Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
EAL
13. jaanuar 2003 18:41
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Eesti Autospordi Liit
Vabaduse pst 13, Tallinn 11214
Tel 6 398 666, faks 6 398 553
E-post: eal@sport.ee

EAL teataja nr 71

Muudatused tehnilistes tingimustes

Veoautod

Muudatused GAZ 51/52 ja GAZ 53 tehnilistes tingimustes autkrossis ja autorallis.
3.1. Lubatud töömaht:
- klassis GAZ 51/52 - 4000 cm³.
- klassis GAZ 53 - 4500 cm³.
3.1.1. Masinaklassis GAZ 53 kasutatava mootori maksimaalne lubatud kolvikäik 80 mm.
3.2. Silindriplokk, plokikaan(-ed) ja sisselaskekollektor peavad olema algsed (GAZ-tüüpi).
3.2.1 Sisselaskekollektorile on lubatud paigaldada omavalmistatud karburaato kinnitus (vahetükk).
3.2.2 GAZ-52 sisselaskekollektoril on lubatud ümardada nurki.
3.3. Küttesegu ülelaadimine on keelatud.
3.3.1 Masinaklassis GAZ 51/52 on nukkvõll vaba.
- Masinaklassis GAZ 53 nukkvõlli nuki tõus maksimaalselt 6,4 mm (mõõdetuna tõukurilt).
3.4. Sissepritse kasutamine on keelatud.
3.5. Lubatud on kasutada ainult ühte karburaatorit.
3.5.1 Masinaklassis GAZ 51/52 on karburaator vaba.
- Masinaklassis GAZ 53 on lubatud kasutada vaid karburaatoreid K-126, K- 135, K-114, K-84 ja K-88.
3.6. Väljalaskesüsteem on vaba, kuid müratase ei tohi ületada 100 dBA.
3.7. Karteri tuulutus peab olema viidud kinnisesse nõusse, mahuga vähemalt 3L.
Näidis joonisel 1 (Eesti Autospordi Aastaraamat 2000, lk.172).
3.8. Masinaklassis GAZ-51/52 on mootori süütesüsteem vaba.
- Masinaklassis GAZ-53 on lubatud kasutuada vaid algse (GAZ- tüüpi) katkestijaoturiga, ühe süütepooliga süütesüsteeme.
4.1. Sidur on vaba.
4.2. Käigukasti korpus peab olema GAZ - tüüpi.
4.2.1. Masinaklassis GAZ 51/52 on käigukasti käikude arv ja ülekandearvud vabad (tagurpidi käik on kohustuslik).
-Masinaklassis GAZ-53 on lubatud kasutada vaid nelja edaspidi- ja ühe tagurpidi käiguga käigkaste järgmiste ülekandearvudega:
GAZ 51/52-04 I - 6,4 II - 3,09 III - 1,69 IV - 1,00
GAZ 52-03 I - 6,48 II - 3,09 III - 1,71 IV - 1,00
GAZ 53A I - 6,55 II - 3,09 III - 1,71 IV - 1,00

4.3. Sillad peavad olema GAZ- tüüpi.

Ralli

Muudatused E-rühma tehnilistes tingimustes.

3.1.1 Silindriplokk peab olema algne. Teist väliselt samasugust plokki võib kasutada,kui algsest plokist saab puurides ja/või hülssides valmistada samasuguse. Kinnituspunkte kerele võib lisada
3.1.5 Plokikaas on vaba, kui silindri kohta on 2 klappi. Homologeerimata mitmeklapilistel mootoritel peab kasutama algset plokikaant. Sama automargi mitmeklapilisi mootoreid võib kasutada vaid tehase komplektsuses, tingimusel, et võistleja suudab dokumentaalselt tõestada konkreetse auto margi ja mudeli, kust mootor on pärit. Nukkvõllide arv ja paigutus tuleb säilitada igasuguste mootorite puhul.
3.1.8 Väljalaskekollektor on vaba, summuti müratase peab vastama FIA mürapiiridele rallidel - 103 dBA/3500pm
3.2.3 Klassis kuni 2000 cm³ on lubatud ainult üks vedav sild. Neljarattaveolist autot võib muuta kaherattaveoliseks.
3.3.5 Aktiivvedrustus ja sõidu ajal muudetav vedrustus ning amortisaatorid on keelatud, muidu on amortisaatorid vabad.
3.4.2 Plastikakende kasutamine on lubatud, välja arvatud tuuleklaas. Plastikust aknad peavad olema purunematust (kokkupainutamisel mittepurunevast) materjalist, minimaalse paksusega 1,2 mm.
3.4.3 Mootoriruumi kate, pagasiruumi(taga)luuk, tagumised uksed ja esiporitiivad (juhul kui on tehase poolt polditavad) võivad olla kiudmaterjaliga armeeritud plastikust (paksus 1,5-2,5mm) või alumiiniumist (paksus 1,0-1,5mm). Mootoriruumi kattesse võib lisaks tehase luugis olevatele algsetele avadele teha kuni 2 õhuvõtuava kogupindalaga 500cm2.Lisaavade pindala mõõdetakse mootoriruumi katte tasapinnal, olenemata õhukogujate, ribide vms. olemasolust ja kujust. Avad tuleb katta metallvõrguga või ribidega, mis ei tohi olla mootoriruumi katte pinnast kõrgemal kui 35 mm.
3.4.4 Salongi ventileerimiseks on katusele lubatud paigaldada õhuvõtja(d), mis peab(vad) vastama auto homologatsioonile. Lubatud on kasutada ka teistele automarkidele homologeeritud õhuvõtjaid (esitada õhuvõtja homologatsioon!).
3.4.12 Kui kütusepaak asub pagasiruumis, peab paaki ja sõitjateruumi eraldama tule-ja vedelikukindel vahesein.
3.5.2 Käsipidur ehk seisupidur on kohustuslik.
3.6.1 Juhtmete ja torude süsteemi paigutust ja materjali võib muuta (see puudutab õhu-, jahutusvedeliku- ja kütusetorusid, vedrustussüsteemi ja elektrijuhtmeid). Vedelikutorud võivad kulgeda läbi salongi, kuid salongis ei või olla mingeid ühenduskohti. Kuumade vedelikutorude juhtimine läbi salongi on keelatud, kui see ei ole ette nähtud tehase poolt. Sellisel juhul peavad nad olema efektiivselt kaitstud. Mittemetallist kütusetorud salongi sees ei ole lubatud.Kõik torustikud peavad olema korrektselt kinnitatud kerele.
3.6.3 Juhul kui kütusepaagi algne asukoht asub pakiruumis, võib tema asukohta muuta sama ruumi piires. Kütusepaagi võib vahetada mõne teise autotehase valmistatud paagiga, või FIA FT3;FT5 ohutu paagiga.
3.6.4 Kütusepaagi täiteava peab asetsema auto välispinnal, kui ei kasutata FIA FT3 või FT5 ohutut paaki. Kütusepaagi tuulutus peab olema viidud väljapoole auto keret ja omama tagasivoolu klappi.
3.7.2 Mittehomologeeritud keraamilisi osi ei saa kasutada v.a. siduriketta kattematerjal.
3.8.4 Võistlustel peavad sõitjad kandma vähemalt FIA 1986 standarditele vastavaid sõiduülikondi, näokatteid, kingi ja kindaid.
3.8.5 Turvavööd peavad olema kehtiva homologatsiooniga, laiusega min 3" ja vähemalt 4-punkti kinnitusega.
3.8.4 Istmed peavad vastama vähemalt FIA 1986 standarditele.
3.8.5 Võistlejad peavad kandma kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest :
- Snell Foundation 1995-SA ja 2000-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A ; 31.1 ; 31.2A; 31.2
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR
Lisaks võib kasutada kuni 01.02.2004 järgmisi FIA standarditele vastavaid kiivreid:
- SIS 88.24.11(2) -Rootsi
- DS 2124.1 -Taani
- SFS 2653 -Soome
- ONS/OMK -Saksamaa
- NF S 72305 -Prantsusmaa
3.8.6 Ohutusstruktuurid peavad vastama FIA VM lisa J Art 253 punktile 8.

Vaata lisaks:
http://www.autosport.ee

Artikli juurde
14.05.2024
Veokate ja bagidega kihutati Raassilla rajal võidu
Artikli juurde
15.05.2024
Võru asemel sõidetakse Lätis Cēsise rallil
Artikli juurde
13.05.2024
Ott Tänak teenis Portugali MM-rallilt suurima punktiskoori
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia