Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
21. juuni 2005 14:16
Loe kommentaare (7)
Trüki lehekülg

«Lada käis hästi edasi, aga sellega lõpuni ei saanud»

Marko Mättik - Toomas Tauk Viru rallil. Foto: Karmen VesselovKümme aastat võistlustel Lada rooli keeranud Marko Mättik otsustas sel hooajal muretseda võistlemiseks Toyota. Tänaseks on 28-aastane piloot Saksamaalt toodud Corollaga osalenud kolmel rallietapil.

Marko Mättik on kümne aasta jooksul võistelnud nii rallidel, auto- ja rallikrossidel, rallisprintidel, kui ka jäärajal. "Jäärajalt mul erilisi tulemusi ette näidata ei ole, kuid päris paljudel erinevatel võistlustel olen osalenud tõesti," ütleb Mättik. Oma sõnade kinnituseks on mehel ette näidata hulgaliselt karikaid ning mõned meistrimedalid.

Aastal 2000 tuli Lada VFTS-il võistelnud Marko Mättik koos Kalev Kuzminiga klassis E2000 Eesti meistriks autorallis, aasta hiljem võitis ta Balti meistrivõistlused autokrossis. "Ega eelmise aasta põhjamaade karikasarja neljas koht ka sugugi halb ei ole," lisab Mättik.

Erinevates võistlussarjades ja mitmetel Ladadel kihutanud mees otsustas Toljatti tehases valminud sõiduvahendite asemele mullu muretseda "lääne" päritolu võistlusmasina - Toyota Corolla GT. Autovahetuse põhjusena nimetab ta eeskätt vastupidavust: "Lada käis hästi edasi, aga lõpuni sellega rallidel ei saanud. Arvan, et Toyota on selles suhtes parem. Mootor on küll lahja, aga auto tervikuna vastupidav."

Tagaveoline Toyota on toodud Saksamaalt. "See oli seal N-rühma ringrajaauto," selgitab Mättik. Ta möönab, et ralli jaoks tuleb autot veel kohendada, et see Eesti kruusateedele paremini sobiks. "Käigukast ja tagasild on standard. Vedrustuse kallal tuleb tööd teha ning mootor on veel pooleli aretamisega. Arendustöö käib ja usun, et päris võistlusvõimeliseks saab auto tuleva aasta Tallinna ralliks."

Mis on Lada ja Toyota kõige suurem erinevus? "Mina tunnen Toyota puhul kõige enam puudust tagumistest ustest. Ladal sai asju hõlpsamini sisse-välja tõsta. Corollas on vähem ruumi, aga sõiduomadusi see ei mõjuta," räägib Mättik ja kiidab Toyotat, "sõita saab täpsemini, ei pea lammutama."

Sel hooajal on Marko Mättik Toyotal kaasa teinud kolm rallit. "Neist kaks saime korralikult lõpuni ja nüüd on kaks kolmandat kohta. Vaevalt, et me väga kiired oleme olnud, aga auto pidas vastu. Tallinna ralli läks küll natuke õnnetult, sain alt õlipunni kätte ja õli jooksis välja."

Kui veel läinud aastal osales SK Villu ridades sõitev Marko Mättik ka krossidel, siis sel aastal lubab ta keskenduda autorallile: "Arvatavasti ma krossivõistlustel kaasa ei tee ja sõidan rohkem rallit."



Marko Mättiku Toyota Corolla GT. Foto: Einar Alliksaar
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia