Kliki siia Kliki siia
Millisesse vanuserühma kuulud?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
22. august 2018 19:41
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Subaru Impreza proto. Foto: Erakogu

Allar Goldberg toob starti margipõhise prototüüpauto

Üks siinseil teedel sõitnud Subaru Impreza saab pärast ümbersündi sarnaseks 2004. aasta WRC-autoga. Senisest E-rühma autost on arendamise käigus tänaseks saanud prototüüpauto tehnilistele tingimustele vastav rallimasin.

Viimase 11 aasta jooksul on koos kaardilugeja Kaarel Läänega rallidel n-ö kordamööda võidu sõitnud Allar Goldberg ja Martin Goldberg. Pikka aega oli meeste istumise all 2006. aastal soetatud Lancia Delta HF Integrale. See auto on nüüdki alles, kuid läks meeste endi sõnul vanaduspuhkusele ning sellega nad rohkem ei sõida. Nüüd keskenduvad nad Subaru Impreza rallimasina arendamisele ja ehitamisele.

"See prototüüpautoks ehitamine oli Allari idee," lausub Martin Goldberg. Tegu on hiljaaegu ringi ehitatud E12 klassi Subaru Imprezaga ehk sama autoga, millega Allar Goldberg ja Kaarel Lääne on varem kahel rallil võistelnud - mullu Saaremaal ja tänavu Virumaal.

"Meile annavad prototüüpauto reeglid võimaluse ehitada 2004. aasta WRC-autole ligilähedase sõiduki. Kui oleksime tahtnud WRC-autot ehitada ja läinud sellega E12 klassis sõitma, siis oleks meilt küsitud homologatsiooniraamatut. Prototüüpauto puhul on meil vabamad käed võimalikult sarnase auto ehitamiseks. Tahame hoida Subaru puhta Subaruna. Arendame seda autot edasi, eesmärgiga, et see oleks võimalikult sarnane WRC-masinale. See on meie idee. Soovime vaid margisiseste detailidega toimetada, et mitte Frankensteini kokku ehitada. Teadaolevalt midagi sellist varem tehtud ei ole. Küll on Ford Mitsubishi mootoriga või Mitsubishi Volkswageni plekkidega," räägib Goldberg.

Ümberehituse käigus saadi kere kaalust alla üle 100 kg. Praegu on kõnealusel Subaru Imprezal peal 2-liitrine 195 kW Sti mootor. Paigaldamist ootab uus ja võimsam Seppo Harineni poolt seadistatud jõuallikas, kuid see saab peale siis, kui saab soetatud uus käigukast. "On olemas võidusõidumootor, mis ootab uut sequential käigukasti. Kui kasti soetame, saab auto WRC välimuse, sellise nagu see Prodrive poolt oli."

Kuna Subaru erineb Lanciast omajagu, võtab Allar Goldbergil auto tundmaõppimine veel kuigipalju aega. "Lancia hoog oli palju väiksem võrreldes Subaruga," põhjendab Martin Goldberg.

Lõuna-Eesti rallil on võistlejate sihiks sõit lõpuni tulla ja jõuda 20 parema hulka. Saaremaa rallil loodetakse mahtuda 10 parema hulka.

Martin Goldberg ütles, et selle Subaruga on sõita proovinud teisedki rallimehed ja saadud on positiivset tagasisidet. Ranno Bundseni hinnangul olevat tegu poodiumikoha autoga, Sander Pärn kiitnud juhitavust.

Sel aastal võistlevad LGT kirju kandva musta värvi Subaruga Võrus ja Saaremaal koos 32-aastane Allar Goldberg ja 30-aastane Kaarel Lääne. "Mina hakkan jälle sõitma 2019," lubas 34-aastane Martin Goldberg, kelle plaanide hulka kuulub tuleval aastal Toyota MR2 rallimasina rajale toomine.
Artikli juurde
12.11.2019
Austraalia ralli jääb ulatuslike maasikupõlengute tõttu ära
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
28.10.2019
Ott Tänak maailmameistriks! (0)
27.10.2019
Kataloonia ralli 2019 (0)
24.10.2019
Vasalemma rahvasprint 19.10.19 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.10.2019 13:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja - maailmameistrid! (1)
28.10.2019 13:14
Rallijututuba Discord'is (20)
15.10.2019 22:51
Saaremaa ralli 2019 (6)
06.10.2019 13:51
Superkrossi viimane etapp, auto24ring, 5.10.2019 (0)
22.09.2019 23:23
Matsi autokross, 21. september 2019 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia