Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. november 2003 13:42
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Mosley ei võtnud Märtinit kuulda

 Loe lisaks
Romet Jürgenson asub võistlema juunioride MM-sarjas

Aasta eest Hyundaile selja keeranud Tänak naaseb tiimi ambitsioonikate plaanidega

Eestlased saavutasid Tuneesia maratonrallil topeltvõidu

Autospordiajakiri rally.ee sai 20aastaseks

Robert Virves: auhind teeb uue hooaja plaanide osas suurema töö ära

Ott Tänak naaseb M-Spordi ridadesse selge sihiga

Eesti vaatajad saavad näha autoralli Euroopa meistrivõistlusi

Robert Virves jätkab võistlemist juunioride MM-sarjas

FIA president Max Mosley. Foto: Lehtikuva / Scanpix
Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) president Max Mosley pidas tipprallisõitjate esitatud palvet mitte keelustada eessõitjate (gravel crew) kasutamist põhjendamatuks.

Kümne päeva eest käisid Markko Märtin, Richard Burns ja Marcus Grönholm FIA-s vaibal. Kolm ralliässa lootsid Max Mosleyt veenda, et eessõitjate kasutamine on ohutuse huvides hädavajalik. Märtini eestvedamisel koostatud FIA-vastane petitsioon ja visiit Mosley juurde ei täitnud eesmärki.

"Nende jutust kumas läbi ebakõla. Paljudes sarjades pole eessõitjaid kunagi olnudki ja enamus rallisõitjatest ei saagi neid endale lubada," arvas Mosley. "Mulle tundub ohutusest rääkimine kummaline, kui seda teevad parimad piloodid, kelle käsutuses on parimad autod, samal ajal kui napimate kogemustega noored sõitjad neid ei vaja."

Gravel car'ide kaotamine on üks FIA-poolne samm vähendamaks MM-sarja laiendamisega tekkivaid kulutusi. Lisanud senisele 14-le etapile veel kaks, tekitas FIA tehasemeeskondades pahameelt. Reisimine ühest maailma punktist teise tähendab lisakulutusi ja nii mõnelegi (Hyundai, Škoda) pole see vastuvõetav.

FIA meelest saab rallikaravaniga kaasas liikuva "koli" ärakaotamisega teha nö "tasaarvelduse". "Lisaetappide ümber tõusis liiga suur kära. Kui asjasse süveneda, siis pole kulude tõus sugugi suur. See, mis tegelikult raha nõuab, on ralli-eelsel nädalal kasutatav lisavarustus, mille hulka kuulub ka cravel crew. Me püüame neist aegamööda vabaneda," lubas Mosley.

Kui pilootide sõnul tähendab eessõitjate kaotamine nende tervise ohtuseadmist, siis FIA rallikomisjoni president Shekhar Mehta seda ei usu. Tema hinnangul aitab eessõitja käest saadav info lihtsalt katseid kiiremini läbida. Samas kuulub MM-kalendrisse etappe (Monte Carlo), mille läbimine ilma eessõitjalt saadava infota tundub lausa võimatu.

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia