Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
31. mai 2004 18:53
Loe kommentaare (78)
Trüki lehekülg

Šikaaniralliks ristitud rahvaralli tekitas furoori

 Loe lisaks
Autolehe karikavõistluste punktiseis rahvarallis pärast 2004. a 2. etappi

Eesti noorteralli punktiseis pärast 2004 a 2. etappi

Rainer Aus: Olen ralli tulemusega väga rahul

Pärnu rahvaralli võitis Margus Remmak

Rahvaralli Pärnu Suvi 2004 kiiruskatsete tutvustus

Laupäeval sõidetakse Pärnu maakonnas rahvarallit

Pärnu rahvaralli linnakatse toimumine kahtluse all

Majaomanikud rahvaralli linnakatse toimumise vastu

 Foto: Villu Teearu
Pärnu rahvarallil küttis kirgi bülletääni punkt, mis nägi ette rehvi puute eest šikaanides karistuse alates rahatrahvist kuni eemaldamiseni. Kuigi vastavat punkti ralli lõppedes ei rakendatud, oli sel distsiplineeriv mõju.

"Kolmanda bülletääni punkt kolm oli tõepoolest distsiplineeriva iseloomuga. Antud juhul šikaani puute eest ettenähtud oli rahaline karistus kõige mõistlikum lahendus," sõnas rajameister Sven Heinlaid.

Rahvaralli "Pärnu Suvi 2004" bülletääni punkt number kolm nägi ette, et šikaani puuteid karistatakse vastavalt esimese puute eest rahalise trahviga 500 krooni, teise puute eest 1000 krooni. Kolmas puude tähendanuks võistluselt eemaldamist.

Sven Heinlaid selgitas: "Olnuks iga šikaani kohapeal sõiduauto rehvi asemel betoonikärakas, poleks keegi sellele pihta sõitnud. Et sellist hulka šikaane ei ole füüsiliselt võimalik kiiresti üles ehitada, siis seetõttu kasutasime sõiduautorehve."

Võistluste juht Aivar Parts kinnitas, et võistlejail nurisemiseks põhjust olla ei tohiks. "Kui küsite, miks bülletääniga karistused ette nähti, on vastus ühene - turvalisuse pärast. Sellepärast need šikaanid ka ehitati," ütles Parts.

"Ega korraldaja selles süüdi ei ole, et neid ei saanud teisiti ehitada," jätkas Parts. Sama kinnitas Sven Heinlaid: "Me ei oleks suutnud muudmoodi kiirusi kontrolli all hoida. Tahtsime, et võistlus laabuks intsidentideta. Selleks, et enne šikaani pidurdataks, ongi ju ainult kaks varianti - see peab olema kas suur ja kole või peab puute eest järgnema karistus."

"Ei oleks aus olnud, kui oleksime karistusi rakendanud," jätkas Aivar Parts, kelle kinnitusel pidanuks enamuse võistlejaist 54 šikaani läbimiselt kirja saadud puudete arvu järgi koju saatma. "Vaid 34 ekipaaži läbis raja ilma puudeteta. Samas olid need ka sõitjad, kes ei küsinud kohta ega riskinud," rääkis võistluste juht.

"Sõit käib minutite ja tundide peale. Ajaline karistus on karmim karistus, kui seda olnuks rahatrahv. Määruste järgi on kergeimaks karistuseks hoiatus, sellele järgnevad rahaline karistus, ajaline karistus ning sealt edasi litsentsi peatamine. Rahaline karistus võistlustulemusi aga ei mõjuta," ütles Aivar Parts.

Veel andis Parts mõista, et vaevalt olnuks ajalise karistuse rakendamine võistlejaile rohkem meelejärgi. "Ajalise karistuse piir on vaba, oleksime võinud märkida šikaani puute eest karistuseks ka viis minutit," tõi ta ilmeka näite.

"Sel korral karistusi ei rakendatud, kuna korraldaja ei seadnud eesmärgiks raha kogumist. Oluline oli, et ka tagumistele võistlejaile šikaanid säiliksid. Karistuste puudumisel oleksid kummid metsa lennanud ja tagumistel olnuks ainult üks sirge," selgitas Parts.

"Üks turvamees ei suuda neid paigast sõidetud rehve eluski tagasi panna. Et äärmiste rehvide vahe oli 25 meetrit, oleks turvajad sinna jooksma jäänudki," sõnas Aivar Parts kommentaariks.

Sven Heinlaiu sõnul oli võistlejaile pakutud tänu šikaanidele hea lahendus. "Kuigi seda võistlust nimetati küll šikaaniralliks, ei olnud sellise kilometraažiga rahvarallit seni keegi pakkunud. Vaid kilomeetri pikkusi katseid sõites aga ei saa end rooli taga soojakski."

EALi noorte- ja rahvasprdikomitee liige Tarvo Saar kinnitas, et pikkadel kiiruskatsetel on šikaanid paratamatud. "Sõitjana ei meeldiks nad ka mulle endale, aga puude vahel lennukit mängida samuti ei saa. Kui oleks valida 500 meetriste katsetega šikaanideta ralli ja pikkade katsete ning šikaanidega võistlus, siis kaldun eelistama teist varianti," ütles Saar.

Pärnu rahvarallil kõige kiiremat sõitu teinud Margus Remmak märkis, et rada oli vaatamata šikaanidele tavapärasest kiirem. "Arvan, et see oli parim, mis tehti. Muidu läinuks kiirus rahvaralli jaoks liiga suureks."

2WDb klassi võidu saavutanud Silver Kütt Remmaku arvamust ei jaga: "Minu arvates oli trass jällegi natuke liiga aeglaseks tehtud!"

"Tundub, et suuremaid apsakaid ei olnud ning võib rallit lugeda kordaläinuks," sõnas Heinlaid. "Usun samuti, et kõik problemid said inimlikult ära lahendatud," lisas Parts.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia