Kliki siia Kliki siia
Millisesse vanuserühma kuulud?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
12. august 2018 18:42
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Rallimees Murakas tõi endale rallikrossilt võidukarika

Roland Murakas tegi tõelise üllatuse, kui otsustas laupäeval osaleda Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste etapil ja suutis selle supercar klassis rivaalide ees ülekaaluka eduga võita.

"See osalemine oli meile endale ka üllatus. Viimasel hetkel selline võimalus tekkis ja kohe sellest kinni haarasime. Sisuliselt neljapäeval see otsus sündis. Autot neljapäeva õhtul korraks proovisin, paar ringi olin seega enne võistlust sõitnud," selgitas Roland Murakas tagamaid, kuidas ta Reinsalu Spordi Ford Fiestaga rallikrossile võistlema sattus. "Reede õhtul telefoni teel selgitati veel reegleid, kuidas asi käib."

Kuigi Roland Murakas on kõrgel tasemel sõitnud autorallit, siis rallikrossi polnud ta varem proovinud. Varasemast on tal siiski kuigipalju kardisõidukogemust ja sellest võis veidi abi olla, sest siingi hulk võistlejaid korraga rajal. "Võistluskardiga ma võidu sõitnud ei ole, küll aga hobikardiga. Olen põline Koeru mees. Vanasti sai Türil Veskiseljal kõvasti sõitmas käidud. Seal oli selliseid hobimeeste võistlusi ka. Laitseski olen käinud," rääkis Murakas. Kuivõrd tegu kontaktalaga, kui palju ta seda pelgas? "Seda ma alguses kartsin. Aga siin oli pigem see, et võõras auto ja ei tahtnud kellegagi vabatahtlikult kontakti minna. Eks pelgasin ja jälgisin peegleid. Uljalt peale kuhugi ei julgenud väga minna. Teine sõit õnnestus eest ära saada ja siis oli juba selline rallielement, sain üksi sõita. See oli mõnus."

Kuidas rada pähe jäi? Rallisõitjad on ju teadupärast harjunud kuulama, mida kaardilugeja kõrvalt ütleb. "See probleem alguses tundus olema. Hommikul sõitsin rattaga läbi ja sai vabatreeningul ka paar tiiru teha. Ei olnud hullu midagi, jäi meelde küll."

Roland Murakas ütles, et võistluspäev oli põnev. "Väga põnev päev oli. Kõik leidsid rakenduse. Tiim on kohal. Kaardilugeja on kohal. Sidemees. Isegi Margus Murakas oli ennast kohale ajanud ja sai pooltelje vahetusega ka selja higiseks. Põnevust oli kõigile. Oli äge!"

Autost kõneldes märkis Murakas, et ralliauto ja rallikrossiauto erinevad päris palju: "Autod väliselt küll Ford Fiestad, kui võrrelda kasvõi minu enda prototüüpautoga, aga sisult on erinevusi palju. Käitumine on teistmoodi. Jõudu on meeletult palju rohkem! Lisaks pinnase ja rehvivahe. Siin sõidetakse slikkrehviga, me sõidame rallit ikkagi kruusarehviga. Erinevusi kokku on palju."

Edukad stardid eelsõitudes tagasid Roland Murakale koha finaalis. Otsustavas sõidus olid tema konkurentideks Raini Roomets, Ain Laiverik, Seido Nõmmküla ja Ameriico Jõffert. Stardist pääses hästi minema Laiverik, Murakas tema kannul. Järgnesid Jõffert, Roomets ja Nõmmküla. Roomets sai sõita ühe ringi ja siis lagunes tema Škoda Fabia sedavõrd, et sõidu jätkamine ei osutunud võimalikuks. Nii jäi kolmele poodiumikohale võitlust pidama neli meest. Kordamööda käisid n-ö jokkerringil Jõffert, Nõmmküla ja Laiverik. Kui Laiverik aeglasemale rajaosale keeras, pääses Murakas tagaajaja rollist ja asus sõitu juhtima. Nö vabas vees liikudes kasvatas ta oma edu märkimisväärselt ning läbis "jokkeri" alles viimasel ringil. Mitu ringi tiksusid kaugel tema selja taga tandemina Nõmmküla ja Laiverik. Kuigi Nõmmküla Mitsubishi Lancerilt eemaldus teisel ringil üks pooltelgedest, lõpetas ta sõidu teise kohaga Laiveriku ees. Võitis Roland Murakas.

Kuidas võit tuli? "Lihtsalt ei tule kuskil midagi. Finaalsõidu stardis natukene jäin tuduma. Võibolla oli liiga pikk paus sõitude vahel. Ei saanud sealt hästi minema. Küll oli sihiks võetud plaan, et saaks esimesena minema ja siis sõidaks rahulikult lõpuni, aga tuli ikka pingutada ka. Kui eessõitja jokkerisse läks, siis tuli gaas põhja panna, et saaks eest ära ja õnnestuks ise tühjalt jokkeris käia. Nii läks ka. Ses suhtes tiptop. Kõik sõidud sai võidetud. Ringiaegu vaadates olin grammi kiirem juba hommikust saati," rääkis Roland Murakas. "Täpselt ei teagi, kuidas finaalis suure edu sain, aga eks teistel oli probleeme ka. Kellelgi oli pooltelg seal keset teed maas. Ilmselt ilma selleta masin liiga kiiresti ei liigu."

Mis hinde Roland Murakas enda sõidule paneks? "Neli pluss," kostis ta.
Artikli juurde
12.11.2019
Austraalia ralli jääb ulatuslike maasikupõlengute tõttu ära
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
14.11.2019
Hiiumaa rahvaralli 8-9.11.19 (0)
28.10.2019
Ott Tänak maailmameistriks! (0)
27.10.2019
Kataloonia ralli 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.10.2019 13:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja - maailmameistrid! (1)
28.10.2019 13:14
Rallijututuba Discord'is (20)
15.10.2019 22:51
Saaremaa ralli 2019 (6)
06.10.2019 13:51
Superkrossi viimane etapp, auto24ring, 5.10.2019 (0)
22.09.2019 23:23
Matsi autokross, 21. september 2019 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia