Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
20. jaanuar 2003 13:21
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Rakvere külje all valmib paarisrada

Augustis Eesti rallikalendris debüteeriva Rakvere ralli peakorraldaja Märt Ots nimetab võistluse põhiliste märksõnadena asfaltteid ja atraktiivsust publiku jaoks. Vaatemängulisuses on oma osa Kehalas valmival paarisrajal.

Rakvere ümbruse teedel on selgitatud nii Eesti kui NSV Liidu meistreid, kuid viimati sõideti seal kandis rallit 1989. aastal. Praegune eestvedaja Märt Ots oli ka toona mitmete võistluste peaorganisaatoriks. 2003. aasta Rakvere ralli korraldustuumikusse kuuluvad veel Priit Kasak ja Maaris Sveters.

Ots ütleb, et võistluse kavast ei leia ühtegi kiiruskatset, kuhu publik ligi ei pääse. 22. ja 23. augustil peetava võistluse esimesel päeval sõidetakse kiiruskatse Rakvere tänavatel, teisel kihutatakse pooled kiiruskatsed asfaltteedel, pooled kruusal.

Kehala paarisrada läbib ralli kahel korral: esimesel ühe lisakatse lõiguna ja teisel klassikalise paarisrajavõistlusena, kus kaks autot stardib korraga. "Võistlusrada pole veel lõplikult paigas, võimalik, et peame tegema mõningaid muudatusi," sõnab Ots.

Peakorraldaja nimetab tagasilöögiks Eesti Autospordiliidu rallikomitee otsust mitte anda Rakvere rallile meistrivõistluste staatust A ja N-rühmas. Seetõttu saavad punkte vaid E-rühma ja veoautodel sõitjad. "Öeldi, et olete uued tegijad ja harjutage enne," lausub Ots. "Sponsorite osas andis see otsus tagasilöögi. Tegelikult on ju kõik korraldusmeeskonna liikmed kogemustega tegijad."

Kehala paarisrada on rajatud endisesse kruusakarjääri. "Arvasime, et oleme Eestis esimesed paarisraja ehitajad, Saaremaa rajast polnud me teadlikud," lisab koos Kasakuga Gran Canarial kogemusi omandamas käinud Ots. Kehala raja ühe ringi pikkus on 1050 meetrit ja sel on kaks trampliini. Viadukti ehitamine lükati kevadesse, kuna selle ehitamine talvel kujuneks suvisest tööst kolm korda kallimaks.

"Ehitamisel osutus probleemiks paarimeetrine paekivist kõrgendik keset karjääri. Ükski ehitusmasin sellest jagu ei saanud. Lõpuks aitas hädast välja Eesti Põlevkivi 110 tonnine buldooser," lisab Ots.

Paarisraja avavõistlus on planeeritud hiliskevadesse-varasuvesse. Lisaks ralli kiiruskatsetele kavatsetakse seal sügisel läbi viia rallisprindi Eesti meistrivõistluste viimane etapp. "Igapäevaselt peaks nii paarisrada kui selle juurde rajatav lihtsam ja aeglasem õpperada olema kasutatavad treeningu- ja õppimispaigana," lausub Ots.

Artikli juurde
25.01.2022
Otepää talverallile registreerus kokku 68 ekipaaži
Artikli juurde
21.01.2022
Sébastien Ogier asus liidriks, Ott Tänak kaheksas
Artikli juurde
26.01.2022
Sarma rallile lubatakse piiratud hulk pealtvaatajaid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.11.2021
Saaremaa ralli 2021 (0)
12.11.2021
Klubi Allik Racing 2021 (0)
12.11.2021
Hiiumaa rahvaralli 5-6.11.21 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
24.01.2022 13:35
Simuna talvesprint 2022 (0)
23.01.2022 16:15
Vana hea küsimus: Kuidas siis ikkagi alustada.. (0)
23.01.2022 09:31
Eesti KV jäärajasõidus 2022 1. etapp (0)
18.01.2022 17:51
Arctic Lapland Rally 2022 (0)
16.01.2022 23:47
Tarvastu Karikas, 15.01.22 (2)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia