Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
EAL
21. juuli 2003 6:32
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Eesti Autospordi Liit
Vabaduse pst 13, Tallinn 11214
Tel 6 398 666, faks 6 398 553
E-post: eal@sport.ee

EAL teataja nr 78

2004. aasta Eesti meistrisarjade korraldamise alused

EAL on kehtestamas senisest erinevaid põhimõtteid MV/KV sarjade korraldamiseks, seda eelkõige sarjade majanduslike aluste kirjeldamisel ja realiseerimisel. EAL kavatseb võistluste korraldajatega ning osavõtjatega koostöös sätestada järgmised põhimõtted.

1. Sarjade peasponsorite teenindamiseks eraldavad võistluste korraldajad EALi kasutusse reklaampinna kõikide sarjadest osavõtjate võistlusautode esiklaasi ülaserva 10 cm ribana (vormelitel, veoautodel ja bagidel pind mujal). Sarjadest osa võtta soovijad allkirjastavad vastava hooajakohase osavõtuavalduse. Analoogselt võistlusnumbriga seostatud reklaamiga ei saa osaleja sellest keelduda, võimalikud erandid käsitletakse kehtestatavate keeldumistrahvidega. Sarjade peakorraldaja õigusi on võimalik edastada alakomiteedele.

2. Sarjaetappide korraldajad kohustuvad EALile eraldama reklaampinnad võistluspaikades pealtvaatajaile ja TV-kaameratele hästinähtavates kohtades sarjade peasponsorite esitlemiseks.

3. Võistluste korraldajad kohustuvad trükistes, meedias, eelreklaamis, võistluspaigas jm nimetama sarjade peatoetajate nimesid ning esitlema koos EALi sümboolikaga ka nende logosid.

4. Sarjade etappide korraldajad kohustuvad EALilt rentima ajamõõtesüsteeme. Rendihinnad sõltuvad rakendatavate mõõteüksuste vajadusest. Rendihindade projektina MV rallid 12 000 kr, ringrajasõidud 8000 kr, krossid 6000 kr, rahvaspordiüritused 5000 kr, lisandub käibemaks. Kiirusaladel kehtestatakse transponderi päevarent (projektina 100 kp). Rendist saadud vahenditega teenindab EAL mõõtesüsteemide järelmaksu. EAL lähetab etappidele peaajamõõtjad koos mõõdikutega, korraldajad tagavad nende majutuse ja ligipääsu.

5. Kalendrimaksud 2004. aastal ei muutu, v.a FIA rallimaks tulemas 1000 kr kallim, kooskõlastamisel on ka FIA Põhjamaade regiooni (NEZ) kalendrimaks 2400 kr. Regioonivõistlustel võivad osaleda Baltimaade ja Skandinaaviamaade sõitjad, otsustamisel on Vene sõitjate lubatavus. Regioonistaatuse saamiseks tuleb korraldajatel koostada FIA formaadis rajapass.

6. Koostamisel on korralduslepingu projekt, täpsustamaks eritingimusi ja koostööd EALi ja korraldajate vahel.

EAL palub alakomiteedelt, korraldajatelt ja osavõtjatelt arvamusi eeltoodu rakendamiseks. Ülalkirjeldatud alused esitatakse EALi juhatusele heakskiitmiseks 2003. aasta septembrikuus ja kehtestatakse Võistlusmäärustiku peatükki Q.

Autoralli rahvusvahelised üldmäärused

Parandused ja täiendused EALi VM pt AR

18.6.10 Asendada “žürii” õigus stardijärjestuse taastamisel "võistluste juhiga".

18.7.2 Ära jätta kogu lõik AKP-le järgneva LK stardi kohta: "Purunenud rehvi puhul antakse meeskonnale hoolduseks maksimaalselt 5 minutit lisaaega. Sel juhul peab meeskonnale antav stardiaeg järgima intervalli nende ja eelmise meeskonna vahel nii nagu stardijärjestus või prioriteet seda eeldab."

18.8.1. Ideaalajast hilinemispiiride 15/30/60 min ületamisel otsustab meeskonna karistuse žürii FIA Spordikoodeksi art 152 ja 153 vastavalt. Ära jätta: "...toob kaasa võistlustelt eemaldamise võistluste juhi poolt."

18.8.4 Hilinemispiiride ületamise eest eemaldamise otsuse võib žürii teatavaks teha ainult osa või ringi lõpus.

19.4 LK stardis õige määrang: "Kui võistlusauto pole võimeline startima 20 sek jooksul peale stardisignaali, loetakse auto võistlustelt eemaldatuks ja ta lükatakse otsekohe ohutusse kohta."

19.5.1 LK stardiprotseduuri lisada: "Kirjeldatud protseduuri võib asendada elektroonilise aparatuuriga stardini jäänud sekundite lugemiseks ja stardisignaaliks meeskonnale hästi nähtaval moel. See süsteem võib elektroonselt fikseerida valestarte ja omada sünkroniseeritud fooritulesid. Stardiprotseduuri ja aparatuuri töö kirjeldus tuleb esitada Juhendis."

19.6. Hilisem LK stardiaeg antakse vääramatu jõu poolt põhjustatuna (mitte "mõjuval põhjusel").

19.8 Üle kolme korra sooritatud valestart – karistus žürii otsusega. Esitatud karistuste määrade loetelu ei välista ?üriipoolseid karmimaid karistusi.

19.10. Stardist keeldumise eest karistus “vähemalt 10 min” ära jätta. Keeldumisel võib ?ürii karistada vastavalt FIA Spordikoodeksi art 152 ja 153-le.

19.16 Lisakatse peatamine.

Ära jätta kogu senine tekst 19.16.1 kuni 19.16.5 tulemuste järelarvutamise kohta.

19.16.1 Kui lisakatse on suvalisel põhjusel peatatud, võib žürii igale meeskonnale omistada sellise aja, millist peab õiglaseks.

19.16. 2 vt senine 19.16.5

E- rühma ralliautode tehnilised eeskirjad.

Art 3.8.7 Täiendada kiivrite lisaloetelu (lubatud 01.02.2004-ni):

BSI BS- 6658-85 type A

Rahvaralli ja rahvasprint

EALi noorte- ja rahvaspordikomitee juhatus otsustas 2. juulil toimunud koosolekul teha rahvaralli võistlusmäärustes järgmised muudatused.

1. Asendada kõigis punktides sõna "Liikluseeskiri" sõnaga "Liiklusseadus".

2. Punkt 4.1., 4.2. ja 4.5. – asendada sõnad "I juht" sõnaga "juht" ja sõnad "II juht" sõnaga "kaardilugeja".

3. Punkt 4.3 – asendada sõnad "I juht" sõnaga "juht".

4. Punkt 7.7 – lisada järgmine lause: "Kui võistleja ei saa AKP tsooni siseneda autoga võistluse korraldajast oleneval põhjusel, võib ajakaardi esitada kohtunikule märke tegemiseks autoga tsooni sisse sõitmata."

5. Punkt 8.2. – asendada sõna "ületada" sõnaga "ennetada".

6. Punkt 9.15. – Võistluste korraldajal on kohustuslik koostada lisakatse joonis ja teha see võistlejatele kättesaadavaks legendi osana. Kiiruslegendi stenogramm võib olla ainult abistavaks materjaliks.

7. Punkt 9.17 – teine lause asendada lausega: "Iga eksitud täissekundi eest karistatakse 0,3 karistussekundiga."

Juhatus otsustas jätta Rahvaralli ja rahvasprindi tehnilistes tingimustest muutmata punkti 2.4.2., mis keelab rehvi turvisemustri lõikamise ja lõigatud mustriga rehvide kasutamise.
Artikli juurde
14.05.2024
Veokate ja bagidega kihutati Raassilla rajal võidu
Artikli juurde
15.05.2024
Võru asemel sõidetakse Lätis Cēsise rallil
Artikli juurde
13.05.2024
Ott Tänak teenis Portugali MM-rallilt suurima punktiskoori
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia