Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
13. juuni 2005 13:30
Loe kommentaare (16)
Trüki lehekülg

Ivo Tšetõrkin: Minust maailmameistrit ei saanud

Ivo Tšetõrkin. Foto: Karmen VesselovKes on Ivo Tšetõrkin? Nagu äsjasel rahvarallil sõidu Škodal 2WDa klassis kinni pannud 24-aastane mees ise ütleb, ripub info tema autosportlase karjääri kohta ammusest ajast internetis. "Ülevaade on netis näha. Kunagi sai koos sõbraga selline papimangumise leht tehtud, mis seni üleval. Ühtegi pakkumist sealtkaudu küll tulnud ei ole," märgib Ivo.

Tutvust tegid autospordiga Kullo autospordiringis, kuna võistlema jõudsid?

Võidu hakkasin sõitma 1991 aastal, siis sai osaletud Koolisügise noorterallil. Saatuse iroonia - autoks oli esimesel võistlusel samuti Škoda, nagu praegugi, aga see päramootoriga luts. Pärast veel oli isal Škoda Favorit, sellega sai samuti mitu noorterallit sõidetud.

Millal tõelise ralliauto rooli istusid?

Kurat, see on juba 11 aastat tagasi ju, aeg ikka lendab jube kiiresti. 1994. aastal sain esimese võistlusauto või nii. Are Elleri vana pruun null-kuus. Sinna sai puur sisse väänatud ja sellega sõitsin rallikrossi, hiljem 08-ga ka rallisprinte.

Võistlesid erinevates sarjades?

Jah. Üldiselt sõitsin kõiki võistlusi, mida korraldati - krosse, sprinte, noorterallisid. Aega oli käes ja vanamees viitsis tegeleda. Suur tänu talle selle eest, näed pojast maailmameistrit ei tulnud. Aga kolm aastat järjest olen olnud omas klassis Eesti meister krossisprindis.

Milline võistlus kõige enam on meeldinud?

Eks ikka need, millelt võidud on tulnud. Rallikross Jaan Mölder seniori karikale on vast üks, mis meelde tuleb. 1997. aastal Paldiskis. Äge sõit ja esikoht kogu linnarahva silma all. Ja Vasalemma rallikrossid on ka alati nauditavad olnud. Ükskord lendas mul seal finaalsõidus ülemises kurvis esiratas alt ära ja otse läbi rahva ja kahe ilusa auto vahelt läbi kellegi pealtvaataja Datsunile ukse sisse. Pärast see mees olla mind tükk aega taga otsinud.

Tean, et sul on võistlustel olnud eredaid momente veelgi, räägi mõni.

See oli mingi Harjumaa rahvaralli 3-4 aastat tagasi, kaardilugejaks oli Allan Hook, kes tegi iga katse vahele Raadio Kahte reportaaži. Siis ühe korra läks lülituse tõttu ülesõit jube kiireks ja kütsin Hüürus külg ees mingi venna õunaaeda sisse, nii et püreed pritsis laias kaares rataste alt. Mees jooksis rusikate välkudes välja ja oleks ma seisma jäänud, ma arvan oleks päris korralikult tappa saanud. Aga Hook pärast vabandas ta ees viisakalt läbi raadioeetri.

Ajalugu mäletab, et kirjutasid uue sajandi algul oma nime ka Suverallil ajalukku. Kuidas see käis?

Olin koos šturmann Andres Ditmanniga see mees, kes esimest korda uuema rahvaralli ajaloos auto üle katuse keeras (Kristjan Sooperi sõnad Autolehe vahendusel). Kurvidest olid fotod tehtud ja meie, ullikesed, kirjutasime selle järgi omale kiiruslegendi ja tagatipuks usaldasime seda kah veel.

Mida põnevat äsjasel Raudroosi rahvarallil ette tuli?

Paldiski katsel süttis mul juba viimane stardituli ja poole sekundi pärast oleks minema päästnud, kui silmanurgast nägin, et kohtunik vehib midagi - selgus, et üks kaasvõistleja oli peale trampliini külili käinud. Oleks kohtunik sekund hiljem vehkima hakanud, kes teab, äkki oleksin otsa sõitnud.

Kuidas võistlust kommenteerid?

Üldiselt mulle see sõit meeldis. Rada oli hea ja istus meile ja autole hästi. Väänamist oli palju, aga mulle just sellised Jaanimäe ja Vasalemma taolised rajad kõige paremini sobivadki. Metsa vahel nö sportrallile sarnastel katsetel peaks veel harjutama, seda kooli pole varasemast eriti saanud, kuid selliseid katseid Raudroosi rallil ei olnudki.

Seekord oligi nagu selline klassikalisem rahvaralli - ilma tutvumiseta ja ühepäevane. Auto pidas väga hästi vastu, mitmel kaasvõistlejal tuli tehnika-apsude tõttu pooleli jätta, mõni katse oli kohati selline kivine ja natuke autovaenulik.

Kuidas juhtus, et Lauriga koos aasta tagasi rahvarallidel osalema hakkasid? Olete kolleegid?

Lauriga oleme kolleegid, jah. Ma olin oma auto juba mõnda aega tagasi maha müünud - see oli seesama Samara, millega Andrus Vahi praegu ilma teeb - ja tekkis mõte minna Lätti rahvarallile kätt proovima. Võtsime hoovi pealt rendi-Fabia ja saime kolmanda koha. Teisele kohale kaotasime 0,15 sekundiga ainult. Sealt see Fabia-projekt alguse saigi. See on nüüd see koht, kus ma oma sportliku eksistentsi õigustamiseks tänan Helkama-Autot ja Škodat hea ning vastupidava auto eest.

Sel aastal külastad ka lõunanaabreid?

Sel suvel lähme kindlasti ka Lätti sõitma, Talsisse. Ilus kant ja vahvad inimesed. Tegelikult lätlased on jube sõbralikud, kutsuvad eestlasi oma sõitudele hea meelega, pakuvad osavõttu poole hinnaga jne. Kõik ainult selleks, et nende oma sportlased karikatest ilma jääksid! Ja siin ainult kirutakse neid kogu aeg.

Kuidas sul suhe autospordiga on? Plaane aasta või paari peale oled teinud?

Tunnistan, et mul ei ole lihtsalt niipalju aega, et kogu võhma autosporti panna. Muud elu peab ka elama ja kogu energiat autosporti panna praegusel ajahetkel ei jõua. Aga alati, kui võistlus läheneb, tuleb ikka pisik sisse küll. Sellest vist ei saa küll kunagi lahti, niipalju kui mina autosportlasi näinud-tundnud olen.



Rallipaari Ivo Tšetõrkin - Lauri Sepp Škoda Fabia. Foto: Karmen Vesselov / rally.ee
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia