Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
29. september 2003 16:09
Loe kommentaare (20)
Trüki lehekülg

Rahvasprindi viienda etapi võitis Jaanus Murakas

Jaanus Murakas. Foto: Villu TeearuPärnumaal peeti 28. septembril järjekordne Igamehe rallisprindi karikavõistluste etapp. Sedakorda "Seat 2003" nime kandnud võistlusel näitas kiireimat aega 4WD klassis võistelnud Jaanus Murakas.

Mitsubishi Lancer EVO 7 roolis istunud Jaanus Murakase sõnul ei tulnud seekordne võit sugugi kergelt. "Ei ole nad ammu enam kergelt tulnud, eks konkurents on nii tihe," selgitas Murakas. "Esimene sõit tuli nagu kergemalt - oli veel libe ja siis läks kuivaks ning oli vaja rehvi vahetada või otsida paremat rehvi... Oli suur kümnendike võistlus, ühte sekundisse sõitsid sisuliselt kolm meest."

Jaanus Murakas hindas kasulikuks ka möödunud nädalast "open-tracki", kui võistlejad said rajaga vabamalt tutvuda. "Üldjuhul on mindud alati kiire-kiire nendele võistlustele, kuid kuna nüüd on tabeliseis nii tihe ja siin üks sõit välja pakuti eelmisel nädalavahetusel, siis ei saanud võimalust kasutamata jätta. Nüüd oli ettekujutus olemas, et milline see rada välja näeb - kui hommikul kohale tuled ja hakkad maailma avastama, siis üks sõit võib harjutamiseks minna," selgitas Murakas.

Paide rallil esmakordselt sportrallil võistelnud ja väga tubli tulemuse saavutanud Margus Remmak võttis sel korral Mitsubishi Lancer EVO kuuel rahvaspordiürituselt kolmanda koha.

"Asfaldil olen saanud sõita nendel igamehe sprintidel päris palju. Meil oli täna vaja autot proovida - uut autot. Loomulikult oleks võinud ära võita, aga viimases sõidus natukene sidur libises, aga muidu oli hästi," selgitas Remmak, kes oli sunnitud tunnistama nii Murakase kui teise koha saavutanud Lembit Nõlvaku paremust. Remmaku kaotus liidrile oli täpselt kaks sekundit.

Kui esimesed seitse kohta hõivasid 4WD autod, siis parima kaheveoliste klassi aja saavutas Ander Tenno autol Mazda MX-5. "Auto on sellele rajale sobilik ja mingeid väga suuri riske ei pidanud võtma," märkis 2WD-S klassi võitja. "Esimene voor, kui tee oli täitsa märg, siis oli halb, aga kui ära kuivas, siis tagaveoline hästi liikuv auto on väga sobilik siia, kuigi konkurent tegi hirmus kõva sõitu."

Tenno jäi nii auto kui saavutatuga väga rahule. "Kõik oli olemas, mis vaja - autol lühike ülekanne, piisavalt võimas ja rehv ka pidas. Kurtmiseks pole põhjust. Eelmise nädala open-track üritusest oli ka kasu, kuigi siis sõitsime ringi teistpidi. Ega need kurvid nii erinevad ei ole eripidi sõites. See tunnetus tuleb ära, et kuidas sõita sellist kurvi, kus sõidetakse 120 kilomeetrit tunnis. Šikaanid on täpselt ühesugused mõlemat pidi sõites," rääkis Tenno.

2WD-V klassi parima aja sõitis välja Honda Civic CRX-l kihutanud Ain Pärnasalu, naistest oli kiireim Triin Sepp Subaru Imprezal. Moskvich Liiga parimana platseerus üldarvestuses 87 kohale Hanno Vajakas autol IZ 412.

Pika võistluspäeva jooksul käis võistlusrajal pidev askeldamine ning üldjuhul kulges rajal korraga kolm võistlusautot. Ringi sõideti päripäeva, mis ei ole aga Sauga kolmnurgas just sagedasti kasutatav sõidutrajektoor.

Võistlusel osales ka Kert Uus, kel seekord erinevalt sportrallidest, oli istumise all neliveoline Seat Leon. Uus oma tulemusega väga rahule ei jäänud, ent 4WD klassi 12 koht võis olla noormehe enda sõnul tingitud vähesest treeningust asfaldil.

"Niipalju kui võidusõidu katsetel ja rahvarallil olen asfaldil sõitnud, niipalju seda kogemust on. Eks ma hommikul nägin oma tänast võistlusautot ka esimest korda ja enne esimest sõitu sain vaid 500 meetrit proovida," selgitas 180 hobujõulisel Seatil võistelnud Uus.

Võistluse peakorraldaja Jüri Roost pidas sprinti kordaläinuks. "Jäime rahule. Rahvast oli palju. Ilm pidas ka ära pärast esimest vooru ja muidu pole hullu midagi. Saime võistluse isegi rahvusvaheliseks," vihjas Roost argentiinlasest võistlejale Christopher Bousiguesile. Bousigues saavutas Moskvich Liigas kuuenda tulemuse, kaotades klassiliidrile vähem kui 10 sekundit.



Igamehe rallisprindi Seat - DIO 2003 tulemused


Klass: 4WD
1. Jaanus Murakas (Mitsubishi Lancer EVO 7) 03:28,76
2. Lembit Nõlvak (Mitsubishi Lancer EVO 7) 03:29,35
3. Margus Remmak (Mitsubishi Lancer EVO 6) 03:30,80

Klass: 2WD-S
1. Ander Tenno (Mazda MX-5 Compressor) 03:44,69
2. Silver Havamaa (Opel Astra GSI) 03:45,25
3. Kalle Kask (BMW 325i) 03:48,84

Klass: 2WD-V
1. Ain Pärnasalu (Honda Civic CRX) 03:49,90
2. Rain Kõnnusaar (VW Golf 16V GTI) 03:53,35
3. Kaido Viira (Honda Civic VTI) 03:56,34

Klass: naised
1. Triin Sepp (Subaru Impreza) 04:01,06
2. Hele Nõlvak (Mitsubishi Lancer EVO 7) 04:04,92
3. Tuuli Laanetu (Subaru Impreza WRX) 04:06,28

Klass: Moskvich Liiga
1. Hanno Vajakas (IZ 412) 04:41,18
2. Mairo Romandi (IZ Kombi) 04:43,65
3. Janno Sepp (M 412 IE) 04:44,77
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia