Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Kalle Allik
21. märts 2019 15:18
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Veoautokomitee esimees Erko Sibul. Foto: Kalle Allik

Veoautokomitee esimees: veokakrossi hetkeseis on hea

Alates eelmise aasta oktoobrist juhib Eesti Autospordi Liidu veoautokomiteed Erko Sibul, kes vahetas välja aastakümneid seda tööd teinud ja nüüd komitee lihtliikmeks taandunud Jaan Villaku.

Igapäevaselt politseis leiba teeniv Erko Sibul on veoautokrossi 2017. aasta Eesti meister GAZ 53 klassis. Alustas ta veoautokrossiga juba 16-aastaselt ning esimene võistlus oli talvekross Viitina rajal, mis küll lumevallis lõppes. Enda suurimaks saavutuseks peab värske veokakomitee esimees 10 aasta töö tulemusena saavutatud meistritiitlit.

Mida arvad veoautokrossi momendiseisust, mis on hästi, mis on Sinu arvates kehvasti?

Hetkeseis on hea, aga alati saab paremini. Meeldib see, et bagisid on juurde tulnud ja see masinaklass on populaarne. Murekohaks on väikeste GAZide (GAZ51) vähesus. Samuti võiks GAZ 53 klassis rohkem sõitjaid olla. Miks mitte tulevikus mingi täiesti uus klass tekitada, GAZ baasil loomulikult.

Millised on plaanid, mida sooviksid komitee esimehena ellu rakendada?

Kuna ala on unikaalne ja suhteliselt ainulaadne, siis minu eesmärk ja südamesoov on seda ala veoautokomitee esimehena populariseerida ja arendada, et tuleks juurde nii uusi sõitjaid kui ka pealtvaatajaid. Proovime koostöös komiteega veoautosporti veelgi reklaamida. Samuti vajame ka siinkohal abi sõitjatelt, et võimalikult paljudel üritustel väljas käia, et veoautosporti ja veokaid reklaamida ning tutvustada. Samuti olen eesmärgiks võtnud koostöös sõitjatega võistlusautode  tehniliste tingimuste üle vaatamise, et piirata ära n-ö liigsed aretused ja seeläbi muuta ala odavamaks ja uutele sõitjatele rahakotipärasemaks. Soov on teha tihedamalt komitee koosolekuid ning vajadusel sinna kaasata ka inimesi väljastpoolt.

Mida arvad mõttest sidemete laiendamisest nii itta kui ka läände?

Kindlasti tuleb võimalusel laiendada sidemeid kõigi teiste huviliste ja riikidega.

Mis on südamelähedasem, kas veoautokross või -ralli?

Olles tegelenud nüüdseks komitee esimehena mõlema alaga, siis võin öelda, et mõlemad on väga huvitavad ja väljakutseid pakkuvad. Kindlasti on minu kogemustepagas ja teadmised suuremad veoautokrossis.

Kas on kasu olnud veokasarja eelmise aasta nimisponsori kaasamisest?

Oleme väga tänulikud Liqui Molyle, kes on meie nimisponsor ja veoautokrossi toetaja. Sellest toetusest on väga palju abi olnud ja jätkame koostööd ka sellel aastal. Eriti just ala promomisel ja auhinnalaua katmisel.

Kuidas hindad seltskonnavaimu nii krossi- kui ka rallimeeste seltskonnas ja nende fännide hulgas?

Veokamehed ja nende fännid ja sõbrad on alati olnud parim seltskond. Alati rõõmsad ja väga väga abivalmid. Eks ikka vahesl võistlusmomendil tekib erimeelsusi, kuid see käib selle spordiala juurde.

Kas on lisandumas uusi võistlusradu ja korraldajaid?

On lisandumas uusi radu ja korraldajaid. Aga sellest juba siis, kui asi kindlamalt paigas. Eestis on hulgaliselt radu, kus saab veoautokrossi korraldada, peab olema ise aktiivne ja need n-ö ülesse korjama.

Kas võistlusautode rentimisel on sinu arvates tulevikku?

Kindlasti on inimesi, kes soovivad üheks võistluseks sõidukit rentida. Mina arvan, et sellel on tulevikku. Minulgi on plaanis oma sõiduk uuesti n-ö ringlusesse lasta. Eks näis. Kui kellelgi ostusoovi pole, on võib-olla ka mõeldav variant rentimine.

Kas nn väikestel bagidel on Eestis tulevikku?

Kuna ka bagi 1600 kuulub meie komitee alla, siis on soov seda samuti populariseerida. Hetkel on Eestis see ala suhteliselt avastamata. Ometi Ivo Sults on Balti meister. Sellel aastal oli isegi väike plaan, et Piirojal koos veokate etapiga korraldada BMV ka Bagi1600-le, aga kuna Piirojale käesolevaks aastaks planeeritud etapp jääb raja remondi tõttu ära, siis mõte seekord teoks ei saa. Keerukaks teeb asja see, et pole väga palju radasid, kus väiksed bagid ja veokad koos saaksid sõita. Ei ole mõeldav ainult bagidele etappi korraldada.

Sinu soovid nii sõitjatele ja fännidele?

Soovitan ikka sama kindlameelselt edasi minna ja reklaamida oma ala, sest ainult koostöös saame juurde sõitjaid ja pealtvaatajaid. Veoautokomitee poolt püüame kindlasti teha kõik endast oleneva, et seda ala populariseerida ja muuta pealtvaatajatele veel atraktiivsemaks, aga selleks vajame me teie kõigi abi, kallid veoautospordi sõbrad.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia