Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. november 2003 13:42
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Mosley ei võtnud Märtinit kuulda

 Loe lisaks
Alpine esitles uut elektrilist ralliautot A290 Rallye

In memoriam Toomas Bernstein (30.04.1939–05.05.2025)

Eestlastest võistleb juunioride MM-sarjas Joosep Ralf Nõgene

Mārtiņš Sesks osaleb kuuel MM-rallil M-Spordi Fordiga

Priit Priimägi võtab MM-rallidel üle Michèle Moutoni töö

Suureformaadilisest seinakalendrist leiab ka meie staaridest tehtud pilte

Naistele suunatud rallisõitjate arenguprogrammi finalistid on selgunud

Emilia Abel asus tööle FIA tippjuhtkonnas

FIA president Max Mosley. Foto: Lehtikuva / Scanpix
Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) president Max Mosley pidas tipprallisõitjate esitatud palvet mitte keelustada eessõitjate (gravel crew) kasutamist põhjendamatuks.

Kümne päeva eest käisid Markko Märtin, Richard Burns ja Marcus Grönholm FIA-s vaibal. Kolm ralliässa lootsid Max Mosleyt veenda, et eessõitjate kasutamine on ohutuse huvides hädavajalik. Märtini eestvedamisel koostatud FIA-vastane petitsioon ja visiit Mosley juurde ei täitnud eesmärki.

"Nende jutust kumas läbi ebakõla. Paljudes sarjades pole eessõitjaid kunagi olnudki ja enamus rallisõitjatest ei saagi neid endale lubada," arvas Mosley. "Mulle tundub ohutusest rääkimine kummaline, kui seda teevad parimad piloodid, kelle käsutuses on parimad autod, samal ajal kui napimate kogemustega noored sõitjad neid ei vaja."

Gravel car'ide kaotamine on üks FIA-poolne samm vähendamaks MM-sarja laiendamisega tekkivaid kulutusi. Lisanud senisele 14-le etapile veel kaks, tekitas FIA tehasemeeskondades pahameelt. Reisimine ühest maailma punktist teise tähendab lisakulutusi ja nii mõnelegi (Hyundai, Škoda) pole see vastuvõetav.

FIA meelest saab rallikaravaniga kaasas liikuva "koli" ärakaotamisega teha nö "tasaarvelduse". "Lisaetappide ümber tõusis liiga suur kära. Kui asjasse süveneda, siis pole kulude tõus sugugi suur. See, mis tegelikult raha nõuab, on ralli-eelsel nädalal kasutatav lisavarustus, mille hulka kuulub ka cravel crew. Me püüame neist aegamööda vabaneda," lubas Mosley.

Kui pilootide sõnul tähendab eessõitjate kaotamine nende tervise ohtuseadmist, siis FIA rallikomisjoni president Shekhar Mehta seda ei usu. Tema hinnangul aitab eessõitja käest saadav info lihtsalt katseid kiiremini läbida. Samas kuulub MM-kalendrisse etappe (Monte Carlo), mille läbimine ilma eessõitjalt saadava infota tundub lausa võimatu.

Artikli juurde
25.08.2025
Paide ralli korraldajad kutsuvad andma oma panust Rainer Paaveli auto taastamisse
Artikli juurde
22.08.2025
Paide ralli otseülekannet näeb ka rally.ee vahendusel
Artikli juurde
22.08.2025
Avapäeva lõpetasid liidrikohal Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
27.07.2025
Piiroja rallikross 2025 (0)
16.07.2025
Kihelkonna rahvaralli 11.07.25 (0)
16.07.2025
Lõuna-Eesti ralli 4.07.25 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
23.08.2025 23:16
Humus Paide Rally 2025 (0)
17.08.2025 07:13
FenixBet Crosskartide rallisprint. Kehala. 3.etapp (0)
31.07.2025 22:59
WRC DELFI RALLY ESTONIA 2025 (4)
07.07.2025 10:13
Lõuna - Eesti Ralli 2025 (2)
30.06.2025 23:28
Photos (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia