Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
14. aprill 2004 12:38
Loe kommentaare (4)
Trüki lehekülg

Meeskonnad ei ole teeninduste kaotamise poolt

 Loe lisaks
Romet Jürgenson asub võistlema juunioride MM-sarjas

Aasta eest Hyundaile selja keeranud Tänak naaseb tiimi ambitsioonikate plaanidega

Eestlased saavutasid Tuneesia maratonrallil topeltvõidu

Autospordiajakiri rally.ee sai 20aastaseks

Robert Virves: auhind teeb uue hooaja plaanide osas suurema töö ära

Ott Tänak naaseb M-Spordi ridadesse selge sihiga

Eesti vaatajad saavad näha autoralli Euroopa meistrivõistlusi

Robert Virves jätkab võistlemist juunioride MM-sarjas

Hooldusalas. Foto: Rando Aav
Tehasetiimid on ehmunud teatest, et FIA otsustab alates 2005. aastast MM-rallidel päevased hooldusalad kaotada. Selline reeglimuudatus on aga plaanis kasutusele võtta koos superally süsteemiga.

Tootjad on seni olnud teadlikud, et kavandatav teeninduste muutmise skeem lubab tankimise ja rehvivahetuse alades autode juures teha pisiparandusi. FIA reeglimuudatus näeb aga ette, et igasugune kõrvaline abi peale tankimise on võistluspäeva kestel keelatud. Mehaanikud saavad autode juures tööd teha iga võistluspäeva lõpus, mis tähendab, et autod peavad läbima ilma hoolduseta 90 kuni 200 lisakatse kilomertrit.

FIA ettepanek on seotud "superally" süsteemiga, kus punkte jagataks igal võisltuspäeval. Sellega lubatakse katkestanud autosid remontida ja järgmisel päeval neil uuesti alustada. Tootjad kurdavad aga, et neile ei ole antud võimalust arutada hooldusalade keelustamise üle. Idee on käinud välja FIA president Max Mosley.

"Ma ei usu, et see on hea idee. Kõik tootjad teavad, et nad peavad autod teenindusse tooma kasvõi promoeesmärgil. Me töötame koos leidmaks lahendust, sest kõik tahavad seda. Autol on raske sõita hommikust õhtuni probleemivabalt," lausus Peugeot meeskonna juht Corrado Provera.

Prodrive/Subaru rallimeeskonna pealik David Lapworth lisas, et WRC autod võivad hakkama saada 150 lisakatse kilomeetriga, sest Imprezad seda tegid, kuid möönis, et võistlus on hoopis midagi muud.

"See on tehniliselt võimalik, kuid ma ei ole kindel, kas ka mõistlik. Mida me teeme töötajatega ja infrastruktuuriga, millesse oleme investeerinud? See tekitab palju probleeme. Rallis tehaksegi vigu - näiteks sõidad kivi otsa, mida legendi kirjutamise ajal seal ei olnud," lausus Lapworth.

"Olen natuke šokis. 10 minutit hoolduseks oleks siiski parem, kui mitte midagi. Saab vähemalt pidureid jahutada. Kruusal ei ole olukord nii halb, kuid asfaldil mängib see turvalisuse kohalt olulist rolli," sõnas Malcolm Wilson.

Vaata lisaks:
www.worldrallynews.com

Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia