Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Mari Kalma
16. mai 2022 15:28
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Hyundai Motorsport

Ott Tänak: Portugali ralli on meie jaoks üks suur test

Ott Tänak kommenteeris Portugali ralli eel antud intervjuus Betsafe’i portaalile, et Hyundai ettevalmistused kruusaralliks on olnud pigem piiratud ning enesekindluseks ja edasiliikumiseks on vaja stabiilsust ja kilomeetreid järgmistelt rallidelt.

Lisaks kommenteeris Ott Tänak muudatust, mis on viimastel aastatel tema jaoks muutnud totaalselt rallide sisu.

Hooaja esimese kruusaralli eel on Tänaku sõnul Hyundail olnud kruusaga seotud ettevalmistused pigem piiratud. "Portugali ralli saab meile olema üks suur test, kus on vajalik teha kiired järeldused ja leida parimad võimalused edasiliikumiseks," ütles ta.

Kas Horvaatia rallil saadud teine koht ja esikohavõitlus mõjusid sõitja enesekindlusele hästi? Tänaku sõnul oli positiivne vahelduseks võistlus lõpetada. Enesekindluse tekkimiseks peab meeskond tema hinnangul muutuma palju stabiilsemaks ning siis saab hakata jälle võidu sõitma nii nagu see tema nägemuses käima peaks.

Eesolevale etapile on Tänaku sõnul väga raske ootuseid seada, kui pole mingitki arusaama, kus ollakse võrreldes teistega. "Ma väga loodan, et suudame ralli läbi sõita ilma tehniliste probleemideta ja kui see juba õnnestub, siis kõik järgnev oleks ainult positiivne."

Hyundai võistkonna juht Julien Moncet ütles hiljuti, et on kindel, et Hyundai on kruusal konkurentsivõimelisem kui asfaldil, sest on auto arendamisel just kruusapinnasele keskendunud. Sõitja arvates peab aga jääma realistiks. Tuleb mõelda ja keskenduda positiivsele, ent kruusal sõidetud kilomeetrid on senini olnud väga piiratud ning parim võimalus edasiliikumiseks on kilomeetrid järgmistelt rallidelt.

Rootsis kasutusel olnud auto on palju sarnasem kruusaseadistusega autole – lumel ja kruusal sõitmine on tunduvalt sarnasemad kui kruusal ja asfaldil sõitmine. "Rootsi rallilt saadud info kasutamise takistuseks on selle ralli väga siledad, jäised ja lumised olud ning ühtlasi olid seal ka ülimalt sirged ja kiired teed. Nüüd aga läheme radadele, mis on aeglased ja tehnilised ning kõike muud kui siledad."

Kui palju on Portugali etapi katsete trassid võrreldes eelmiste aastatega muutunud ning millised faktorid saavad otsustavaks? "Sel aastal on kõik katsed samad ja otsustab vastupidavus aga loomulikult ka kiirus. Tegu on hooaja esimese kruusaralliga kõikidele tiimidele ja sõitjatele," ütles ta.

Tänak kommenteeris Betsafe’i blogis ka DirtFishi portaali hiljutist lugu sellest, kuidas WRC All Live on muutnud rallisõitjate ettevalmistust ja eeltööd, võimaldades konkurentide sõidustiili analüüsida ja sealt enda jaoks kasulikku üles korjata. Tema hinnangul on WRC All Live’i võimalus muutnud täielikult ralli sisu. "Kui vanasti oli ralli pigem seiklus, kus oli oluline kiiruslegend kirjutamine kahe korraga, siis täna saavad kõik korrigeerida oma legendi kellegi kiire sõitja video järgi. Seepärast on võidusõit läinud väga tihedaks, kus noored õpivad läbi videote katseid pähe ja võtavad seda juba kui ringraja võistlust," ütles ta.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia