Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Teele Sepp
16. detsember 2003 21:49
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Kuldar Sikk: Kaardilugeja olulisemad omadused on kindel närv ja kohusetunne

 Loe lisaks
Ken Torn ja Kuldar Sikk saavutasid klassivõidu

Sikk võistleb Monte Carlo rallil koos Protasoviga

Rändkarika ja parima rallipaari tiitli said Tänak - Sikk

Kuldar Sikk ja Urmo Aava. Foto: Anna Kiseleva
1999 aastal Võru rallil kaardilugejana debüüdi teinud Kuldar Sikk osales sel hooajal Suzuki meeskonnas koos Urmo Aavaga esmakordselt autoralli MM-il, kus Super 1600 autol saavutati JWRC arvestuses viies koht.

Mida pead kaardilugeja töös kõige olulisemaks?

Kõige olulisem on koostöö piloodiga, ja seda nii kiiruskatsel kui ka muidu. Tähtis on tabada rütmi muutust ning säilitada igas olukorras külma närvi. Alati tuleb valmis olla ootamatusteks, mille hulka kuuluvad ka rehvivahetused ja liiklusummikud.

Kumma eksimused on olulisemad vigade põhjused, kas piloodi või kaardilugeja?

Väga suhteline, sest kaardilugeja viga võib viia sõiduveani ja ka vastupidi, kuna legendi vale kirjeldus võib piloodile segadust tekitada. Samuti on siis jama majas, kui kaardilugeja ei adu enam kohta kus ollakse.

Eksida võib ka ajaga või hoopis näiteks tankimisel, siis see on kaardilugaja süü. Samas võib eksida rehvivalikuga - siis teeb otsuse piloot. Eksimusi võib teha palju ning enamus neist otsustab ralli saatuse, seega kes vähem eksib see võidab...

Loed nüüd legendi maailma tasemel. Kui palju on muutunud kaardilugemine keerulisemaks võrreldes Eestiga?

Võrreldes Eestiga on ülesõidud keerulisemad, treening- ja võistluspäevad palju pikemad. Magama saab õhtul kell üksteist ja ärkama peab hommikul kell neli. Nii vaimne kui ka füüsiline pinge on väljaspool Eestit sõites samuti suurem. Seega on kaardilugeja töö muutunud palju keerulisemaks.

Millistes riikides oled võistelnud?

Prantsusmaal, Kreekas, Türgis, Soomes, Itaalias, Hispaanias, Inglismaal ja ka Lätis.

Kuidas suhtuvad sõbrad ja perekond, et loed kaarti maailma rallidel?
Loodetavasti hästi! Kõigil on hea meel, kuigi ema pabistab vahel aga selline ta mul juba on.

Oled hetkel paaris Urmo Aavaga. Kuidas Urmoga kohtusid ja millal algas koostöö?

Kohtusin eelmise aasta lõpus, kui Toomas Kitsing tuli ja tegi ettepaneku. Siis algas ka koostöö. Sõitsime alguses lihtsalt Lõuna- ja Põhja-Eestis ning püüdsime legendi kirjutamist ja ka lugemist paika saada. Urmo hakkas siis legendi kirjutama käikude järgi, kus üks on aeglane ja kuus on kiire.

Kui täpne teie legend on?

Küllaltki täpne. Kõik tähtsamad kurvid, hüpped ja muu oluline on kirjas. Meetrid paneme paika tripiga. Et tervet legendi iseloomustada, siis läheks terve päev, sest igal nüansil on meile tähtsus.

Mis keeles legendi loed?

Eesti keeles.

Kummal on raudsem närv, kas Urmol või sinul?

Arvan, et Urmol.

Kui palju Urmo sinu lugemist dikteerib?

Sõitja määrab kaardilugeja tempo ja kindlasti loen legendi nii nagu Urmole meeldib, mitte oma meele järgi. Siin on kindlasti igal sõitjal oma eelistused.

Koostöö sujub hästi?

Usun, et hästi. Eks hooaja koht näitab ka midagi, kuid kindlasti saab veel paremini. Koostöö on hea, muidugi on meil palju õppida ja kindlasti on ka arenguruumi.

Kas Urmo on kindel piloot?

Me ei katkestanud ühtegi rallit väljasõidu tõttu.

Kui tihedalt suhtled Urmoga ralliväliselt?

Kuna elame Eesti eri otstes, siis kokku saame harva, kuid telefonitsi küllaltki tihti.

Millist tulevikku näed meeskonnal, kui pika perioodi plaanite koos sõita?

Sõidame seni, kuni koostöö sujub.

Kas ei häiri, et kogu kuulsus läheb piloodile?

Sellest tuleb lihtsalt üle olla, muidu on tüli majas, et kaks egot ei mahu enam ära.

Kui tihedalt suhtled teiste kaardilugejatega?

Võistluste ajal pidevalt, sest küsid aegu ning muidu kommentaare. Võistlusväliselt lävin rohkem tiimikaaslastega, saadame maile ja helistame vahel.

Kes on sinu iidol kaardi lugemises ja rallis?

Antud hetkel Daniel Carlssoni kaardilugeja Mattias Andersson, kellega olime ühes tiimis ja kellelt ma õppisin väga palju. Ta on väga kogenenud ja külma närviga kaardilugeja ning samas ka lahe sõber, kes on hullult palju aidanud. Sõitjatest Markko Märtin, Petter Solberg ja Sebastien Loeb - noored tegijad.

Loed legendi ka rahvarallidel. Kui palju erineb see maailma tasemel võistlustest?

Suurim vahe on vast kohtunike ja ajamõõtjate töös, kuid siin on ka rahal suur roll. Samas võin öelda et Eesti rahvaralli on kindlalt tõusuteel, kuid korraldajatel oleks vaja publikuga rohkem tööd teha, olgu selleks siis kasvõi näitena ajakavad ja kaardid.



Kuldar Sikk ja Urmo Aava. Foto: Tõnu Sepp
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia