Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
24. jaanuar 2004 21:47
Loe kommentaare (46)
Trüki lehekülg

ERK pakkus Raadil põneva etenduse

 Loe lisaks
Eesti rallikrossi MV punktiseis pärast 2004. a 1. etappi

Rallikrossi esimene etapp saab olema lumine ja libe

Margus Jamnes Lada Samaral. Foto: Aivar Ojaperv
Eesti meistrivõistluste avaetapp sõidu- ja veoautode rallikrossis ei hiilanud osavõtjate arvuga, kuid külma trotsinud pealtvaatajail oli põnevust küllaga. ERK klassis selgus etapivõitja viimase ringi viimasel kolmandikul.

Meistrivõistluste avaetapile Raadile kogunes tavatult vähe võistlejaid. ERK klassis läks stardiprotokolli kirja 9 nime (ja neistki üks mees ei startinud kordagi), noori oli 5 ja veokaid samuti masendavalt vähe: GAZ 51- võistles 4 ja 53-l 5 meest. Ainsana rõõmustas ERK standard, kus võistlejate arv aina kasvab ning seekord oli seltskond esindatud 9 võistlejaga. On see nüüd rallikrossi luigelaul? Vara veel öelda, oodakem suveni.

Eelvoorudes midagi erilist ei toimunud. Kuna nii noori kui ka 53-sid oli 5, tuli mõlema masinaklassi võistlejad jagada kahte starti ning pealtvaatajaile see muidugi ei meeldinud. Kes see ikka viitsib lumehanges seista ja kahe-kolme auto tiirutamist vaadata?

Veokate eelvoorudes tekitasid elevust Olev Utno ja Allain Karuse. GAZ 51-l võistelnud Utno unustas kapotikaane kinnitamast ja liidrikoht avakurvis tuli seepärast Aivar Kenderile loovutada. "Püüdsin küll kuidagi piiluda, aga Märtinit minust ikka ei ole," seletas Utno hiljem konkurentidele. "Mul on iste suhteliselt kõrgel ja rihmad ei lase kummarduda."

53-l avastardi teinud Karuse magas teise eelvooru stardi põhjalikult maha. Karusel oli asjale lihtne seletus: "Lasen siduri lahti, aga auto ei liigu. Käigu unustasin sisse panna."

ERK standard sai tänu üheksale võistlejale proovida uue üldjuhendi nõudeid. Neli meest pääses otse finaali, ülejäänud 5 selgitasid B-finaalis ühe väljalangeja. Finaalis startis 8 autot.

Õnnetu oli finaal Joel Kislõile, kes kohe avaringil kurvist välja lendas ja rajale enam ei pääsenudki. (Hiljem kuuldus, et mees kaalunud konkurentide vastu protesti esitamist, kuid siiski loobus.) Ülejäänud mehed jagasid kohad suhteliselt rahulikult, lõpetades järjestuses Toomas Sepp (VW Golf), Mario Narusk (Mitsubishi Colt) ja Margus Tammoja (Ford Escort)

Noortest võitis Hendrik Kers (VW Golf), teine oli Urmo Luts (VW Golf) ja kolmas Joosep Toots (VAZ 2105).

"Väikeste veokate" sõit võinuks Raadil üldse ära jääda, kui rallimehed poleks tulnud konkurentsi pakkuma - mõneti üllatuslikult olid stardis Aare Müil ja Andres Olvik.

Finaalis pääses juhtima Aivar Kender, kuid Olev Utno üritas tal kannal püsida. Kolmandale kohale kemplesid Olvik ja Müil, kellel ebaõnnestus start. "Auto suri välja," tunnistas asjaosaline.

Kolmandal ringil tegi Utno aga näpuka ning tema auto joonistas rajale pirueti. Müil, kes selleks ajaks oli jagu saanud Olvikust, tõusis teiseks. "Ise tegin sõiduvea," seletas Utno. "Mul on kogemusi vähe, alles teist hooaega sõidan. Ja minu arvepidamist järgi oli see alles teine rallikross, mis lõpetada õnnestus." Viimastel rigidel Utno veel üritas, kuid tulu sellest ei tõusnud. Järjestus Kender-Müil-Utno-Olvik ei muutunud.

GAZ-i mehed olid peale sõitu üsna pessimistlikud. Ala väljasuremist küll keegi ennustada ei julgenud, kuid optimismist ka ei pakatatud. Olvik: "Jutt, et ma veokasõidu maha jätan, vastab tõele. Lihtsalt ei jõua enam võidelda, sest rahakott ei pea vastu. See oli viimane sõit – kuna toimus kodu külje all, siis tuli tulla. Autole on ostja juba olemas."

Müil: "Pooleldi juhuslikult tulin. Ehitasin autot Võru ralliks, aga ei saanud valmis, tahtsin nüüd ära proovida. Jätkan ikka rallimehena, ei kavatse rallikrossi üle tulla. Aga kuna rallikrossi kalender on tänavu hõre, siis mine tea, võib-olla sõidangi kõik etapid kaasa. Krosse proovima ei hakka, aga võib-olla stardin sprintidel."

Utno: "Sõidan peamiselt isikliku rahakoti toel. Keskendun rallikrossidele, krosse ei hakka kindlasti sõitma. Tehnilisi tingimusi muudeti ka nii jaburalt, et ma oma autoga ei saagi krossidel startida. Nõutavad käigukastid (krossi tehnilised tingimused ei luba käigukastide ümberehitust - autor.) on kuuri all olemas, aga ma ei näe mõtet neid pidevalt vahetada."

Kender: "Sõidan rallikrosse, sprinte ja Jaanus Liguriga rallit. Krossidel ei stardi, sest auto ei vasta tehnilistele ja see käigukastide vahetus oleks üks suur jama."

GAZ 53-l ei andnud mullune meister Silver Tammemägi teistele suurt sõnaõigust. Allain Karuse küll üritas, kuid liigne pingutus viis masina lumevallidesse ja põllule. Karuse: "Silver läheb stardist eest. Sõiduga võis küll üritada, aga gaas-põhjas sõitmine tõi vigu – olin küll ühes, küll teises hanges." Kolmas oli Mait Mäesaar ja neljas uustulnuk Argo Allik. Sõidu alguses neljandat kohta hoidnud Aivari Lepiku autol purunes rehv ja ta katkestas.

Päeva kõige põnevam sõit oli ERK finaal, kus seitsmele eestlasele pakkus konkurentsi lätlane Atis Riekstins.

Stardikiirendus oli parim põhiliselt ringradasid sõitval Aivis Ohtlal. Ohtla ja teda jälitav Margus Jamnes libisesid konkurentidel eest, järgmiste kohtade peale madistasid omavahel Riekstins, Haiti Arendi ja Mario Karuse. Oma uuel "põrnikal" võistelnud Tarmo Rosenberg oli sunnitud kahjuks juba varakult katkestama. Sõit jäi pooleli ka Tanel Müürsepal.

Jamnese kiirus oli Ohtlast üle, kuid mööda ta ei pääsenud. Otsustav rünnak toimus viimasel ringi viimasel kolmandikul, kui 90-kraadises kurvis suutis Jamnes "nina" vahele torgata ja Ohtla hanges maandus.

"Tunnistan, et autode küljed käisid koos, kontakt oli," rääkis Jamnes. "Minu arust hilines ta pidurdamisega ja andis hetk hiljem vales kohas gaasi." Ei kohtunikud ega ilmselt ka Ohtla ise intsidendis määruste rikkumist ei näinud, vähemalt ei järgnenud proteste.

"Päev algas halvasti," rääkis etapivõitjaks kerkinud Margus Jamnes. "Kohe hommikul lagunes käigukast, vaid teine käik jäi alles. Ei saanud trennis käia ega jõudnud ka esimesse sõiduvooru, sest vahetasime kasti. Aga hiljem läks asi juba ülesmäge."

Ohtla õnnetuse läbi kannatas ka lätlane Atis Riekstins, kes lasi samas kurvis samuti masina käest. Mööda pääsesid nii Arendi ka Karuse, kes lõpetasid vastavalt teise ja kolmandana.

"Mina ei näinud muud kui lumepilve," seletas Arendi. "Ühel hetkel tuli lätlane tagurpidi vastu. Stardis ei tahtnud autot lõhkuda, kui lätlane ja Margus kahelt poolt surusid. Vajutasin korraks pidurile ja nad pääsesid eest. Aga selgus, et täna oli alalhoidlik taktika õige."

Väikese kriitikanoole viskas Arendi korraldajate kapsaaeda. "Aega oli ju piisavalt, võinuks rada kasta. Naelad lõhkusid raja päris ära. Läks auku ega polnud üldse talvise sõidu moodi."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia