Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
Mark-Egert Tiits: teisel päeval oli hoopis teine tunne
 |
Loe lisaks |
|
 |
Esimesel poolaastal vaid välistõistlustel osalemisele keskendunud Mark-Egert Tiits otsustas hooaja lõpul kaasa teha ka Saaremaa ralli. Omas masinaklassis tõusis ta korra liidrikski, kuid säravama esituse rikkus rehvipurunemine.
Kui Mark-Egert Tiits peaks ralliaastale tagasi vaadates andma enda sõidule hinde, siis missugune see oleks? "Arvan, neli pluss," pakub ta. "Euroopasse minna Eestist, kui ei ole sõitnud asfaldfil ja kui välisvõistluste kogemust väga ei ole, on keeruline. Arvan, et me andsime maksimumi. Oleks saanud paremini teha ja tahtnud paremini teha, aga lõppkokkuvõttes kõik jääb ikkagi rahakoti taha. Summad, mis Euroopas sõitmisele kuluvad, on üüratud."
Just finantside nappuse tõttu jäi rallihooaeg 22aastasele autosportlasele kavandatust lühemaks. Nelja kuu pikkuse pausi järel sai tal võimalikuks siiski kaasa teha ka üks kodune võistlus - Saaremaa ralli. Mark-Egert Tiits ja Fredi Kostikov lõpetasid avapäeva viiendal positsioonil. Liidritest lahutas neid 17 sekundit. Teisel päeval said Ford Fiesta Rally4 autoga sõitnud mehed hoo üles ja viienda kiiruskatse järel tõusti Rally4, R3 ja Rally5 autode ühisklassis EMV4 lidirikohale. "Juhtisime kuni Undva teise läbimiseni," rõõmustas Tiits, ent nentis, et rehvipurunemise tõttu tuli alla neelata mõru pill - võidulootus kustus.
"Ralli algas meile vägagi raskelt. Neli kuud oli pausi. Euroopas sai sõidetud, aga finantsilistel põhjustel pidime hooaja pooleli jätma. Siis sai see auto korda tehtud kahe nädalaga, et Saaremaa rallile tulla. Ega polnudki muud, kui pidime kuskilt peale hakkama. Testida väga ei saanud. Ralli alguses tunne ei olnud väga hea. Katseajad olid kohutavad. Eks ma valmistasin ennast ette selleks, et see alguses nii on. Üldpildis iga kilomeetriga läks asi paremaks. Esimese päeva tegime ära, siis olime viiendad."
"Teisel päeval oli juba hommikul ärgates kohe teine tunne," jätkas Tiits. "Hakkasin vajutama ja tõusime kohe esimese Undva läbimisega teiseks. Siis paari katsega võtsime esikoha ära. Hoidsime seda kuni Undva katse teise läbimiseni. Seal oli kivi rööpa sees. Näha seda ei olnud ja vältida ei saanud. Seega tabas meid ebaõnn umbes katse kümnendal kilomeetril. Pidime katse peal ratast vahetama, kuna 12 km oli veel minna. Polnud tagumine rehv ka, vaid esimene ja see tegi sõitmise keerulisemaks."
Ralli lõpuks tuli Mark-Egert Tiitsul leppida EMV4 arvestuses neljanda kohaga.
Mis edasi? "Järgmise aasta plaanid on täitsa lahtised. Ilmselt ei sõida. Võibolla mõne Eesti ralli teeme kaasa enda lõbuks, aga siis ilmselt Golfiga," ütles Tiits.
|
|
|
|