Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
04. jaanuar 2003 20:06
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Mikko Hirvonen Fordi tehasepiloodiks

 Loe lisaks
Mikko Hirvonen tuleb Eestisse võistlema R5 autoga

Loeb jäi kinni ja katkestas, Hirvonen jäi kinni, ent jätkab

Loeb jätkab liidrina, Hirvonen kerkis neljandaks

Mikko Hirvonen võitis esimest korda maastikuralli

Mikko Hirvonen võistleb tuleval aastal Miniga Dakari rallil

Portugali ralli viimast võistluspäeva alustab liidrina Hirvonen

Mikko Hirvonen võidutses Norras rahvuslikul rallil

Hirvonen saab uuel hooajal Loebi tiimikaaslaseks

Mikko Hirvonen võistleb järgmisel hooajal MM-sarjas Fordi tehasesõitjana. 22-aastane soomlane on teinud 2+3 aastase lepingu Fordi MM-rallitegevuse eest vastutava M-spordiga.

Hirvonen on järgmisel hooajal MM-i noorimaid tehasesõitjaid. Noor piloot kommenteerib sündmust ise nii: "Päris uskumatu lugu, et olen nii kiiresti nii kaugele jõudnud. See tundub eriti hea, kuna Ford on olnud kogu aeg minu lemmikmark."

Aasta tagasi liitus Hirvonen Timo Jouhki tiimiga. Ta võitis lõppenud hooajal oma esimesed rahvusvahelised rallid Itaalias ja Inglismaal, sõitis kolm esimest MM-rallit ja tähistas hooaja lõppu A-rühma autol alla 2-liitriste Soome meistrivõistluste võiduga.

"Leping sai võimalikuks, kuna M-spordi juhataja Malcolm Wilson on laia silmaringiga oma ala professionaal. Sõitjate osas valikuid tehes mõtleb ta tulevikule," sõnas Jouhki. Järgmisel hooajal sõidab MM-sarjas Fordi tehasemeeskonnas andekas noorte sõitjate trio eestalane Markko Märtin, belglane Francois Duval ja Hirvonen.

"Soome Fordis võime olla rahul uue hooaja piloodivalikuga, kuna meie turustusala - Soome ja Baltikum, on üsna hästi esindatud tuleva aasta MM-rallisarjas," tõdes Oy Ford Ab tegevjuht Kaj Dahlman.

Jouhki sõnutsi läheb Hirvonen oma esimesse MM-sarja eelkõige kogemusi omandama: "Järgmisel aastal on tähtsaim sõita kõik sõidud finišini ja need selgeks saada. Muid eesmärke ei ole."

"Peale Jouhki kuuluvad tänusõnad kiire edenemise eest ka Tommi Mäkinenile ja Timo Hanttunenile. Mõlemad on aidanud mind mitmel viisil. Tommiga olen muu hulgas kaasas olnud testimist õppimas ja Hantunen on olnud abiks legendide koostamisel," tänab Jouhki aitajaid.

Rallisõit koduse pärandina

Mikko Hirvoneni huvi autoralli vastu on kodust külge hakanud. Isa Juhani Hirvonen sõitis rallit 1970. ja 1980. aastatel. Mikko mäletab, kuidas sõitis autoga juba 5-aastasena isa süles. Seejärel õppis ta erinevate autodega tundma kodu lähedale sisse lükatud jäärada. "Esmalt jälgisin huviga isa sõitmist ja siis läksin jääle ise proovima," meenutab Hirvonen.

Rallikarjäär algas 1998. aastal N-rühma Opel Kadetiga Laihia rallil. "Kolm korda sõitsime rajalt välja ja kaks korda läks auto katki, ent finišisse siiski jõudsime," muigab Hirvonen.

Aasta hiljem sai Hirvonen juunioride võistlustelt mitmeid üldvõite, 2000. aasta hooajal läks ta üle üldrühma. 2001. aastal sõitis ta Soome meistrivõistliste sarjas N-rühma alla 2-liitriste masinaklassis teiseks.

2002. aastal hankis Hirvonen kogemusi ja kiirust erinevatest oludest ja autodest: SM-sarjas võitis ta A-rühma alla 2-liitriste klassi. Lisaks on ta saanud Itaalias Subaru-cupil nö "tühjaks tehtud" N-rühma autoga võisteldes ka neljarattaveolise kogumusi.

WRC-sõidud algasid võiduga

Esimese ralli WRC-autoga sõitis Hirvonen Itaalias Prealpi Trevigiane rallil. Asfaldiralli lõppes üldvõiduga. Hirvonen meenutab sõitu: "See oli suurepärane kogemus. Vahest tuli lihtsalt lasta autol kurvides libisemisega minna ja nautida."

Oma karjääri esimese kruusasõidu WRC-autoga tegi Hirvonen Cambria rallil Walesis - nii lõppes ka november üldvõiduga. "Veidi hirmutas see, et sõita tuli ilma legendita. WRC-auto tundus aga hea," sõnas Hirvonen.

Hooaja jooksul sõitis Hirvonen ka oma esimesed kolm MM-rallit: Neste rallil oli ta kiireim Super 1600-klassis Reno Cliol. Itaalias Sanremo ralli ta katkestas, kuna sõitis samasuguse autoga kergelt teelt välja ja see tõi kaasa tehnilise rikke.

Novembris sõidetud Briti rallile läks Hirvonen Subaru WRC-autoga, kuid sõit lõppes juba alguses mootoririkke tõttu.

"Hooaja jooksul on Mikko olnud väga kiire nii piloodi kui inimesena. Usun, et ta on valmis võtma järgmise sammu oma karjääris," rääkis Jouhki.

Kaardilugejaks Jarmo Lehtinen

Mikko Hivoneni kaardilugejaks järgmise hooaja MM-sõitudeks saab Lahtist pärit Jarmo Lehtinen. Kogenud 34-aastane ettevõtja oli esimest korda kaardilugejaks 1988. aastal. Sellest ajast alates on ta oma kogemust ja oskusi kogunud Janne Tuohino, Marko Rämäneni ja Jouni Ampujaga sõites. Aastate jooksul on Lehtineni auhinnakapis koha leidnud ka N-rühma Soome meistrivõistluste hõbemedal. Rahvusvahelist kogemust on ta Hirvoneniga sõidetud sõitudele lisaks saanud muuseas ka Marko Rämaneniga Briti avatud meistrivõistlustelt 1999. aastal.



Mikko Hirvonen


Sünniaeg: 31.07.1980
Sünnikoht: Kannonkoski
Elukoht: Jyväskylä
Harrastused: sulgpall, jalgpall, uunikumid.
Debüüt autorallis: 1998, Laihia-ralli, Opel Kadett

2002 aasta olulisemad võistlused:

Soome MV sari (A-rühm, alla 2-liitrised), VW Golf Kit Car:
25.-26.1. Arctic Lapland ralli, klassivõit
22.-23.2. Osuuspankki ralli, klassi kolmas
15.-16.3. Nilsiä ralli, klassivõit
07.-08.6. Waltikka ralli, Valkeakoski klassivõit
12.-13.7. Exide ralli, Tampere klassivõit
06.-07.9. Uusikaupunki ralli, katkestas

Subaru-cup Itaalia, (Subaru Impreza N):

22.-23.3. Coppa Liburna, cup-klassi võitja
11.-12.5. Rally Dell Adriatico, katkestas
29.-30.6. Rally Golfo Dell Asianara, cup-klassi võitja
27.-28.9. Rally Costa Smeralda, cup-klassi võitja

Muud võistlused:

08.-11.8. Neste Ralli üldarvestuses 21. (kiirem Super 1600 võistleja).
19-20.9. Rally Sanremo katkestas, Renault Clio, Super 1600.
18-19.10. 7? Rally Internazionale Prealpi Trevigiane üldarvestuses võitja
Subaru Impreza WRC.
02.11. Cambrian Rally üldarvestuses võitja Subaru Impreza WRC.
Artikli juurde
25.01.2022
Otepää talverallile registreerus kokku 68 ekipaaži
Artikli juurde
21.01.2022
Sébastien Ogier asus liidriks, Ott Tänak kaheksas
Artikli juurde
26.01.2022
Sarma rallile lubatakse piiratud hulk pealtvaatajaid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.11.2021
Saaremaa ralli 2021 (0)
12.11.2021
Klubi Allik Racing 2021 (0)
12.11.2021
Hiiumaa rahvaralli 5-6.11.21 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
24.01.2022 13:35
Simuna talvesprint 2022 (0)
23.01.2022 16:15
Vana hea küsimus: Kuidas siis ikkagi alustada.. (0)
23.01.2022 09:31
Eesti KV jäärajasõidus 2022 1. etapp (0)
18.01.2022 17:51
Arctic Lapland Rally 2022 (0)
16.01.2022 23:47
Tarvastu Karikas, 15.01.22 (2)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia