Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
23. veebruar 2003 15:17
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Janne Tuohino noppis Osuuspankki ralli võidu

Janne Tuohino Osuuspankki ralli teisel lisakatsel.Hooaja teise Soome meistrivõistluste ralli start anti Lapua kevad-talvises meeleolus. Hommikul oli külma kümne kraadi jagu, ent päeva jooksul ilm soojenes paari kraadi võrra. Taevas oli aga niivõrd pilvine, et päike ei saanud ilma soojendada.

Suures A-rühmas oli ülivõimsa minekuga Janne Tuohino. Sebastian Lindholm püsis Tuohino kannul viimase kiiruskatseni, kuid tema sõit lõppes tehnilise vea tõttu. Juoni Ampuja oli teine, kes Tuohinol sabas püsis, kuid tema pidi katkestama peale kolmandat kiirukatset.

Janne Tuohino võttis sõidu juhtimise enda kätte juba esimesel kiiruskatsel. Kiiruskatse pikkus oli 13,9 km, kuid Tuohino sõitis teistest 10 sekundit kiirema aja. Teiseks sõitis ennast selle kiiruskatsel Eestiski võistlemas käinud Jouni Ampuja Toyota Corolla WRC-l. Kolmandana ületas lõpujoone valitsev Soome meister, Sebastian 'Basti' Lindholm oma Peugeot 206 WRC-ga.

Enne hooldust sõideti teinegi kiiruskatse, mille pikkus oli 9,2 km. Tuohine hoidis esikohta, Lindholm lõpetas teisena ja seda vaid 0,5 sekundit liidrist maha jäädes. Suurt N-rühma juhtiv Juha Salo sõitis välja kolmanda tulemuse. Ampuja oli neljas, jäädes Tuohinost maha 4,3 sekundit.

Nende kiiruskatsete järel saabuti päeva esimesse hooldusse. Üldjärjestus oli järgnev: 1. Janne Tuohino, 2. Jouni Ampuja (+14,7 sekundit), 3. Sebastian Lindholm (+15,1 sekundit).

Võistlejad jagavad selgitusi

Tuohino aga ei olnud oma aegadega rahul: "Ei olnud päris puhas sõit, oleks võinud parem olla." Ka Ampujal jäi kiirust väheks: "Vahetame rehve ja vaatame, ehk on sellest abi."

Lindholmil oli olnud vahejuhtumeid juba esimesel kiiruskatsel, seega pidas mees tulemusi heaks: "Esimesel sõitsin korraks välja. See oli selline kümnene paremkurv, millest sõitsin otse välja- pidurdus jäi hiljaks. Sellele vaatamata pääsesin kohe jätkama."

Peale hooldust jätkas Tuohino juhtimist, sõites kiireimad ajad kahel järgmisel kiiruskatsel. Sebastian Lindholm tõusis teiseks. Jouni Ampuja autol purunes kolmandal kiiruskatsel roolivõimendi: "Võimendi lagunes pikas vasakkurvis. Peale seda oli autot enam kui raske juhtida. Korra tegime spinni ja käisime kord kraaviski. Lõpuks pidime mängu katki jätma."

Tuohinolgi ei tundunud vaatamata juhtpositsioonist kõik hästi minevat: "Ühel ristmikul libisesime taguotsaga põõsasse, seega ei ole kõik päris plaanidekohaselt läinud. Kogu aja on sihuke tunne, et puudub parim minek." Minekuga oli raskusi ka Lindholmil neljanda kiiruskatse finišis: "Pressisime ja pressisime aga sõidurütmi ei saa kätte."

Peale neljandat kiiruskatset oli paremusjärjestus selline: 1. Janne Tuohino, 2. Sebastian Lindholm (+21,8 sekundit), 3. Jari Viita (+1 minut 42,4 sekundit).

Lindholmi tabas ebaõnn

Peale pausi jätkati sõitu 19,5 kilomeetri pikkusel viiendal kiiruskatsel. Sebastian Lindholm sõitis esimest korda kiiruskatse kiireima aja. Tuohino jätkas siiski üldliidrina juhtides 17 sekundiga enne viimast kiiruskatset. Viimane kiiruskatse oli ka suhteliselt pikk - 19,27 km.

Võistluse tulemus sai selgeks juba enne ühegi auto finišisse jõudmist: Sebastian Lindholmi auto jõuülekanne purunes ja ta pidi katkestama. Seega tõusis teisele kohale Jari Viita Focus WRC-l jäädes võitjast maha 2 minutit 38 sekundit. Kolmandaks tõusis Jarmo Mikkonen 2 minutit 44 sekundit Touhinost maas. Finišisse jõudes oli Tuohino nägu naeru täis: "Võit tundub tõesti hästi, punkte on ka päris hästi," muheles SM-sarja juhtiv Tuohino.

SM-sarja suure A-rühma liidrid peale teist võislust:
1. Janne Tuohino 39 punkti
2. Jari Viita 25 punkti
3. Jouni Ampuja 20 punkti

Suur N-rühm- Ketomäki sai töövõidu

Rühma valitsev Soome meister Juha Salo juhtis võistlust esimesel kolmel kiiruskatsel. Seejärel võttis liidrikoha peale palavikuga võitlemist ennast vormi ajanud Jukka Ketomäki, kui Salol purunes rehv. "Arvasin juba, et autol on midagi viga, kuna vedamine kadus ühtäkki täiesti. Põhjuseks oli aga rehvi purunemine nii, et rehv pöörles velje peal! Õnneks läks nii ja me saime jätkata peale rehvivahetust," oli Salo kergendunud. Ta ei jäänud ebaõnne pärast muretsema. "Saimegi veidi põnevust ellu, nüüd saab rallit päris tõsiselt sõita," naljatles Salo. Peale neljandat kiiruskatset oli järjestus selline: Jukka Ketomäki, Marko Uutela 13 sekundit maas ja kolmandaks kukkunud Salo, kes jäi Uutelast maha 2,5 sekundit. "Ma ei püüa täna iga hinna eest võita- tähtsam on lõpetada katkestamiste ahel," mõtiskles Ketomäki pausil.

Päeva kahel viimasel kiiruskatsel leidis Ketomäki parema rütmi kui päeva alguses. "Viienda alguses oli paha koht, kus ma sõitsin ühe paremkurvi liiga seest ja ratas sai koleda paugu. Veidi aega siis uurisime, et kas läks nüüd rehv või velg aga kõik tundus korras olevat," rääkis Ketomäki. "Peale sõitu märkasime, et amort oli läinud, aga õnneks on meil siin Põhjamaal nii tasane maa, et ilma ühe amorditagi saab sõidu tehtud," tegi ta nalja.

"Võit tundus heana peale seda kõike," mõtles ta. Ketomäkil oli kõva gripp veel vahetult enne võistlust ja ka reedene kaardistus läks haiglasena. See oli Ketomäki esimene suure N-rühma võit. Klassi teine oli Juha Salo ja kolmas hea ja stabiilse sõidu teinud Marko Uutela.

Lapua võistlusele klassi esimesena startinud Hannu Hotaneni päev ei olnud just parim. Esimesel kiiruskatsel läks parem esirehv ja neljandal käis auto külili. Hotanen oli pausile tulles juba kukkunud kümnendaks, aga punktide pärast võis veel sõita. Päeva lõpp sujuski paremini ja finišisse jõudis Hotanen kuuendana. See garanteeris veel teise koha SM-punktiarvestuses.

SM-sarja suure N-rühma liidrid:
1. Juha Salo 32 punkti
2. Hannu Hotanen 29 punkti
3. Marko Uutela 26 punkti
Klassi võitnud Ketomäki on punktiarvestuses viies.

Väike A-rühm: Kosti Katajamäki võitis oodatult

Põhjamaa poiss Katajamäki sõitis oma esimese SM-võistluse. Peamise vasatse, sarja juhtinud Tomi Tukiaineni sõit lõppes juba üsna alguses, kuna ta sõitis oma VW Golfiga välja esimesel kiiruskatsel ja sinna ka jäi. "Sisenesin kurvi veidi liiga seest ja jäin kinni siseserva, sealt paiskusin kahele rattale ja paar korda käisin üle katuse," kirjeldas Tomi oma päeva lõppu. "Arvan, et tuleme siit välja plekimõlkimisega."

Kosti võttis juhtkoha juba esimesel kiiruskatsel ja hoidis seda kohta kogu esimese päeva. Janne Vähämiko hoidis teist kohta, kuid tema sõidu lõpetas väljasõit neljandal kiiruskatsel. "See oli pikk kitsenev kurv, kus me libisesime rajalt ja jäime raja äärde," rääkis kaardilugeja sündmusest. Vähimiko jäi maha 6 minutit, kuid sõitis siiski finišini. Head sõitu näitas noor Sami Vatanen, kelle Opel Astra jääb võimsuses maha Katajamäki Golfile. Vatanen oli kolmandal kohal neljanda kiiruskatseni, kuid tõusis siis teiseks. Klassi kolmandaks sõitis Henri Tuomasto samuti Opel Astral.

SM-punktitabel näeb peale Lapuat välja järgmine: Janne Vähämiko ja Sami Vatanen jagavad esimest kohta 28 punktiga, kolmas on Tomi Tukiainen 24 punktiga. Selle võistluse võitja Kosti Katajanmäki sai 15 punkti jagades sellega punktitabelis viiendat kohta.

Väike N-rühm: Eero Räikkönen näitas poistele

Klassis võideldi nagu alati päeva algusest alates sekundite eest. Peale teist kiiruskatset hooldusesse tulles oli juhtimas Timo Mäenpää Honda Civicuga, teisena samuti Civicul Eero Räikkönen ja kolmandana Pekka Turunen Renault Cliol- temagi jäi juhist maha vaid 5,6 sekundit. Peale nelja sõidetud kiiruskatset võttis Eero Räikkönen esikoha, Mäenpää kukkus kolmandaks, kuna sõitis kolmandal kiiruskatsel ühe maja hoovi. "Peaks käed korda saama, kui sellist jama ikka juhtub," tunnistas Mäenpää. Turunen oli teine, kuid temal oli probleeme auto seadistusega: "Ei tea, millest see tuleneb, aga auto ujub ja on väga rahutu." Räikkönen hoidis esikohta finišini ja oli muidugi rõõmus: "Kuuendal kiiruskatsel ei pidanud eriti püüdmagi, kuna poisid tegid lollusi."

Pekka Turuneni sõit jäi katki viiendal kiiruskatsel, Mäenpää kukkus lõpuks kolmandaks ja Antero Saari võttis teise koha oma Opel Astraga. Klassi punktitabelis jätkab juhina Timo Mäenpää 34 punktiga, teisena Eero Räikkönen 31 punktiga. Antero Saari tõusis kolmandaks, punkte temal 22.



Osuuspannkki ralli lõpptulemused


1. Janne Tuohino (Ford) 49:49.0 A
2. Jari Viita (Ford) +2:38.7 A
3. Jarmo Mikkonen (Mitsubishi) +2:44.9 A
4. Heikki Westerlund (Mitsubishi) +2:51.3 A
5. Jukka Ketomäki (Mitsubishi) +3:00.0 N
6. Juha Salo (Mitsubishi) +3:26.7 N .
7. Marko Uutela (Mitsubishi) +3:51.0 N
8. Jari Ketomaa (Subaru) +4:11.8 N
9. Kari Ali-Rantala (Mitsubishi) +4:15.5 N
10. Hannu Hotanen (Mitsubishi) +4:18.5 N
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia