Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Priit Veski
14. veebruar 2005 18:20
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Nädalavahetusel peeti Uunikute talverallit

 Foto: ReproVeebruari teisel nädalavahetusel on viimased neli aastat vanatehnikahuvilised mööda Eestimaad võidu ajanud, et teiste omasugustega mõõtu võtta. Nii peeti ka sel aastal Uunikute talveralli.

Esimesed kaks võiduajamist toimusid suusõnaliselt kokkulepitud trassi pidi, kus mingit paremusjärjestust ei selgitatud. Lihtsalt kaunistati autod stiilile vastavalt, ise riietuti auto tootmisajastu sporditegemise vaimus ning "kihutati" lõpp-punkti poole.

Eelmisel aastal muutus võiduajamine pisut sportlikumaks, sisaldades kahte lisakatset ja kogu sõit käis AKP-st AKP-sse legendiraamatu alusel. Kogu sõidu jooksul tuli kontrollpunktidest leida vastuseid ristsõna küsimustele ja lahendada ära võiduajamise põhiküsimus. Sellise võiduajamise vormi võtsid vanatehnikasõbrad kohe omaks ja 12.-13. veebruar sai teoks siis juba neljas võiduajamine.

Seekordne rada oli 275 km pikk, viis võiduajajad Tallinnast Albu kaudu Jänedale ja sisaldas viite lisakatset. Algselt plaanis olnud neljas katse jäi ära aja- ja inimjõuressursi puudumisel. Ka ohutuskaalutlusel oli selles otsuses oma roll mängida, sest täiesti ootamatult tabas klubilist võidusõitu pealtvaatajate suur huvi. Õnneks on kiiruslikud lisakatsed selle võiduajamise kõige vähemtähtsad osad ja nende toimumine on pigem boonus.

Seekord läks rajale 58 meeskonda, kellest lõpetas sõidu 56. Tehnilistel põhjustel pidi katkestama kangelaslik soolomootorrattur oma päevinäinud IZ-56'el ja lootusetult eksis lumeväljadele üks Volga, kuid ülejäänud vanakesed pidasid võiduajamisele väga hästi vastu.

Mõni "vanake" aeti pärast 20 aastat kuuris seismist otse rajale ja mitte mingeid probleeme ei esinenud. Vanasti tehti autosid ikka rauast, mitte plastmassist, juhtmetest ja lolliksminevatest arvutitest!

Selleaastase võiduajamise põhiküsimus oli 20-date aastate Eesti autokuninga nime kandnud mehe kohta, kes ennast vastu kivi surnuks sõitis. See mees oli Hans Winnal ja sõitis ta autoga LaSalle.

Võiduajamine lõppes õhtuse meeleoluka jämmiga Jänedal Musta Täku Tallis, kus parimad said ka auhinnatud.

Võiduajamise võitis Varblase varjunime taha peituv kodanik autol BMW 520, teise tulemuse sõitis välja Margus "Carrec" Künnap IZ-Rallyga ja kolmandaks jäid Mart ja Meelis Saar Rover Minil.

Kiireim tsikkel rajal oli Raivet Aru juhitud "korviga emm", väga raju sõitu tegid Järva-Jaani pritsumehed Tuve Kärneri juhtimisel oma Mercedes-Benz pritsuautol. Parim naisjuht oli Eveli Muuga Moskvitši roolis, kes osales autospordilaadsel üritusel absoluutselt esimest korda.

Võiduajamise korraldajate tänu läheb Albu ja Lehtse vallale, Albu Toiduaidale, Jäneda Mõisale, Ervita Tõnni Poele, Järva-Jaani tuliuue motokrossiraja omanikele, Olari Vainokivile ja Andrus Sipsakale.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
17.04.2024
MM-sari jätkub Horvaatia teedel, kus on stardis ka kolm Eesti ekipaaži
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia