Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
28. november 2004 7:37
Loe kommentaare (216)
Trüki lehekülg

Talviseid võistlusi hakkab kureerima ERK

 Loe lisaks
Üldtingimused jää- ja lumerajavõistlustele

Eesti rahvusliku piigiklassi autode tehnilised tingimused

 Foto: Rando Aav
Sel aastal pakuti talvistele võistlustele, mis on olnud Eesti autospordi kasvulavaks juba aastaid, välja kontseptsioon ning ürituste kureerimine hakkab kuuluma Eesti Rallikrossi Komitee pädevusse.

Põltsamaa Autospordiklubi esindaja Hillar Kalami hinnangul on aeg jää- ja lumerajavõistlused ning nende korraldamine ühtsetele alustele viia. "Oleme jõudnud niikaugele, et talviste võistluste kureerimine läheb ERK pädevusse. Seal hakkab sellega tegelema üks inimene, tõenäoliselt mina. Nõusoleku selleks olen andnud, ent kinnitatud veel midagi ei ole," ütles Kalam.

"Välja on töötatud kontseptsioon, mille alusel antud ala võiks edasi areneda. See ootab nüüd kiiret arutelu kõigi korraldajate poolt. Täiesti uus asi on rahvusliku piigiklassi sari. Kui asi leiab korraldajate toetuse, üritame kokku leppida sponsoritega," märkis Kalam.

"Kui vaadata viimaste aastate trende, siis on just paljud võistlussportlased tulnud autosporti läbi talviste võistluste, sest on ju jää- ja lumeraja võistlused olnud kõige odavam viis tegeleda autospordiga. Samuti on see lihtsaim ja odavaim viis oma sõiduoskusi arendada."

"Kuna talviste võistluste koordineerimine on jäetud jumala hooleks, siis korraldab neid võistlusi igaüks nagu ise arvab. On märgata samu arenguid nagu rahvarallis ehk laiapõhjalisest rahvaspordialast on saamas poolprofisportlastele orienteeritud üritus," lausus Kalam.

"Ka on tekkinud teatud arv kodanikke, kes on seadnud talvised võistlused eesmärgiks omaette. Selles pole ju midagi halba, otse vastupidi, kuid... Paratamatult saabub hetk, kus ülejäänud, nn "inimesed tänavalt", avastavad, et neil pole sellistel võistlustel enam midagi teha. Selleks, et püsida mingiski konkurentsis, on juba vaja teha arvestatavaid investeeringuid tehnikasse ja rehvidesse. Pärast sellist avastust loobub arvatavasti tavakodanik taolistel võistlustel osalemast ja me oleme jällegi lõhkise küna ees."

Parimaks lahenduseks peab Hillar Kalam talviste võistluste tarvis eraldi kontseptsiooni loomist, millest lähtudes võiksid korraldajad välja töötada võistlusjuhendid. "On tekkimas veel üks oht! Nimelt kipuvad kõrvale jääma nn. rallikad - need on autod millel puuduvad ARK-i paberid ja samas ka EAL-i tehnilised kaardid, kuid mida on juba soetatud arvestatav hulk. Nende autode kasutamine on paljudele noortele ainsaks võimaluseks tegeleda huvitava harrastusega. Tuleks ikkagi leida võimalus taolise tehnika kasutamiseks ka edaspidi," rääkis Kalam.



Ühtsed jää- ja lumerajavõistluste korralduslikud alused


Hillar Kalami kinnitusel tagab ala edu korraldajate hea koostöö ning ühiste normide kehtestamine.

1. Miks seda vaja on?

Vaja on seda sellepärast, et tagada jätkusuutlik areng talvistele võistlustele veel pikkadeks aastateks st kui kaovad võistlejad, kaovad ka võistlused.

2. Kellel sellest kasu on?

Kasu on sellest kõigile, sest kui on palju võistlejaid, on ka korraldajatel stiimulit ja ressursse korraldada heal tasemel võistlusi. Kui on head võistlused, siis on ka võistlejatel huvi osaleda ja pealtvaatajatel põnev vaadata.

3. Mis on põhimõte?

Põhimõte on eraldada rahvasport nn. poolprofispordist ja seda just erinevate võistlusklasside kaudu.

4. Mida ja kuidas teha?

Esimeseks asjaks on kõigi korraldajate omavaheline koostöö. Selle hõlbustamiseks on ERK koosseisu kuuluva inimese määramine, kelle ülesandeks on kureerida talviste võistluste korraldamist. Eesmärgiks ei ole mingite piirangute kehtestamine, vaid põhimõtetes kokku leppimine.

Teiseks on välja töötatud Eesti rahvusliku piigiklassi karikasarja idee. See loodav klass (tegelikkuses pole see midagi uut, vaid koondab ühte klassi kõik piikidega sõitvad 2WD autod) oleks kõikidel võistlustel ka publikumagnetiks. Samuti aitaks karikasarja peasponsori tugi üritusi paremini läbi viia.
Artikli juurde
13.08.2019
Ken Tornil Euroopa meistritiitel käeulatuses
Artikli juurde
12.08.2019
Robert Virvesele Leedust klassivõit ja uus sõiduauto
Artikli juurde
18.08.2019
Ken Torni tiitlivõidu saatus oli Jean-Baptiste Franceschi kätes
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
12.08.2019
Kehala rallikross 10.08.19 (0)
02.08.2019
Soome ralli 2019 (0)
17.07.2019
Rally Estonia 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
31.07.2019 18:44
Rallijututuba Discord'is (15)
17.07.2019 16:37
Shell Helix Rally Estonia 2019 (9)
27.06.2019 11:46
Viru ralli 2019 (6)
11.06.2019 09:48
LaitseRallyPark BMW CUP 2.etapp Sprint 09.06.2019 (0)
05.06.2019 20:59
FIA ERC Rally Liepaja 2019 (2)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia