Kliki siia Kliki siia
Millisesse vanuserühma kuulud?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
22. august 2018 15:09
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Uno Aava nimelise karika võitjad Rauno Ollema ja Kristjan Must. Foto: Erakogu

Rahvarallis pool hooaega läbi, pool hooaega ees

Aasta hakul oli Eesti Autospordi Liidu võistluskalendrisse kantud seitse rahvarallit. Praeguseks on teada, et võistlusi jääb kalenderplaani kuus, millest kolm on toimunud ja kolm veel ees.

Hooaja esimesel poolel viidi rallikalendrisse sisse mõningaid muudatusi. Juuni alguseks kavandatud Lääne-Eesti rahvaralli asemel peeti Varbola rahvaralli Uno Aava karikale. 11. augustiks planeeritud Tapa rahvaralli jäi sootuks ära. Sõidetud on nüüdseks Pandivere, Varbola ja Kihelkonna rahvaralli. Ees ootab veel kolm võistlust: 8. septembril Läänemaal, 6. oktoobril Märjamaal ja 10. novembril Hiiumaal.

Kas kõik kuus rahvarallit saavad kuuluma ka Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikasarja arvestusse? Teadaolevalt ei ole vastavat avaldust autospordi katusorganisatsioonile esitanud veel Märjamaa rahvaralli korraldajad. Autospordi liidu karikasarja kuulub seega kas viis või kuus võistlust. Kui toimub kuus etappi, lähevad võistlejail punktiarvestuses maha madalaimad punktid ühelt etapilt, kui etappe toimub 5 või vähem, lähevad arvesse kõik etapid.

Eesti Autospordi Liidu rahvaspordikomitee esimees Argo Nurs ütles, et komitee on valmis Märjamaa võistlust karikasarja etapiks lisama. "Kuna niigi kaks planeeritud etappi jäi ära, oleks see mõistlik," lausus ta. Ühtlasi sõnas Nurs, et kui kellelgi huvi rahvaspordi edendamisele kaasa aidata, siis komitee ootab sellist inimest enda ridadesse.

Rahvaralli hooaega alustati tänavu Lääne-Viirumaal, kui peeti ainus talvine rahvaralli. 17. veebruaril korraldatud rahvaralliga "Pandivere talv 2018" said alguse Eesti Autospordi Liidu karikavõistlused, SU klassi karikavõistlused ning M&L liiga karikasari. Neljandat korda korraldatud Pandivere rahvaralli võistlusraja kogupikkus oli 238,13 km. Lisakatseid kokku oli 12, üldpikkusega 51,12 kilomeetrit. Stardinimekirjas oli 86 autot. Võistlust alustas kokku 84 ekipaaži, kellest finišeeris 69.

Pandivere rahvaralli tulemused


1. Gert Aasmäe - Vally Soopalu (Mitsubishi Lancer Evo 9 RS) 50.08,4
2. Andri Sirp - Diana Dede (Mitsubishi Lancer Evo) +04,6
3. Martin Vaga - Joosep Ausmees (Mitsubishi Lancer Evo 7) +46,2
4. Are Uurimäe - Tanel Paut (Subaru Impreza) +1.04,6
5. Asmo Aulik - Kaupo Kaljumets (Mitsubishi Lancer Evo 4) +1.17,3
6. Alar Rosenberg - Kristjan Kukk (Subaru Impreza) +1.20,2
7. Steva Liiv - Marko Kokkar (Mitsubishi Lancer Evo 8) +2.44,8
8. Mirko Kaunis - Tiina Ehrbach (Mitsubishi Colt) +4.10,9
9. Rivo Vähi - Karl Tarrend (Honda Civic) +4.41,1
10. Markus Haiba - Marti Rillo (Peugeot 206 RC) +5.27,0




Uuesti sõideti rahvarallit 4 kuu pikkuse pausi järel, kui 9. juunil toimus võistlus Märjamaa vallas. Tegu oli Uno Aava karikale sõidetud Varbola rahvaralliga, mille stardi- ja finišipaigaks oli Pärnu maantee ääres asuv Kükita karjäär. Rahvaralli korraldajad olid valinud raja üldpikkusega 186,64 km, milles oli 8 kiiruslikku lisakatset kogupikkusega 31,86 km. Ilm võistluste ajal oli kuiv ja päikeseline, sooja 28°C. Kauane kuivus oli teinud teed väga tolmavaks. Mõneski kohas kitsal metsateel ei jõudnud tolm järgmiste võistlejate tulekuks ära hajuda. Üheksas masinaklassis startis kokku 91 rallipaari, kellest finišisse jõudis 71. Peamiseks katkestamise põhjuseks olid tehnilised rikked (17), kahel juhul lõppes kütus.

Vaatamata tolmustele teedele oli võistlus pingeline. Mitmes masinaklassis võideti esikoht mõnesekundilise eduga teiseks tulnud rallipaari ees. Nii võitsid 2WD-S klassis esikoha Daniel Ling - Madis Kümmel 1,4-sekundilise eduga Kaspar Kasari ja Jan Nõlvaku ees. Sama pingeline oli võistlus kuni 18-aastaste noorte arvestusklassis, kus eelmise aasta Uno Aava nimelise karika võitja Jaan Eerik Planken, kelle kaardilugejaks Andrew Wilfong, teadis enne viimast lisakatset, et kaotab Romet Jürgensonile ja Harli Palmitsale 9,6 sekundit. Nii püüdsid Planken ja Wilfong seda vahet viimasel kiiruskatsel tagasi sõita. Vaatamata kiirele sõidule (abs. 7 aeg) nad seda ei suutnud ja kaotasid esikoha 2,4 sekundiga.

30-sekundilise ajakaristuse tõttu kaotasid üldvõidu 4WD klassis võistelnud Antti Kangro - Avo Kangro. Nimelt jäid nad ralli lõppedes võitjaist 26,5 sekundi kaugusele ja pidid leppima kolmanda kohaga, kuna olid riivanud kolmel korral teele pandud takistust. See tõigi trahvisekundid.

Uno Aava nimelise karika võitsid 2WD-V klassi võitjad Rauno Ollema ja Kristjan Must, kes olid omas masinaklassis kiiremad viiel lisakatsel kaheksast.

Varbola rahvaralli tulemused


1. Andri Sirp - Jarmo Liivak (Mitsubishi Lancer Evo 9) 25.51,3
2. Gert Aasmäe - Vally Soopalu (Mitsubishi Lancer Evo 9 RS) +7,0
3. Antti Kangro - Avo Kangro (Mitsubushi Lancer Evo 10 RS) +26,5
4. Daniel Ling - Madis Kümmel (BMW 320) +45,4
5. Kaspar Kasari - Jan Nõlvak (Honda Civic Type-R) +0.46,8
6. Siim Nõmme - Indrek Hioväin (Seat Ibiza Cupra) +1.05,6
7. Marko Kukuškin - Monika Mäeste (BMW 320i) +1.11,9
8. Rauno Ollema - Kristjan Must (BMW 318i) +1.19,0
9. Kristen Volkov - Erki Eksin (BMW 318i) +1.29,0
10. Romet Jürgenson - Harli Palmits (BMW 318 Ti) +1.34,1




7. juulil sõideti võidu Saaremaal, kui Saaremaa Tehnikaspordi Klubi eestvõttel peeti Saare Fishexport Kihelkonna rahvaralli. Võistlusraja kogupikkus oli 234,53 kilomeetrit. Kiiruskatseid oli kavas 8, kogupikkusega 26,08 km. Rallit alustas 87 autot, millest finišisse jõudis 68.

See oli võistlus, kus kiireimate rallipaaride vahed olid kõige väiksemad, ehk katsetel sõideti sisuliselt sekund-sekundisse. Nii edestasid võitjad Henri Pihel - Henri Murakas lõpuks lähimaid konkurente vaid 3,6 sekundiga, kellest kolmanda tulemuse saanud ekipaaž jäi omakorda maha vaid 0,2 sekundiga.

"Võistlus sujus suuremate vahejuhtumiteta ja finišisse jõudnuil olid näod naerul," lausus ralli korraldusmeeskonna liige Avo Reimal.

Kihelkonna rahvaralli tulemused


1. Henri Pihel - Henri Murakas (Mitsubishi Lancer Evo) 22.27,1
2. Andri Sirp - Jarmo Liivak (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3,6
3. Taavi Sevastjanov - Kauri Pannas (Mitsubishi Lancer Evo) +3,8
4. Gert Aasmäe - Vally Soopalu (Mitsubishi Lancer Evo 9 RS) +9,9
5. Antti Kangro - Avo Kangro (Mitsubishi Lancer Evo 10 RS) +11,2
6. Martin Vaga - Joosep Ausmees (Mitsubishi Lancer Evo 8) +13,6
7. Lauri Kotkas - Karl Koort (Mitsubishi Lancer Evo) +28,2
8. Daniel Ling - Madis Kümmel (BMW 320) +43,7
9. Andre Kiil - Riivo Mesila (BMW M3) +1.10,3
10. Rivo Vähi - Karl Tarrend (Honda Civic) +1.14,5



Rahvaralli karikavõistluste punktiseis pärast 3. etappi
Kliki siia
Artikli juurde
06.12.2019
Toyota WRC auto avaldas Kalle Rovanperäle muljet
Artikli juurde
09.12.2019
Vormelisõitja Valtteri Bottas jõudis esimese rallivõiduni
Artikli juurde
08.12.2019
Ott Tänaku tulevane tööandja sai ametlikult tiitlivõidu
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
14.11.2019
Hiiumaa rahvaralli 8-9.11.19 (0)
28.10.2019
Ott Tänak maailmameistriks! (0)
27.10.2019
Kataloonia ralli 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
10.12.2019 09:01
Aasta kokkuvõte 2019 (1)
28.11.2019 20:06
Mõned vanad Tehumardi ralli pildid (0)
28.10.2019 13:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja - maailmameistrid! (1)
28.10.2019 13:14
Rallijututuba Discord'is (20)
15.10.2019 22:51
Saaremaa ralli 2019 (6)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia