Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Poola ralli > Poolas olid parimad eestlased Mark-Egert Tiits ja Rainis Raidma |
 |
Poolas olid parimad eestlased Mark-Egert Tiits ja Rainis Raidma
Nädalavahetusel sõideti Poolas Euroopa autoralli meistrivõistluste neljas etapp. Järjekorras 81. ORLEN OIL Rally Poland – Rajd Polski üldvõidu võtsid lõunanaabrid Mārtiņš Sesks ja Renars Francis.
Lätlaste duo Mārtiņš Sesks - Renars Francis (Škoda Fabia RS Rally2) näitas 14 kiiruskatsest parimat aega üheksal ja edestas ralli finišis poolakaid Mikołaj Marczyki - Szymon Gospodarczyki (Škoda Fabia RS Rally2) minuti ja 6,3 sekundiga.
Absoluutarvestuse kolmandad olid Jon Armstrong - Shane Byrne (Ford Fiesta Rally2), kes jäid võitjatele alla 1.15,8. Iirlaste teise koha ürituse nurjas 12. kiiruskatse šikaani lõikamine, mille eest määrati neile 10 trahvisekundit.
Juunioridele oli Poola ralli tänavu kolmandaks etapiks. Selle võitsid Calle Carlberg- Jorgen Eriksen (Opel Corsa Rally4). Klassi viiendad olid Mark-Egert Tiits - Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4). Team Estonia Autosport liige Tiits näitas katse-katselt paremat tempot ja sõitis ralli eelviimasel katsel välja nädalavahetuse parima katseaja, milleks oli teine. Võitjatele kaotasid veel viimase katse eel kolmandat kohta hoidnud eestlased ralli kokkuvõttes 5.00,4.
"Ralli kulges hästi ja suurim eesmärk sai täidetud – finišeerisime terve autoga. Algus oli aga keeruline, sest legendi koostamine osutus esialgu liiga ettevaatlikuks ja juba pärast shakedown’i sain aru, et olin legendi liiga aeglaseks kirjutanud. Hilja õhtuni tegin parandusi ning see töö tasus end hiljem ära. Liikusime samm-sammult, hoides turvalist tempot ja kogudes kindlust. Teise päeva lõpuks tekkis võimalus sõita poodiumi koha peale ning otsustasin kolmanda koha nimel võidelda. Viimasel kiiruskatsel sujus sõit hästi ja enesekindlalt, kuni viimase kolme kilomeetrini, kus tuli ette väga liivane lõik sügavate rööbastega. Hoo maha võtmine polnud lihtsalt võimalik, sest muidu oleksime kinni jäänud. Paraku sai auto alt tugeva löögi, mis murdis esikaitseraua taga olnud õhusuunaja. See lendas otse radiaatori ette ning mootor läks kuumaks. Olime sunnitud katsel seisma jääma ja plastiku eest ära kiskuma, millega kaotasime väärtuslikku aega. Poodium jäi seekord napilt püüdmata, mis muidugi kripeldab, aga oleme siiski tulemusega rahul, eriti arvestades kui vähe oleme sel hooajal üldse võistelda saanud," võttis Tiits võistluse kokku.
Kuigi Mark-Egert Tiits sai tänu headele toetajatele Poola ralliks rentida M-Spordilt auto, siis tema enda auto on Ungari ralli järgselt endiselt alles taastamisfaasis ja seda takistab korda saamast puuduv finants.
"Kurbusega pean tõdema, et eelarvega on siiani olnud väga keeruline ja toetajate leidmine tundub pea võimatu. Seetõttu oleme otsustanud hooaja Poolaga lõpetada ning võtta aja maha. Edasine on hetkel lahtine, kuid anname endast parima, et rajale naasta. Suur-suur tänu kõigile, kes aitasid meid Poola rallile – loodan, et suutsime pakkuda põnevat ja kaasahaaravat vaatemängu. Aitäh kogu südamest!"
Jaspar Vaher - Sander Pruul (Lancia Ypsilon Rally4 HF) olid Poola ralli eel Junior ERC arvestuses teisel kohal. Just eestlased olid need, kes võitsid ralli avakatse ja näitasid ka laupäeval korraliku kiirust ning heitlesid esikoha nimel. Seda hoolimata rehvipurunemisest kolmandal kiiruskatsel ja šikaani lõikamise eest saadud ajatrahvist. Päeva lõpetasid MS Munaretto meeskonna võistlejad teisel kohal ja jäid liidritest 28,2 sekundi kaugusele.
"Kiirus oli terve nädalavahetuse jooksul hea ja sellega tuleb rahul olla. Suutsime olla võidu konkurentsis, kuid kui kiirus välja jätta, siis oli väga keeruline nädal. Laupäeva teisel katsel saime kaks km enne katse lõppu rehvi katki ja käisime seetõttu korra ka teelt väljas. Samal katsel sõitsin veel šikaanis põhupallile otsa, mille eest saime lisaks 10 sekundit trahvi. Iseenesest see meid ei heidutanud ja jätkasime samas rütmis ka pärastlõunal. Arvan, et suutsime päris hästi sõita, kuid kuna tee oli juba päris katki, siis sai auto nina natuke viga, veetemperatuur läks üles ning radiaatorisse tekkisid augud, millest tuli vett välja. Katse lõppu jõudsime suitseva autoga ja oli natukene tegemist, et olukord jälle kontrolli alla saada. Õnneks saime radiaatori lapitud ja järgmistel katsetel tuli mittetöötanud ventilaatori tõttu jälgida, et temperatuur liiga kõrgeks ei läheks," võttis Vaher laupäevased sündmused kokku.
Poola ralli jätkus pühapäeval kuue kiiruskatsega ja terve esimese katseteringi jätkus heitlus Calle Carlberg ja Team Estonia Autosport liikme Jaspar Vaheri vahel. Viimase hoolduspausi eel oli eestlane vahe rootslasega vähendanud 26,4 sekundi peale.
Kahjuks purunes kohe teise ringi avakatsel eestlaste võistlusauto vasak esimene veovõll ja sellega oli selleks korraks ralli kahjuks lõppenud.
"Pühapäeval valisime madalama tempo ja tegime oma mugavas rütmis sõitu, ilma liigse pingutuseta. Pärastlõuna esimesel katsel läks kohe stardist vasak esimene veovõll ja jäime seisma, et see ära vahetada. Nägin, et sisemine pool oli katki, aga kui veovõlli ära võtsin, siis oli näha, et oli juhtunud täpselt see sama, mis poolteist kuud tagasi Elba rallil ehk sisemine ots oli käigukasti sisse ära murdunud ja seda polnud võimalik vahetada. Lisaks oli rallil katkiste teede tõttu meil palju probleeme tagastangedega, mille sõitsime kaks või kolm korda küljest ära ja siis üritasime seda koguaeg lappida ja aretada, et see paremini küljes seisaks. Tiitlivõimalused on selleks korraks läinud, kuna vahe on nii suur. Suur pettumus, sest justkui oled teinud kõik selleks, et läheks hästi, aga ei olnud õnn seekord meiega, kuid tegelikult on see väga väike asi võrreldes sellega, mis nädala sees juhtus. Sellel nädalal sõidame Itaalias San Martino rallil, mis on osa International Rally Cup võistlussarjast. Lõpetuseks soovin tänada MS Munaretto tiimi, kes tegi olenemata väga raskest olukorrast super tööd ja väga suur au ning kiitus neile," rääkis Jaspar Vaher.
ERC3 klassis võistelnud Esmar-Arnold Unt - Denisa-Alexia Parteni (Ford Fiesta Rally3) lõpetas ralli ERC3 arvestuse 11. kohal. ERC3 klassivõidu võtsid koduteedel sõitnud Tymoteusz Abramowski - Jakub Wróbel (Ford Fiesta Rally3).
Euroopa meistrivõistluste järgmine etapp sõidetakse 4.-6. juulil Itaalia asfaldil, kui võistlejaid ootab ees Rooma ralli.
Vaata lisaks:
www.autosport.ee
|
|
|
|