Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
03. oktoober 2004 23:32
Loe kommentaare (54)
Trüki lehekülg

Superkrossi hooaeg lõpetati Taali krossirajal

 Loe lisaks
Superkrossi sarja korraldaja käitus vääritult?

Tühistati Ameriico Jöfferti superkrossi kolmas koht

Superkrossi viimasel etapil läheb loosi auto

Superkrossi hooaja viimane etapp peetakse Taalis

Tiit Rattasep ja Priit Vadi. Foto: Villu Teearu
Taalis peeti 3. oktoobril selle hooaja superkrossi karikavõistluste viimane, arvult juba üheteistkümnes etapp. Päeva kiireimat aega näitas Lada Samaral kihutanud Ramsi noormees Tiit Rattasep.

Noorteklassis oli enne viimast etappi endale juba kirkaima karika kindlustanud pärnakas Egon Kaur. Sellegipoolest oli noormees hommikul stardis. "Meeskonnale on punkte vaja," ütles Egon Kaur ise, kes alustas võistluspäeva sellega, et võitis kontrollsõidud ja sai esimesse poolfinaali parima stardikoha.

Kuigi poolfinaalides saadud tulemuste järgi startis parimalt finaalipositsioonilt Denes Truu (VW Golf), siis Egon Kaur konkurendile võimalust ei andnud ja ületas finišijoone esimesena. Kolmandaks tuli Tauri Jürioja (VAZ 2101).

Noorteklassis oli pärast finaalsõitu vaja ka kiirabi rajale saata, sest üheksa ringi väsitasid üht võistlejat sedavõrd, et ta ei suutnud enam rooli keerata ning käed tõmbasid krampi. "Võibolla on tõesti autokrossi süsteemi finaali üheksa ringi noortele natuke liig," arvas võistluste juht Erko Eriste. "Soovitan noortele suurema rooli panna - seda nad jõuavad keerata ja ei väsi nii kiiresti ära."

Nii esiveoliste kui vabaklassis sõitev Toomas Kasenurm (VW Golf) oli hommikul õnnetu, sest auto käigukastist puudus osa käike. "Vaheta ära, mis see siis on," õpetas Erko Eriste.

Kuigi kontrollsõidudest Kasenurm aegu kirja ei saanud, siis poolfinaalides oli mees stardis. Et startida tuli viimaselt kohalt, asus Kasenurm kohe "lammutama" ja konkurente selja taha jätma.

Esiveoliste esimeses poolfinaali suutis Toomas Kasenurm lõpetada kolmandana (startijaid oli üheksa). Kert Rungi (VW Golf 2) vastu tema hammas siiski ei hakanud. Rungi võitis mõlemad poolfinaalid ja finaalsõidu. Kasenurm oli teine ja Ranet Rees (VW Golf II) kolmas.

Kontrollsõidus kiireima aja välja sõitnud Tahkuranna mehe Alar Hundi Lada Samara ei pidanud tervet päeva vastu ja auto ütles töölepingu üles juba teises poolfinaalis.

Tagaveoliste klassis oli parim Aivo Stern (Toyota Corolla). Indrek Viiret (VAZ 2101) võitis küll kontrollsõidu ja mõlemad poolfinaalid, kuid pidi siiski leppima teise kohaga. Kolmandaks tuli Ameriico Jõffert (VAZ 2101).

Finaali teises kurvis suutis Alar Mihkels oma Ladaga sõita valli otsa ja sellega pidi Paikuse noormees karikaõistluste kolmanda koha loovutama heale sõbrale Ameriico "Ammi" Jõffertile.

Vabaklassis näitas kõige paremat aega Tiit Rattasep (Lada Samara). Riho Loit (Honda Civic) oli teine ja Priit Vadi (Honda Civic) kolmas.

"Kindlustasin endale esikoha ja ka meeskondlikult tulime esimesteks," sõnas Vadi, kes on sel aastal ka Eesti autokrossi ERK standard klassi meister ja rallikrossi pronksimees.

Rändkarikana kogu hooaja käest-kätte käinud rooliratta saatuse otsustas viimane sõit, mille võitis Egon Kaur. Teiseks tuli Ameriico Jõffert ja kolmandaks Riho Loit.

Meeskondlikult võitis etapi Vändra meeskond. Viljandi SKM Racing Team oli teine ja Optitrans kolmas. Kuigi nii Viljandi, kui ka Optitrans kogusid võrdsed punktid, sai otsustavaks parima noorvõistleja koht, mis oli parem SKM meeskonnal.

Mehhaanikute sõidu võidu võttis Rait Orupõld, kes auhinnatseremoonial käis välja veksli, et järgmisel aastal peaks ka "päris" sõitu tegema hakkama. Teiseks tuli Marko Kokoškin ja kolmandaks Aivar Stern.

Nagu eelnevalt reklaamitud, sai võistluspäeva vältel osta loteriipileteid, millede vahel läks loosi superkrossiauto Honda Civic. Pileteid osteti ligi viiskümmend. Loosiõnn naeratas Toomas Kasenurme mehhaanikule ja arvata võib, et tulevaks hooajaks peab Kasenurm omale uue auto putitaja otsima, sest praegune mehaanik askeldab juba oma superkrossi auto kallal.

Päeva lõpus peeti maha ka ühe auto oksjon. Omanik ei tahtnud alguses auto müügist kuuldagi, kuid kui kuna superkrossi määrustik näeb ette autode müügikohustuse (välja arvatud vabaklassis) ja registreerimisel on ka selle kohta allkiri antud, siis ei olnud tal pääsu. Kuna autot loovutada ei tahetud, siis läks ülepakkumiseks, ning lõpptulemusena auto omanikku ei vahetanud.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia