Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Karl Martin Volver võitis dramaatilise lõpu saanud Cēsise ralli |
 |
Karl Martin Volver võitis dramaatilise lõpu saanud Cēsise ralli
Möödunud nädalavahetusel sõideti Cēsiss autoralli Läti meistrivõistluste viimane etapp. Aasta viimane osavõistlus tõi starti 67 võistluspaari, kellest 16 olid Eestist.
Reedel sõidetud kahe kiiruskatse järel hoidsid oodault esikohta Mārtiņš Sesks - Renārs Francis (SRT Proto 02), kelle edu võistluspaari Karl Martin Volver - Annika Sõna (Škoda Fabia Proto) ees oli 30,68 sekundit. Kolmandad olid lõunanaabrid Ralfs Sirmacis - Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo 8).
"Mul endal oli mõte sel aastal rohkem trenni teha ja keskenduda järgmise aasta peale, kuid kuna võtsime eelmine aasta kasutusele uue legendisüsteemi, kus 1 on kõige aeglasem ja 6 kõige kiirem ning lisaks + ja -, siis tuli Andrus Sõna poolt idee, et võiks ka sel aastal just võistluspinge saamiseks mõned etapid kaasa teha. Rallile minnes ei olnud mul mingeid ootusi ja lootusi, vaid soovisime aru saada, et kas nii tehnika, kui legendi osas lõik toimib. Nägime juba avakatsel, et Sesks läheb oma tempos ees ja meie eesmärk oli talle kaotada 10-15 sekundit katse kohta. Päeva lõpuks anname endale aru, et üks on tehases ja teine enda ehitatud auto. Nende sõit on maailma tase ja meie tulime üle tüki aja proovima," tutvustas Volver ideed, et miks Lätti võistlema mindi.
Avakatsel keerasid oma Ford Fiesta Rally3 autot üle katuse ja katkestasid Esmar-Arnold Unt - Arro Vahtra. Samuti jäid esimesele katsele Urvo Männama - Hardi Kaljurand (Škoda Fabia RS Rally2), kes olid laupäeval rajal tagasi, kuid osalesid väljaspool arvestust.
Cēsise ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega, millest viiel olid parimad Sesks - Francis. Tänavu ka MM-rallidel võistelnud lätlased juhtisid viimase katse eel Volveri ja Sõna ees ligi kahe minutiga ning olid 8,1 sekundiga liidrid ka viimase kiiruskatse 6,3 km vaheajapunktis, kuid katse finišisse nad ei jõudnud. Vihmastes oludes sõidetud ralli viimase katse suurelt trampliinilt maandus lätlaste auto veidi liiga külg ees ja tulemuseks mitu tiiru üle katuse. Esimese ekipaažina jõudsid õnnetuskohta Volver ja Sõna, kes jäid seal seisma veendumaks, et konkurentidega on kõik okei.

Foto: Igmar Matto
"Rajakohtunikud hoiatasid meid juba 4-5 kurvi enne õnnetuskohta. Kuigi GPS peal punast märki polnud, siis arvasime, et ju seal hüppe peal midagi juhtunud on ja kui sinna jõudsime, siis Renars tuli juba tee peale pöialt näitama. Jäime korraks seisma ja veendusime, et neil on kõik okei ja jätkasime," sõnas Volver.
Cēsise ralli üldvõidu saavutasid Karl Martin Volver - Annika Sõna. Kui Sõna on varasemalt koos Egon Kauriga ralli üldvõite saavutanud, siis 26-aastase Volveri jaoks oli see tema karjääri esimeseks ralli üldvõiduks.
"Ralli mõttes saime põhieesmärgiga hakkama ja Annika sai oma tööga väga hästi hakkama. Preemiaks siis selline saavutus, mis mulle endale motivatsiooni tekitamiseks väga oluline. Vahelduseks tehnilistele jamadele oli nüüd meil ka vahepeal õnne. See koht tuli küll teiste ebaõnne pealt, kuid päeva lõpuks see on ralli ja kõigiga võib juhtuda. Karjääri esimene võit polnud küll selline mida oleks nii tahtnud, kuid ju ta pidi nii tulema," jätkas Volver. "Meil oli mõte, et kui Cesise ralli õnnestub, siis läheme ka Saaremaale. Saaremaa eel on plaanis mandril test teha, kus keskendume veel legenditööle ja proovime teha korraliku ettevalmistuse."
Klassis LRC1 kuulus kolmas koht rallipaarile Kaspar Kasari - Rainis Raidma. Klassivõitjatele Ralfs Sirmacisisele ja Armands Bitele jäid nad alla 20,27 sekundiga.
LRC2 klassis kuulus eestlastele kaksikvõit. Kaspar Kasari ja Rainis Raidma järel said teise koha Vaiko Samm - Kaimar Taal (Škoda Fabia R5).
LRC4 klassi ainsad lõpetajad olid Hugo Arendi - Gevin Peet (Ford Fiesta Rally4) ja LRC7 klassi parimad olid Sander-Erik Tiits - Mihkel Reimal (VW Golf2).
LRC juunioride arvestuses kuulus eestlastele nelikvõit. Tiitsu ja Reimali järel said 46,16 sekundilise kaotusega teise koha Arendi - Peet ja kolmandad olid 5.04,46 kaotusega Kerli Vilu - Hendrik Klausson (Ford Fiesta R2). Neljanda koha said Henri Põld - Emil Lepp.
Läti autoralli meistrivõistluste kokkuvõttes kuulusid Eesti sõitjatele mitmed kõrged kohad. Markus Tammoja - Karol Pert pidid Cēsises küll kuuendal katsel väljasõidu järel katkestama, kuid sellest hoolimata on just nemad ja kaardilugejana kahel etapil osalenud Ott Mesikäpp tänavused LRC6 klassi meistrid. LRC7 arvestuse meistritiitli väärilist sõitu näitasid hooaja jooksul Kerli Vilu - Arvo Liimann ja Hendrik Klausson. Klassis LRC1 tulid teiseks Kaspar Kasari - Rainis Raidma. Mitmes klassis, kus ka eestlased kokkuvõttes punktitabelis kõrgetel kohtadel, ei täitunud meistrivõistlusteks vajalik osalejate arv.
|
|
|
|