Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
06. veebruar 2004 9:46
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Peafavoriidina Sarma rallil stardib Matiss Mežaks

 Loe lisaks
Autoralli "Sarma 2004" võit jäeti koju

2004. a Läti ralli MV punktiseis pärast 2. etappi

2004. a Eesti ralli MV punktiseis pärast 1. etappi

Martin Rauam võttis Sarma rallilt N-rühma võidu

Sarma ralli esikolmikus Vasaraudzis, Rauam ja Maspans

Rauam Sarma rallil Vasaraudzise järel teine

Ivars Vasaraudzis tõusis Sarma ralli liidriks

Sarma rallil stardib kümme Eesti rallipaari

Ekipaaži Matiss Mežaks - Arnis Ronis Ford Escort WRC. Foto: R-Evolution
Täna algava Sarma ralli peafavoriidina asub rajale Läti rallipaar Matiss Mežaks - Arnis Ronis. Gulbene regioonis toimuv autoralli on nii Eesti kui ka Läti meistrivõistluste teine etapp.

Raja eripärast kõneldes selgitas kogenud rallisõitja Margus Murakas, et sel nädalavahetusel lõunanaabrite juures peetaval Sarma rallil sõidetakse üsna sarnastel kiiruskatsetel kui Lõuna-Eesti talverallil. "Rajal on kitsaid ja laiu kohti, samuti trampliine, kus saab pikalt hüpata," sõnas Murakas, kelle sõnul on varasematel aastatel rajal kasutatud ka kunstlikke takistusi.

Muutunud ilmaolude tõttu on rehvivaliku tegemine Sarma rallil võrdlemisi keeruline, tõdes Murakas. "Suurt rolli mängib stardikoht. Sama rehv, mis on esimesel võistlejal, ei pruugi enam tagada edu kümnendana startijal. Kindlasti tuleb sõita piikidega," selgitas ta.

"Kui tagant tulijail on teekatteks juba kruusa, jää ja lume ködi, tuleb valida suurema vahega rehvid," märkis Murakas ja lisas: "Kindlasti peavad võistlejad rehvivaliku tegemisel lähtuma kõikidest katsetest, mis jäävad hooldusalade vahele."

Stardis vaid üks WRC auto

55-st ekipaažist on A8 klassi autosid etapil osalemas üheksa. Neist ainsana stardib WRC autol R-Evolution Racingu rallipaar Matiss Mežaks - Arnis Ronis.

Tehnikaprobleemid, mis eelmisel aastal võistlusautot kimbutasid, on meeste sõnul parandatud ja Ford on heas olukorras. Arnis Ronis sõnas, et sel aastal on rallipaari eesmärk osaleda kõigil Balti riikides toimuvail võidusõitudel, kus on konkurentsivõimalised osavõtjad sarnaste või paremate autodega.

Matiss Mežaks on seadnud eesmärgiks absoluudivõidu. Tema suurim konkurent on Ivars Vasaraudzis, kes on teinud oma Mitsubishi Lancer Evo seitsmel suuri edasiarendusi nii, et auto on lähedane A8 maksimumspetsifikatsioonile.

"Eeldades, et Ford Escort WRC-l võistlev Mežaks on peajagu teistest üle, siis on ta tõenäoliselt ka ralli võitja. WRC auto võimsus tuleb sealsel rajal paremini esile ja kui tehnikaga midagi ei juhtu, on trumbid tema poolt," kommenteeris Margus Murakas.

Peale Vasaraudzise asuvad A-rühma autodel starti veel lätlased Roberts Kondrats, Andris Baumanis, Guntars Krievinš, eestlased Gunnar Tamm, Priit Saluri ja Vjatšeslav Popov. Ka stardib A-rühma autol Venemaa ekipaaž Igor Sokolov - Timur Kafanov.

Kõige enam osalejaid N-rühmas

Tõsiseim heitlus tõotab tulla N-rühmas (N4), kus stardib ühtekokku 17 rallipaari Eestist, Lätist, Leedust ja Venemaalt. Favoriidina asub rajale Leedu rallipaar Saulius Girdauskas - Paulius Urbonas (Mitsubishi Lancer EVO VII). Eeldatavalt hakkavad häid aegu välja sõitma ka Martin Rauam (Subaru Impreza), Mait Meriloo (Mitsubishi Lancer EVO VII), ning kodustel teedel võistlevad Aivis Egle (Mitsubishi Lancer EVO VII) ja Armands Maspāns (Mitsubishi Lancer EVO VII).

Tõenäoliselt tasub võrrelda ka Mitsubishi Lanceritel võistlevate Jaan Mölder juniori ning Kert Uusi katseaegu. Uus osaleb Sarma rallil koos soomlasest kaardilugeja Jakke Honkaneniga, kellega mullu oktoobris peetud Leedu meistrivõistluste viimasel etapil saavutas ralli võidu Rokas Lipeikis.

N-rühma sõitjate puhul tasub Murakase sõnul tähelepanu pöörata eelkõige Lõuna-Eesti talverallil startinud võistlejaile. "Suuremjagu tegijaid on samad, kes avaetapilgi startisid. Usun, et sõitjad on teinud omad järeldused ülekannete ja rehvide valikul ja eks nüüd on näha, kes on oma arengus suutnud pikema hüppe teha," märkis Murakas.

Ülejäänud võistlejad osalevad võistlusklassides A2000, N2000 ja rahvuslikes masinaklassides R13, R2000 ja R1600.

Taas alustavad omavahel paremuse selgitamist kaks ekipaaži: Kaspars Šimkus - Armands Šimkus ja Ivars Caune - Krišjanis Caune (mõlemad autol Honda Civic Type-R) klassis N2000.

Nii Eesti kui Läti meistrivõistluste arvestuses võistleva Kaspars Šimkuse sõnul saab põhirivaali heale sõiduoskusele vaatamata eelolev võidusõit olema veidi lihtsam, kui seda oli Lõuna-Eesti teedel toimunud talvine võidukihutamine. "Lätis on kiired teed ja ei ole nii palju pöördeid. Eestis oli palju raskem sõita," kinnitas Šimkus.

Autorallil Sarma 2004 osaleb R-Evolution meeskonnas ka Matiss Mežaksi noorem vend vend. Miķelis Mežaks võistleb rahvuslikus koos piloot Edmons Džigursiga klassis R13 autol Ford Sierra Cosworth 2.0 Turbo 4WD. (Sama autoga tuli Matiss Mežaks 2001. aastal R12 klassi meistriks.)
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia