torn, Janno Ligur, Kevin Korjus, Juss Laansoo, Eero Nõgene, Joosep Ralf Nõgene, Randu Riiberg ning soomlased Esapekka Lappi ja Jarkko Mietinen. Kõige enam põnevust pakkus kahtlemata finaalsõit, kuhu jõudsid välja tiimikaaslased Ott Tänak ja Esapekka Lappi. Otsustava võistlussõidu Tänak juubeldava publiku silme all võitis.

Kui suuremjagu sõitjaist oli saanud krosskarti eelnevalt proovida, siis Janno Ligur ja Juss Laansoo said esimese kogemuse selle masinaga alles lauluväljakul. Kuna sõiduvahend võõras, elas Ligur üle ka ehmatuse, kui ülevalt lauluväljaku nõlvalt alla sõites ei õnnestunud õigel ajal pidama saada ning sõit lõppes suure pauguga vastu metallist rajapiiret. Juhi ranne sai veidi vigastada. Pidurdamisel jäid hätta teisedki ning mitmel korral sõideti vastu metallaeda. Martin Kanguri kasutuses olnud krosskardil purunes pidurdamisel velg ja sõit tuli pooleli jätta, Karl Kruuda sõitis vastu äärekivi ja pidi samuti katkestama.

Aparaadid, millega võidu kihutati, olid tagaveolised, 150 hj hobujõulise mootorratta mootoriga krosskardid Speedcar Xtreme. Sellise sõiduki kiirendus 0-100 km/h on alla kolme sekundi ning see arendab kiirust kuni 180 km/h. Kas Ott Tänaku hinnangul on krosskardi kiirendus parem, kui WRC-autol? "Kartautot ja WRC-autot on raske võrrelda. Kas kiirendus on parem, kui WRC-autol? Hea pidamisega teel kindlasti. Oleneb, mis pinnas on," märkis Ott Tänak, kes hullutas publikut demosõitu tehes ka sarnase Toyota Yaris WRC rallimasinaga, nagu tal on kasutada autoralli MM-sarjas.

Kas selleks, et võita Delfi rallipäev Ott Tänakuga, pidi olema Ott Tänak? "Ei, kindlasti mitte," kommenteeris päevakangelane. Delfi ja Eesti Päevalehe peatoimetaja Urmo Soonvaldi hinnangul pidi selleks olema kiire sõitja.

Nii Tänak kui ka Soonvald kinnitasid kui ühest suust, et kavandatud üritus õnnestus. "Päeva saab lugeda kordaläinuks. Nähes sellist sooja vastuvõttu inimeste poolt ja rahvamassi, on olnud päev positiivne," märkis Tänak võistluspäeva lõpus. Urmo Soonvald ütles, et põhjust rahuloluks jagus: "Kas olen rahul? Jah, väga rahul. Suurepärane. Kui palju oli rahvast vaatamas? Ei oska öelda, aga 6000 inimest vähemalt. Üritus on korda läinud igas mõttes. Ja mul on hea meel, et Ott sai väga paljudele eesti noortele anda eeskuju ja näidata koos teiste meestega, et kui tahta kiiresti sõita, ei pea seda tänaval tegema - võimalik on teha trenni, harjutada ja sõita võistlussporti."

Soonvald lisas, et sarnane üritus plaanitakse korraldada ka 2019. aastal: "Kindlasti midagi püüame teha. Kas tuleb samasugune võistlus? Ma ei oska öelda, aga mingit formaati me kindlasti Otiga hakkame mõtlema. Hetkel muud korraldamise kohta peale lauluväljaku me ei ole mõelnud."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia