Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
16. september 2025 15:02
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Toyota Gazoo Racing

Rallivõidu võtnud Sebastien Ogier kerkis MM-sarja liidriks

Tšiilis sõideti autoralli MM-sarja üheteistkümnes etapp, mis pakkus võistlejatele erinevaid väljakutseid ja kus selgusid tänavused WRC2 klassi maailmameistrid.

Ühtekokku ootas võistlejaid kolme võistluspäeva jooksul ees 16 kiiruskatset ja 306,76 katsekilomeetrit, mis olid üllatuslikult identsed mulluse võistlustrassiga.

Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) olid kiireimad neljapäeval sõidetud rallieelsel testikatsel ja kuigi nende reede hommikune esimene võistlusring ei õnnestunud perfektselt, siis sellest hoolimata hoiti vaid poole sekundilise kaotusega teist kohta. Päeva korduvkatsetel, kus tee oli võrreldes hommikuga kuivanud, näitasid neljandana startinud eestlased head kiirust ja kuigi katsevõitu ei võetud, tõusti üldarvestuses liidriteks. Ralli viies kiiruskatse tõi Hyundai võistluspaarile lõpuks ka katsevõidu. See oli Tänaku karjääri 430 ja Järveoja 380 katsevõit. Kahjuks sellega ka eestlaste rõõm piirdus, sest päeva viimase katse viiendal kilomeetril ütles nende võistlusauto mootor töölepingu üles ja esikohal kulgenud sõit tuli pooleli jätta.

"Ausalt öeldes on see lihtsalt mootori rike. Ma ei tea, pool kilomeetrit, kilomeeter varem lakkas töötamast üks silinder. Arvasin, et see on lihtsalt süüteküünal või midagi sellist. Jätkasin ja siis ei töötanud juba teine ning siis loomulikult sain aru, et asi on hullem. Pärast Paraguayd nägi kõik hea välja ja nagu tänagi nägime, siis töötas kõik hästi ja oli korras. Ei mingeid märke, ei alarmi, mitte midagi. Lihtsalt kaotasime kõik põhimõtteliselt silinder-silindri haaval ja sellega sai lugu läbi. Oleme pidanud sel aastal igal rallil võitlema ja see pole kunagi olnud lihtne. Ilmselgelt on meie vastased väga tugevad, seega pole nendega võitlemine olnud lihtne, kuid oleme proovinud kõike, mis suutsime. Ma mõtlen, et muidugi on seda raske seletada. Hetkel on lihtsalt tühi tunne," rääkis Tänak katkestamise järel DirtFishile antud intervjuus.

Avapäeva lõpetasid liidrina Adrien Fourmaux - Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) ja Hyundaile kindlustasid sekundilise kaotusega kaksikjuhtimise valitsevad maailmameistrid Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1.

Reedel katkestanud Tänak ja Järveoja olid laupäeval tagasi "uue" mootori saanud autoga ja võitsid esimesena startides märgades oludes sõidetud kaks esimest kiiruskatset.

Seejärel keerasid eestlased auto nina hoolduse poole, et jõuallikat pühapäevaks, kui võimalus heidelda MM-punktide nimel, töökorras hoida. Hyundai mõte selle lükke taga oli see, et kuna Tänaku ja Järveoja autole paigaldati mootor, mis oli Rootsi rallil juba olnud probleemne, siis vajalikud andmed saadi kätte ja rohkem polnud niigi piiri peal ressurssi mõistlik kasutada.

Kui eestlased olid end libedates oludes hästi tundnud ja võitsid katseid, siis nende meeskonnakaaslastel nii hästi ei läinud ja reedene kaksikjuhtimine oli lõunapausiks antud konkurentidele. Lõunapausiks juhtisid rallit MM-sarja liidrid Elfyn Evans - Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu oli tiimikaaslastest rallipaari Sebastien Ogier - Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ees 5,6 sekundit.

Ogier ja Landais, kes olid laupäeva avakatsel kaotanud parimale ajale koguni 16,4 sekundit, alustasid katsete korduvläbimistel esikoha püüdmist ja kolme katsevõidu järel tõusid prantslased liidrikohale.

Pühapäeval startisid Ogier - Landais ja Evans - Martin teadmises, et kes suudab just pühapäeva ja punktikatse arvestuses meeskonnakaaslast edestada, see tõuseb ka MM-sarja liidriks. Kui hommikuse avakatsega suurendasid prantslased edu 7,2 sekundi peale, siis järgmisel vähendasid britid vahe 5,9 sekundi peale.

Ogier - Landais võitsid Tšiili MM-ralli nii üld- kui ka pühapäeva arvestuses. 0,4-sekundilise paremusega võeti ka rallit lõpetanud punktikatselt võit, mis tähendas prantslastele maksimaalset 35 punkti, mis nad punktiarvestuses kahe punktilise eduga MM-liidriks tõstis.

"Läks nii, nagu me tahtsime. On olnud keerulisem nädalavahetus, kui Paraguays. Lõppkokkuvõttes võime rahule jääda ja need on punktid, mida ma väärin. Nüüd on hea asfaldile minna. Selle edu taga on mitu erinevat asja – Vincent teeb mu kõrval head tööd ja meeskond annab mulle alati head vahendid, millega võidu nimel heidelda. Aitäh, see on imeline ja me oleme nüüd number 1, Toyota käes on teenitult rekord," sõnas Ogier ralli viimase kiiruskatse finišis.

Toyotale oli see hooaja kümnendaks ja ajaloo 103. võiduks autoralli MM-sarjas. Järjekordse esikohaga tõusis Toyota mööda Citroenist ja on nüüd WRC ajaloo edukaim autotootja. Toyota GR Yaris Rally1 autoga on MM-sarjas võidetud 34 rallit, millest Ogieri nimele on läinud 19.

Elfyn Evans - Scott Martin jäid lõpuks meeskonnakaaslastele alla 11 sekundiga ja lõpetasid ralli teisena, mis tähendas Toyotale MM-ajaloo 30. kaksikvõitu.

Kolmandana tulid 46,5-sekundilise kaotusega üle finišijoone Adrien Fourmaux - Alexande Coria.

Ott Tänak - Martin Järveoja olid küll pühapäeval rajal tagasi, kuid juba avakatsest oli aru saada, et vahetatud mootor on viimase piiri peal ja sellega maksimumpunkte püüda pole võimalik. Lõpuks jäi eestlaste saagiks üks MM-punkt, mis teeniti pühapäeva arvestuse viienda koha eest. MM-sarja arvestuses neljandal kohal jätkavad eestlased jäävad kolm rallit enne hooaja lõppu tabeliliidritest 43 punkti kaugusele.

"See on olnud pikk ja frustreeriv nädalavahetus. Üldiselt on kaks viimast rallit olnud keerulised ja pole olnud lihtne. Meistrivõistluste seisule realistlikult peale vaadates on meie mäng läbi. Läheme viimasele kolmele rallile täie pühendumusega ja loodetavasti suudame lõpetada tugevate tulemustega," kommenteeris Ott Tänak.

Tootjate arvestuses on Tšiili MM-ralli järel Toyota edu Hyundai ees 125 punkti.



Oliver Solberg WRC2 klassi maailmameister


WRC2 klassi tiitliheitluses toimusid otsustavad sündmused reede teises pooles, kui esmalt jäid esimese korduvkatse järel tehnilistel põhjustel raja äärde MM-arvestuse teised mehed Yohan Rossel - Arnaud Dunand (Citroen) ja järgmisel Gus Greensmith - Jonas Andersson (Škoda). Sealt edasi kontrollisid mängu Oliver Solberg - Elliott Edmondson (Toyota), kes võitsid lõpuks 16 kiiruskatsest 6 ja edestasid ralli finišis lähimaid konkurente 40,4 sekundiga.

Hooaja viienda võidu võtnud Solbergi ja Edmondsoni järjekordne suurepärane tulemus tähendas, et ralli finišis said nad tähistada tänavust WRC2 klassi MM-tiitlit.

"Uskumatu! See on väga suur kergendus. Eelmisel aastal oli meil natuke ebaõnne ja oleksime pidanud võitma, kuid see aasta on olnud uskumatu. Meeskond ja Toyota võtsid mind fantastilise autoga pardale ja olen väga-väga õnnelik," sõnas maailmameister Solberg Tšiili ralli finišis.

Autoralli MM-võistlused jätkuvad 16.-19. oktoobril Austria, Tšehhi ja Saksamaa teedel sõidetava Kesk-Euroopa ralliga.

Vaata lisaks:
www.powerstage.ee

Artikli juurde
16.09.2025
Armin Raag ja Arvo Kask tulid rallikrossis Balti meistriteks
Artikli juurde
16.09.2025
Markus Häidberg tuli autokrossis Eesti meistriks, kaks tiitlit läks Lätti
Artikli juurde
16.09.2025
Romet Jürgenson ja Aleks Lesk võitsid Hispaania meistrisarja etapi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
03.09.2025
Kehala rallikross 30.08.2025 (0)
29.08.2025
Paide ralli 2025 (0)
27.07.2025
Piiroja rallikross 2025 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
05.09.2025 01:00
Humus Paide Rally 2025 (1)
03.09.2025 13:06
Jääraja rehvid (0)
31.08.2025 09:41
EST RX + BRX / 5. ETAPP / KEHALA RING / 30.08.2025 (0)
17.08.2025 07:13
FenixBet Crosskartide rallisprint. Kehala. 3.etapp (0)
31.07.2025 22:59
WRC DELFI RALLY ESTONIA 2025 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia