22. ja 23. augustil Paide linna, Järva, Türi, Põhja-Pärnumaa ja Rapla valla teedel sõidetud Paide ralli võitsid Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk.
Paide Teatri- ja Muusikamaja kõrval asunud stardipoodiumilt alustas Humus - Paide rallit 85 võistluspaari, keda ootas avapäeval ees neli kiiruskatset, mille jooksul tuli läbida 42,92 katsekilomeetrit.
Reedel sõidetud kiiruskatsed võitsid Joosep Ralf Nõgene - Aleks Lesk (Toyota GR Yaris Rally2), kelle edu oli lähimate konkurentide ees, kelleks olid Priit Koik - Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo), 28,56 sekundit.
Sarnaselt avapäevaga olid ka laupäevastel katsetel kohati kuivad ja siis jälle vihmamärjad olud. Võistlejaid ootas teisel võistluspäeval ees kolm korduvkatset, millest mõlemad ringid lõpetanud Põikva katse pikkuseks oli 28,25 km ja kogu katseteringil 102,66 katsekilomeetrit.
Päeva liidrina alustanud Joosep Ralf Nõgene - Aleks Lesk võitsid laupäeva kuuest katsest viis ja finišeerisid üldvõitajatena. See oli 22-aastase Joosep Ralf Nõgene ja 27-aastase Aleks Leski karjääri esimeseks üldvõiduks Eesti meistrivõistlustel. Samuti oli see esimeseks etapivõiduks LighGrey meeskonnale.
"Ralli eel saime kaks testipäeva ja seal me saime asju proovida ning harjuda kiiruse ja autoga. Sõitsin puhtalt ja ma otseselt ei surunud ühelgi katsel. Viimasel katsel oli meil päris korralik moment, kus oleks võinud selle ralli ära lõpetada, pärast mida otsustasin, et sõidan rahulikult lõpuni. See ehmatas päris korralikult. Suures plaanis rõhusime puhtale sõidule ja sealt tuli ka aeg, mis oli piisav," kommenteeris Nõgene.
Hooaja eelviimase etapi teised olid Priit Koik - Kristo Tamm, kes kaotasid võitjatele kümne kiiruskatse järel 59,23 sekundit. Üldarvestuse kolmandad olid Kaspar Kasari - Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2), kes jäid võitjatele alla minuti ja 34,49 sekundiga.
Samad võistluspaarid moodustasid ka EMV2 arvestuse ja Balti mere meistrivõistluste esikolmiku.
EMV1 arvestuses olid Humus - Paide ralli parimad Ford Fiesta Proto mootoriprobleemidega kimpus olnud Egon Kaur - Ermo Veltson, kes lõpetasid absoluutarvestuses neljandana. Teised olid avapäeval rehvi lõhkunud Urvo Männama - Hardi Kaljurand (Škoda Fabia SRT Proto).
EMV3 arvestuses olid ainsad startijad ja lõpetajad Esmar-Arnold Unt - Arro Vahtra (Ford Fiesta Rally3). EMV4 arvestuses jõudsid finišisse kõik kolm startinud ekipaaži. Esiveoliste klassi parimad olid Hugo Arendi - Rait Jansen (Ford Fiesta Rally4), teised olid Travis Pärs - Aigar Pärs (Peugeot 208 Rally4) ja kolmandad sportrallis ühise debüüdi teinud Lukas Leivat - Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T). Avapäeva kolmandal katsel veovõlli purunemise tõttu katkestanud ja laupäeval taas rajal olnud saarlased jäid lõpuks võitjatele alla 23.50,39.
EMV5 arvestuses võtsid teise järjestikuse etapivõidu Ralfs Sirmacis - Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo 8), kes saavutasid Läti meistrisarjas kolmanda koha. (Esimene ja teine olid lõunanaabrite meistrivõistluste arvestuses vastavalt Nõgene - Lesk ja Kasari - Raidma.) Tehnilise probleemi ja sellest tingitud ajatrahvi tõttu pidid hooaja eelviimasel etapil leppima lõpuks teise kohaga Allan Popov - Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo 10). Sõidetud 145,58 katsekilomeetri järel oli lätlaste ja eestlaste vahe 53,7 sekundit. Kolmandad olid ses arvestuses Gert-Kaupo Kähr - Kauri Tammai (Subaru Impreza 555), kellel kogunes kaotust 2.50,13.
"Kõik teavad, et me eelmise ralli lõpetasime kiiresti, sest saime kilomeeter-kaks sõita ja tegime katuse. Seekord läksime värske autoga jälle peale ja mõte oli see, et peaks rütmi jälle kätte saama. Reede teise ringi avakatsel purunes meie auto roolilatt ja lakkas töötamast roolivõimendi. Hommikul remontisime autot, mille tõttu jäime ajakontrolli 5 minutit hiljaks ja saime 50 sekundit trahvi, mis lõi meil rütmi paigast ja võidu mõtted peast. Päeva alguses oli mõtteliselt keerulisem, kuid päeva viimased kolm katset sujusid hästi ja ründasime. Äge ralli oli," sõnas Popov erinevaid emotsioone pakkunud ralli kokkuvõtteks.
EMV6 arvrestuses lõpetasid ralli algselt võitjatena Markus Tammoja - Karol Pert, kuid võistlusjärgne tehniline kontroll tuvastas nende autol rikkumise ja tulemus otsustati tühistada. Võitjateks tõusid esialgsetel andmetel Argo Kuutok - Kristjan Vidder (BMW M3). Teised olid Raiko Aru - Maigro Rehberg (BMW 1M) ja kolmandad Mihkel Mändla - Jarmo Liivak (BMW M3). Viimasel kiiruskatsel jäid tehniliste probleemide tõttu rajaäärde teist kohta hoidnud Markus Abram - Rasmus Vesiloo (BMW M3 E46 Compact). EMV6 klassi tulemused on hetkel apelleeritud ja lõplik paremusjärjestus selgub hiljem.
EMV7 arvestuses olid parimad Joonas Palmisto - Jan Nõlvak (Volkswagen Golf 2), kellele oli see hooajal kolmas etapivõit. Teised olid avapäeval rehvi lõhkunud Sander-Erik Tiits - Fredi Kostikov (Volkswagen Golf 2) ja kolmandad Henri Põld - Karl Johannes Visnapuu (Honda Civic Type-R).
EMV8 arvestuses, kus vähese osalejate arvu tõttu polnud sel hooajal veel punkte jagatud, võtsid võidu aasta tagasi just Paide teedel sportralli debüüdi teinud Kerli Vilu - Hendrik Klausson (Ford Fiesta R2). EMV8 arvestuse teised olid Trevon Aava - Janno Siitan (Citroen C2 R2 MAX), kellele oli see esimeseks ühiseks sportralli stardiks. Kolmandad olid Henry Tegova - Martin Juga (Ford Fiesta R2).
"Kruusakatsed tulid väga hästi välja. Esimene oli kohe hooga, mis mul tavaliselt nii ei tule. Asfalt ehk linnakatse ei tule üldse välja ja nii ka seekord. Seal kaotasime aega, kuid kruusal tegime kõik tagasi õnneks. Tänane päev oli täitsa okei. Esimene katse oli selline keeruline kitsas, mis pole minu meele järgi, sest mulle meeldivad rohkem laiad ja looklevad, kui kitsad ja tehnilised. Mul oli ralli eel väga hea meel, et EMV8 arvestuses oli sel korral rohkem autosid, kui mina üksi või kahekesi. Teadsin, et siit midagi lihtsat ei tule ja et tuleb pingutada korralikult. Tulemusega on põhjust tõesti rahul olla," ütles Vilu.
Lada klassis oodati võistluse eel põnevat duelli võistluspaaride Hiroki Arai - Reio Rada (Lada VFTS) ja Timmu Kõrge - Erki Pints (Lada VFTS) vahel. Kahjuks tekkis jaapanlasest rallimeistri autol juba avakatsel tehniline probleem ja laupäeval rajale naasnuna tuli tal kuuenda kiiruskatse järel taas katkestada.
Lada arvestuse Paide etapi parimad olid oodatult kümnest katsest kaheksa võitnud Kõrge - Pints. Teise tulemuse said kirja Rauno Plado - Marko Kaasik (Lada VFTS) ja kolmanda kohaga lõpetasid võistluse Artur Laul - Alain Sivous (Lada VFTS).
Veoautode masinaklassis võtsid teise järjestikuse etapivõidu Martin Kio - Toomas Tisson (GAZ 51). Koha kolme seas võitlesid välja veel Ats Nõlvak - Mairo Ojaviir (GAZ 51A) ja Veiko Liukanen - Toivo Liukanen (GAZ 51).
"Esimest katset saime me umbes 4 km sõita ja siis tuli punane lipp, mis tähendas, et saime selle läbi sõita ja legendi parandada, kui vaja oli. Linnakatsel olid emotsioonid laes ja sõitsime rohkem külg ees. Vahastu peal proovisime teisel läbimisel teist rehvi ja Võidulat olen ma siin talvel nii palju sõitnud, et see on rohkem nagu peas. Teisel läbimisel kadus paar silindrit ära, mis tähendas, et siis ei saanud kuskil järgi lasta ja pidi kõik põhjagaasiga sõitma. Viimasel pikal katsel, kus arvasime, et hävime täiega, sellel jäime isegi 1,8 sekundiga peale, mis sest, et paar silindrit puudu oli. Tasub ikka peal hoida ja ei tasu kohe alla anda. Kohati olid olud sellised, kus kohati oli väga libe ja siis teise koha peal pidamine hea. Oli kohti, kus olime liiga tagasihoidlikud ja kus liiga suure hooga mindud. Teele me jäime ja lõpus me oleme," sõnas tänavu teise etapivõidu võtnud Kio.
Humus - Paide ralli raames sõideti laupäeval ka Eesti noorteralli meistrivõistluste ja sprintralli Eesti karikavõistluste neljas etapp. Noorte arvestuse hooaja neljanda järjestikuse etapivõidu võtsid Mairo Tiks - Alo Lond (Ford Fiesta). Võitjate edu oli nelja kiiruskatse järel rallipaari Henry Heinam - Urmo Heinam (Ford Fiesta) ees 57,66 sekundit. Kolmandaks platseerunud Markus Kasepõld - Sven Raid (Ford Fiesta) kaotasid parimaile minuti ja 14,94 sekundit.
Terminal - Eesti autorallimeistrivõistluste viimane etapp sõidetakse 10.-11. oktoobrini Saaremaal.