Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
26. jaanuar 2003 21:35
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Monte Carlo ralli lõppkokkuvõte

G. Frequelin, D. Ringer, C. McRae, D. Elena, S. Loeb, M. Marti, C. SainzSebastian Loeb juhatas võiduka Citroeni tiimi unelmate tulemuseni Monte Carlos. Prantslane võitis 2003. aasta ralli MM-i avaraundi 38,1 sekundiga tiimikaaslase Colin McRae ees. Carlos Sainz tõi oma Xsara WRC koju kolmandana kindlustades nõnda Versaille's baseeruvale tiimile kõik kohad poodiumil.

Sebastien Loeb ja Colin McRae olid puutumatud nelja viimase kiiruskatse jooksul. Sainz aga pidi võitlema kolmanda koha eest, kui ta autol tekkisid probleemid piduritega avakatsel. Fordi liider Markko Märtin möödus Carlos Sainzist 12. kiiruskatsel, tehes selle klassikalise ürituse lõpu eriti põnevaks. Viimasel katsel tegi Märtin spinni, kaotades nii kümme sekundit. Kuna Sainz tegi viimasel katsel kiireima aja, võimaldas see hispaanlasel kolmas koht tagasi võita.

Peugeot 206 WRC'l sõitnud Richard Burns lõpetas viiendana Märtini järel ning tema kannul oli kuuendana juhtiv erasõitja Cedric Robert oma Peugeot'l.

Citroen

Tehniline:
Carlos Sainzi Xsara WRC'l purunes rattalaager viimase päeva esimesel katsel. See omakorda tingis tagumise piduriklotsi ülesütlemise järgmisel katsel. Kaks ülejäänud Xsarat sõitsid hästi kogu päeva kestel.

Tulemused:
Sebastian Loeb sai Monte Carlos oma teise võidu FIA WRC-s. Loeb sõitis ühtlaselt hästi kogu päeva võtmata liigseid riske. Tema ja McRae alustasid päeva piikideta lumerehviga, mille arvati olevat kiireim valik antud oludes. Pärastlõunal vahetasid mõlemad sõitjad skikkidele ja sõitsid finiðini ilma probleemideta.

Sainzi piduriprobleem maksis talle kõvasti aega 12. kiiruskatsel ja ta vajus neljandaks. Hispaanlane tegi aga kahel viimasel katsel kiireimad ajad, võites nii väärtuslikke sekundeid ja tuues täiusliku tulemuse Citroenile.

Ütlemisi:
Sebastien Loeb ütles: "Võita üritust, mis oleks nii eriline kui Monte Carlo - on fantastiline. Arvan, et pärast eelmist aastat tõestab see inimestele, et mul on piisavalt hoogu olemaks võitja. See on tiimi jaoks suurepärane."

Colin McRae ütles: "Meil oli korralik ja vigadeta sõit, ainuke probleem kõigi kolme päeva jooksul oli see, et me ei saanud tagurduskäiku sisse peale esimese päeva spinni. Ma olen rahul ka saavutatud teise kohaga."

Carlos Sainz ütles: "Ma olen Monte Carlo jaoks õiges meeskonnas, see on kõigi jaoks Citroenis hea algus. Tänase pärastlõuna pidime kõvasti tööd tegema pärast hommikusi probleeme. Probleem oli selles, et kui rattalaager lõi piduriklotsi alt ära, pikenes pedaali käik ja see raskendas auto peatamist."

Ford

Tehiniline:
Markko Märtin ja Francois Duval sõitsid ilma probleemideta lõpukatsetel. Mirkko Hirvonensõitis rajalt välja.

Tulemused:
Meie oma Markko Märtin oleks napilt ära rikkunud Citroeni üks-kaks-kolme, lõpetades vaid 3,3 sekundist Sainzist maas. Märtin hoidis viimasele kiiruskatsele minnes kolmandat kohta, vaatamata spinnile tulles üles Col de Turinisse.

Kui Märtin oli jõudnud üle Coli tipu, sõitis ta nii kiiresti kui võimalik, püüdes kaotatud aega tasa teha. Tema pingutused aga tähendasid seda, et rehvid olid ülekuumenenud, mis raskendas Sainzile järgijõudmist viimasel katsel.

Francois Duval püüdis sama pingsalt viimasel katsel, et saada mööda kuuendana sõitnud Cedric Robertist. Duval oli kolmas Col de Turini teisel sõidul, mis vähendas tema vahet prantslasest erasõitjani vaid 7,7 sekundini. Vaatamata tema parimatele püüdlustele 14. kiiruskatsel lõpetas ta ralli 0,4 sekundit Robertist maas.

Ütlemisi:
Markko Märtin ütles: "Kindlasti on see minu jaoks pettumus, et ma ei saanud kolmandaks, ent ma olen rahul asjade senise käiguga nii minu kui ka tiimi jaoks. See oli alles minu teine sõit siinsetel katsetel ja see on andnud mulle palju kindlust tulevikuks. 13. kiiruskatse spinn maksis mulle kümme sekundit. Ma tegin spinni, sõitsin seina ja pidin siis tagasi sõitma et auto käsipiduriga ümber pöörata, enne kui ma jätkata sain. Sõitsime seina üsna tugevalt ja lõime esipampri lahti, aga meil vedas, et see ei lõhkunud radiaatorit või vahejahutit."

Francois Duval ütles: "On kahju, et me ei saanud kinni Robert'i, ent vigade tegemine oleks olnud lollus. See on esimene kord, kui ma olen saanud MM-punkte- tunnen nüüd ennast tõeslise tehasesõitjana."

Peugeot

Tehniline:
Richard Burnsi ja Marcus Grönholmi 206 WRCd sõitsid täna ilma probleemideta.

Tulemused:
Richard Burns tunnistas, et tema jaoks oli jäänud vähe, mille nimel võidelda ralli viimastel katsetel. Britt ei suutnud enam tasa teha aega, mis ta oli kaotanud teisel päeval kehva rehvivaliku tõttu. Ta lõpetas viiendana, kaks minutit Märtinist maas ja kaks minutit Cedric Robertist ees.

Marcus Grönholm tegi tasa osa ajast, mis ta kaotas kui ta peatus vahetamaks purunenud juhtvarrast 9. kiiruskatsel. Grönholm, kes juhtis rallit kuni selle õnnetuseni, lõpetas 13. kohal ja teenis Peugeot' tiimile ühe punkti.

Ütlemisi:
Richard Burns ütles: "See ei ole mu lemmiküritus, kuid see aasta oli parem kui eelmine, kui ma sõitsin autoga esimest korda. Auto pidas hästi vastu, ent rehvivalikul ja vedrustusega tehtud vead maksid meile kätte. See oli mu parim Monte Carlo ralli."

Marcus Grönholm ütles: "Täna oli minu jaoks raske päev, kuid olen õnnelik, et tõin Peugeot'le punkti. Rehvivalik on täna olnud raske, kuna tingimused kiiruskatsetel on vaheldunud."

Hyundai

Tehniline:
Armin Schwarzi auto sõitis täna ilma tehniliste probleemideta. Freddy Loix katkestas.

Tulemused:
Armin Schwarz tundis, et tänased katsed sobisid autole paremini. Meeskond jätkas muutuste tegemist autole ja sakslane tunnistas, et see oli parim päev kogu ralli jooksul nii temale kui Hyundaile. Schwarz liikus üles ühe koha võrra liikudes mööda Peugeot' erasõitjast Roman Krestast ja lõpetas ralli kaheksandana.

Ütlemisi:
Armin Schwarz ütles: "Asjad on täna läinud paremini. Enda jaoks pean parimaks seda, et lõpetasin ralli ilma vigu tegemata. Sain ka paar punkti tiimile ja ühe endale, kuid sellest on kahju sest teinuks me veidi rallieelset testimist, oleks tulemus olnud parem. Autol on küllaga potensiaali."

Skoda

Tehniline:
Didier Aurioli Octavial ilmnes korduvalt probleeme siduriga, mis võttis hoogu maha teisel katsel. Toni Gardemeister katkestas teisel kiiruskatsel.

Tulemused:
Didier Auriol tõusis ühe koha võrra lõpetades oma esimese FIA WRC ralli Skoda meeskonnas üheksandana. Auriolile meeldis prnatsuse fännide vastuvõtt kiiruskatsetel ja ta tunnistas, et on hea tulla tagasi ralli juurde pärast aastast pausi.

Ütlemisi:
Didier Auriol ütles: "Ma sõitsin täna autoga viimase peale, aga ma arvan, et asfaldil oleks autol rohkem sooritusvõimet. Siduriprobleem oli sama, mis eile. Ma pidin sõitma nõel-järskudes kurvides ilma käsipidurita. See maksis mulle iga korraga sekundeid, kui ma tahtsin kasutada käsipidurit."

Teised sõitjad

Juhtiv prantsuse 1600-kuubikuliste meister Bruce Tirbassi tegi oma FIA Juunioride Ralli MM-ile hea alguse võites Monte Carlos hooaja avaraundi.

Tirabassi viis oma Renault Clio juhtima peale Suzukil sõitva Daniel Carlssoni katkestamist avakatsel. Tirabassi lähim konkurent oli soomlane Kosti Katajamäki, kes lõpetas oma VW Pologa üle kolme minuti võitjast maas. Marcos Ligato tuli kolmandaks oma Fiat Puntoga.

Arvestades oma edu, läks Tirabassi kindla peale välja ja valis autole naastrehvid neljaks viimaseks katseks. "Kui sõidad sellist rallit, siis tuleb teha kõik, et oma esikohta kaitsta", ütles ta. "See on minu jaoks suurepärane algus."

Katajamäki lootused tulla klassi võitjaks kadusid käigukastiprobleemidega, mis tabasid tema Polot eile.

"Me jäime kinni viiendasse käiku", ütles ta. "Peale ajakaotust sellisel rallil nagu seda on Monte Carlo, oleks olnud liigne pingutamine liiga riskantne."

Cedric Robert lõpetas erasõitjatest esimesena oma Peugeot 206 WRC-l, napilt edestades Fordi tehasesõitjat Francois Duvali ja võttes kuuenda koha. Bosnia tiim oli topeltõnnelik, kuna Roberti meeskonnakaaslane Roman Kresta sai kokkuvõttes kümnenda koha.

Välisajakirjanduse põhjal:
Margo Jõgi
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia