Kliki siia Kliki siia
Kui Eestis korraldatakse MM-ralli, kas lähed võistlust vaatama?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
06. juuni 2005 17:51
Loe kommentaare (19)
Trüki lehekülg

Rallikrossi meistrisari jätkus Taali krossirajal

 Loe lisaks
Eesti rallikrossi MV punktiseis pärast 2005. a Taali rallikrossi etappi

Müügile tuleb Taali rallikrossi kava

Pühapäeval peetakse Taalis rallikrossi etapp

Mait Mättik sihib rallikrossis meistritiitlit

Tänavu möödub 20 aastat avavõistlusest Taali krossirajal

Mario Karuse Ladal. Foto: Rando Aav
5. juunil peeti Taalis rallikrossi etapp, kus rajal käisid ERK, ERK standardi ja noorteklassi võistlejad. Autospordiajakirja rally.ee karikatele sõidetud krossietapil osales 31 osavõtjat.

Pühapäeval peetud Taali rallikross, mis kuulus Eesti meistrivõistluste arvestusse teise etapina klassides ERK ja division 1 ning kolmanda etapina klassides ERK standard ja noored, meelitas rajaserva võrdlemisi palju publikut. Ilm oli nii võidusõiduks kui ka võistluse jälgimiseks sobiv, sest päev varem sadanud vihma tõttu oli rada tolmuvaba. Vaid finaalsõitude alguseks kimbutas pealtvaatajaid tugevam tuul, kuid sündmused rajal erutasid paljude meeli sellele vaatamata.

Algas võistluspäev peaorganisaatori Eiki Eriste avakõnega, seejärel tutvustati võistlejaid. Nii noori, kui ka ERK standard klassi võistlejaid oli kohal 11, ERK klassi sõitjaid üheksa, neist võidu kihutas kaheksa.

Esimesena läksid rajale noored, kus esikoha nimel oli oodata põnevat duelli Egon Kauri ja meistrisarja liidri Martin Saare vahel. Pinget lisas poiste omavahelisse mõõduvõttu asjaolu, et mullu võitis Kaur superkrossi karikavõistlused just Vändrast pärit konkurendi ees.

Esimese eelsõidu võitis Ladal võistelnud Egon Kaur Hondat roolinud Romet Tsirna ees. Martin Saar katkestas sõidu kolmandal ringil. Saar tunnistas, et tehniline probleem röövis võimaluse peafavoriiti püüda ja finaalsõiduks lunastada parem stardipositsioon. "Tal läks esimeses eelsõidus pooltelg katki ja see tegi asja minu jaoks väheke lihtsamaks," kommenteeris Kaur.

Teise eelsõidu võitis taas Egon Kaur, teine oli Joel Alliksaar (VW Golf) ning Romet Tsirna kolmas. Kolmandas eelvoorus Kaur kaasa ei teinud, sest hea aeg tagas pärnakale hea koha finaalsõidus niigi.

B-finaali teisena lõpetanud ning A-finaalis kuuendalt kohalt startinud Martin Saar jonni ei jätnud ning tahtis iga hinna eest konkurenti püüda. Kui ees seisid kuus otsustavat ringi ning hulk noori korraga rajale sööstis, oli ta juba ühe ringi möödudes Kauril sabas. "Martin tegi väga head sõitu finaalides, sõites end viimaselt kohalt teiseks. A-finaalis tegi nii hea stardi, et terve sõidu vältel mul mul hoogu maha võtta ei lasknud," rääkis Saare ees finišijoone esimesena ületanud Kaur.

Teiseks tulnud Saar meistrisarja tulemust aga kirja ei saanud. Finaalsõidu esimesel ringil tõukas ta Joel Alliksaare auto risti, ning konkurent kirjutas seejärel protesti. Kohtunikekogu, kuhu kuulusid võistluste juht Erko Eriste ja Eesti Rallikrossi Komitee esimees Hillar Kalam, otsustati et Martin Saare sõit tühistada. Teine koht kuulus pärast protesti rahuldamist Romet Tsirnale ning kolmas Denes Truule.

"Seda nimetatakse ebareeglipäraseks sõiduks," lausus Hillar Kalam. "Aasta alguses leppisime kokku, et sel hooajal pöörame kontaktidele suuremat tähelepanu. Nimetatud võistlejat oli juba eelnevalt hoiatatud ja seekord tema tulemuse tühistasime."

Meistrivõistluste liidriks tõusis Kaur 36 punktiga. 24 punkti kogunud Saar on kolme etapi järel teine ning Tauri Jürioja 20 punktiga kolmas. "Mina sain maksimumi - eelsõitude võidu eest punkt ja esikoha punktid," ütles Kaur.

Vaatemängu ja teravaid elamusi pakkusid publikule kõige enam aga ERK standard klassi sõitjad. Teises sõiduvoorus keerasid mehed kambakesi kummuli Margo Posti Opel Kadeti ning kogu võistluse ainsa "katusega" sai hakkama treeningsõidul oma auto lõhkunud Asso Ojandu, kes seetõttu starti ei jõudnudki.

Tihedas konkurentsis suutsid eelvoorude parimad ajad kirja saada Toomas Kasenurm (VW Golf) ning Mait Koosa (VW Golf). B-finaalis võidutses sarja liider Kert Rungi (VW Golf) ning A-finaali võitis eelsõitude kiireim olnud Mait Koosa. Teise tulemuse sai Taalis peetud võistluselt Peugeot'l kihutanud Ove Pärtelson ja kolmanda Kert Rungi.

Mait Koosa tunnistas, et edu pandiks Taali rallikrossil oli auto vastupidavus. "Seekord probleeme ei olnud," ütles Koosa. Ta kinnitas, et maru raske on võiduemotsioone sõnadesse panna, kuid märkis, et loodetud esikoht tuli paljuski tänu konkurentide ebaõnnele. "Selle võrra oli lihtsam tõesti," nentis meistrisarja teisele kohale tõusnud Mait Koosa.

Kert Rungil on nüüd meistrisarja punkte kokku 42, Mait Koosal 28 ja Riho Loidil 26. Millised Põlva krossisõitja šansid on hooaja kokkuvõttes sarja liidri vastu, seda mees öelda ei osanud. Ta lisas, et ei ole ka kindel, kas õnnestub järgnevatel etappidel osaleda.

Klassis ERK saavutas võidu Mario Karuse. Sel hooajal esimese sõidu teinud valgalane sai kirja eelsõitude parima aja ning startis finaalis parimalt positsioonilt. Konkurendid õnnestuski mullu meistrisarja pronksmedali võitnud Karusel ülekaalukalt seljatada.

Võistluse viimane sõit, ERK klassi A-finaal kujunes uskumatult põnevaks. Kuigi Karuse haaras juhtohjad ning konkurentidele sõnaõigust ei jätnud, käis pingeline mees-mehe heitlus ülejäänud võistlejate vahel. Teise koha saavutas kaks eelvooru võitnud Priit Vadi (Honda Civic) ning kolmanda Tiit Rattasep (VAZ 2101) vaid 0,2 sekundilise eduga Margus Tammoja (Honda Civic) ees.

Viimasena poodiumile pääsenud 15-aastane Ramsi noormees kihutas üle päästva finišijoone sädemete pildudes ilma parema esirattata. "Piltlikult öeldes - oleks finiš olnud 5 meetrit kaugemal, olnuks Tammoja kolmas," kommenteeris võistluse peaajamõõtja Villu Teearu.

Enne finaalsõite ütles sarja liider Mait Mättik, et auto mootoriga on probleeme ja eelsõitude järel kuuendast kohast vist paremat tulemust sel korral kirja ei saa. Nii läkski. Ta langes otsustavas sõidus neljandaks, siis viiendaks ja lõpetas sõidu kuuendana. Sellele vaatamata on Mättik 23 punktiga sarja liider.

"Kui me nüüd Vasalemmas kihutame, siis Maidule peaks sealne rada sobima ja ma arvan, et võitmine läheb mul üsna keeruliseks," kommenteeris Mario Karuse. Ta lisas, et keskendub sel hooajal eeskätt ühele sarjale, pidades silmas rallisprinti, kuid märkis, et hea õnne korral võib püüda meistritiitlit ka rallikrossis. "Kui tõesti sel aastal ka rallikrossietapid kaasa teen, ennustan senisele liidrile teist kohta."

Karuse tõusis etapivõiduga meistrisarjas Mait Mättiku, Joosep Tootsi ja Margus Tammoja järel neljandale kohale.

Eesti rallikrossi meistrivõistluste järgmine etapp peetakse tuleval kuul Harjumaal Vasalemma rallikrossirajal.
Kliki siia
Artikli juurde
05.07.2020
Moskvalane vedas Ilveseid debüütrallil alt
Artikli juurde
06.07.2020
Robert Virves tegi klassivõiduga endale sünnipäevakingi
Artikli juurde
09.07.2020
Lauri Ristolainen plaanib taastada kuldse ajalooga ralliauto
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
07.07.2020
Ohekatku autokross 5.07.20 (0)
07.07.2020
Viru ralli 4.07.20 (0)
06.07.2020
Viru ralli 04.07.2020 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
10.07.2020 22:12
Viru ralli 2020 (9)
07.07.2020 00:01
Vedrustus (0)
28.06.2020 02:13
Piiroja Karikas 2020 4. etapp (0)
22.06.2020 23:14
Superkross, auto24ring, 21.06.2020 (0)
07.06.2020 23:25
AG Suvekarikas 2020 .Kehala (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia