Kliki siia Kliki siia
Milline on teie haridustase?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
15. oktoober 2004 20:41
Loe kommentaare (7)
Trüki lehekülg

Ott Tänak - kiireim noor saarlane

 Loe lisaks
Elke ja Ott Tänak toetavad Eesti mootorispordi tulevikku

Tänakul viimase rallipäeva eel paarikümne sekundiline edu

Nublu pani Tänaku uue laulu sisse

Mads Østberg liider, Ott Tänak viiendal kohal

Tänaku võidušansid ei ole ebaõnnele vaatamata kadunud

Sebastien Loeb: Ott Tänak on mees teiselt planeedilt

Tänak lõpetas rallipäeva ligi poole minutilise eduga

Ott Tänak lõpetas avakatse kolmanda ajaga

Ott Tänak. Foto: Rando Aav
Kuusteist aastat tagasi oli Ott Tänak aastane põngerjas. See oli aeg, kui tema isa Ivar autospordiga tõsisemalt tegelema hakkas. Tänaseks on Ivar Tänak mitmekordne Eesti meister autorallis ning äsja põhikooli lõpetanud Otil sama siht silme ees. Paistab, et saarlastel on tõsi taga - Oti autosportlase karjääri edendamiseks loodi juuni keskel ka eraldi ralliklubi.

Esimest korda sai Saaremaal Kärla vallas sündinud Ott Tänak sõidumaitse suhu kahe aastaselt, kui isa ta kardirooli sokutas. Ivari enda debüüt "Edasi Karika" nime kandnud autorallil oli selja taga ja esimese meistrivõistluste kullani jäi aega veel viis aastat. 1994 oli Ivar Tänak Eesti parim, 1995 ja 1996 kuulusid temale meistrivõistluste hõbe ja 1997. aastal tuli ta koos Tõnu Kurvetiga E-2000 klassis Eesti meistriks.

Tõnu Kurvet etendab olulist rolli nii isa kui poja rallikarjääris. Kaardilugejana aastaid koos Ivariga rallidel võistelnuna jagab ta oma kogemusi nüüd juba nooremale Tänakule. Esimest korda sõitsid Ott ja Tõnu ühes autos läinud aastal Viljandimaal peetud rahvarallil "Mulgi Sügis". 46-aastane kaardilugeja haub küll plaane autoralliga lõpparve teha, aga noore piloodi koolitamist pooleli jätta ka ei saa. Pealegi hindab Ott 25-aastase rallikogemusega kaardilugejat väga kõrgelt.

"Olen mõelnud, et viiekümneselt ma enam ei sõida. Samas võin autospordist loobuda ka aasta või paari pärast," sõnab 46-aastane kaardilugeja. "Praegu tuleb aga Otti aidata," leiab kogenud rallisõitja.

Parim õpetaja on isa

Huvi autospordi vastu tärkas Otil isaga treeningutel kaasas käies. "Autosport on meie peres väga suurt rolli mänginud sestsaati, kui isa sõitma hakkas. Minu huvi ralli vastu on tingitud sellest, et ma olen tal kogu aeg kõrval istunud, kui ta on harjutamas käinud."

Ott Tänak asus võistlusrajal mehetegusid korda saatma juba õige varakult. 2001 aasta märtsis tegi noormees Saaremaal oma debüütvõistluse jäärajal ning oli seal üllatuslikult üks kiiremaid, jäädes alla ainult oma isale. Sellega oli asi otsustatud - Ott sai perekonnapea võistlusauto ning proovis kätt ka muudel autospordivõistlustel, osaledes veel kahel rallikrossil ja ühel sprindil.

"Esimene võistlus ralliautoga oligi 2001 aasta suvel, kui ma sõitsin Kogula rallikrossi Volkswagen Sciroccoga. Sain noorteklassis teise koha," sõnab 16-aastane piloot.

2002. aastal debüteeris Ott Tänak koos Alvar Aasmaga noorterallis ja oli hooaja lõpuks kolmas. Läinud aastal tuli VW Golfil võistelnud saarlane noorteralli meistriks, olles kiireim neljal etapil seitsmest. "Nendele tulemustele on kindlasti kaasa aidanud isa õpetussõnad ja kaardilugeja Tõnu Kurveti kogemused," ütleb Ott.

Ott Tänak on viimastel aastatel olnud kiireim noor saarlane ralliteedel. "Tulemusi vaadates tuleb nii välja jah," nendib piloot ise tagasihoidlikult. Võiks arvata, et heade tulemuste saavutamiseks on koostatud pikk ja põhjalik treeningplaan, Ott aga kummutab selle ja sõnab muigega: "Treeningukava on selline, et me ei treenigi."

Juhendaja näpunäideteta siiski läbi ei saa. Ott räägib, et suurema osa oskustest on ta omandanud isalt. "Ta koolitab mind võistluste käigus. Ja õppida on mul veel palju. Vahest kõige keerulisem on legendi koostamine," sõnab Ott.

Küllap on mitmekordse Eesti meistri õpetussõnadest palju abi. Ja oleks ehk kasu ka teistele noortele hakkajatele autospordihuvilistele. Seetõttu asutasid Ivar ja Tõnu juuni keskel Oti Ralliklubi, millel saab olema kaks eesmärki. "Plaanime juhendada noori autosportlasi ja korraldada võistlusi," lausub Ivar Tänak.

Oti kinnitusel on esialgu fookuses tema sõiduoskuste lihvimine. "Alguses oli oluline autot tunnetama õppida aga nüüd tulemusi vaadates on tähtis kiiremini ja ühes tükis lõpuni jõuda," ütleb neljal erineval võistlusautol kihutanud Ott.

Oti plussiks heade tulemuste saavutamisel on tema isa sõnul oskus oma võimeid hästi hinnata. "Ma arvan, et ta mõistab suurel kiirusel autot tunnetada. Parimaks omaduseks võib lugeda mõistusega sõitu kiiretel teedel," sõnab Ivar. Kõige kõrgemalt hindab 38-aastane rallimees poja lõpetamist Tallinna rallil. "Teine koht E8 klassis Einar Laipaigu järel on päris hea tulemus."

"Suuri rallisid sõidan piisava varuga ja rallisprinte riskiga," räägib Ott. Risk paistab, et tasub end ära. Heaks näiteks on Oriküla paarisrajal peetud Eesti meistrivõistluste etapp rallisprindis. Seal saavutas ta 2WD klassis Riivo Pappeli järel teise koha. "Ma arvan, et esikoht läks käest väikeste apsude tõttu. Igas voorus oli mõni viga," möönab Ott.

Kogenud rallimees Pappel ei ole kiidusõnadega Oti aadressil kitsi ja sõnab, et noored on üldse tublid: "Viimasel ajal on hästi edasi arenetud ja mul on selle üle ainult hea meel."

Ralli on maapoisi pärisosa

Pärast Kärla Põhikooli lõpetamist on Otil rohkem aega pühenduda oma hobile - autospordile. Ka ei karda poiss näppe õliseks teha ning on tihtipeale isal autoremonditöökojas abiks. Enamus aega kulub tema enda sõnul aga võistlusautole: "Iga nädalavahetus saab ikka rallika kallal näpitsetud ja enne rallisid nädala sees ka. Ralli on pool minu elust," kinnitab Ott.

Kohalikud elanikud noormehe harrastuse üle ei imesta ja on moraalseks toeks. "Pöidlahoidjatega ei teagi, kuidas lood täpselt on. Eks koolikaaslased ja omad sõbrad ikka on kõige kõvemad fännid. Külarahvale see ka meeldib, sest Kärla lipp saab kõrgel hoitud."

Põhjust noorele saarlasele kaasa elada peaks jaguma. Tänase seisuga on Ott Tänak noorteralli arvestuses kuuendal kohal, sportrallis klassis E8 kolmas ning rallisprindis 2WD ralli klassis neljas. Tema sihiks on autospordis jõuda nii kõrgele kui võimalik. "Muidu pole ju mõtet sõita, kui mingit eesmärki ei ole. Tahaksin midagi tõsisemat ära teha, aga nii varakult ei saa veel suuremaid plaane seada," ütleb Ott.

Kui Otilt küsida, kas hing neliveolise auto rooli ei kisu, leiab ta, et senisest võistlusautost pole veel võetud seda, milleks masin võimeline on.

Autoralli hooaja lõpetavad alates RS Rallist koos võistelnud Ott Tänak ja Hanno Lõpp piloodi sünnipäeval 15. oktoobril Eesti autoralli meistrivõistluste kaheksandal etapil Saaremaal.



Foto: Rando Aav
Kliki siia
Artikli juurde
13.12.2018
Toyota Gazoo Racingu rallimehed valmistuvad uueks hooajaks (0), 277
Artikli juurde
13.12.2018
Sebastien Loeb võistleb tuleval aastal MM-sarjas Hyundaiga (0), 256
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
29.11.2018
Elke ja OT Racingu lepingu allkirjastamine (0)
17.11.2018
Austraalia ralli 2018 (0)
27.10.2018
RallyRACC Catalunya - Rally de España 2018 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.11.2018 00:01
Best of 2018 (0)
13.11.2018 23:01
Rallijututuba Discord'is (2)
11.11.2018 21:57
Hiiumaa Rahvaralli 2018 (0)
02.11.2018 08:24
Auto ettevalmistus esimeseks sõiduks (2)
21.10.2018 11:46
Saaremaa ralli, 12.-13.10.2018 (7)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia