Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
22. juuni 2005 10:08
Loe kommentaare (6)
Trüki lehekülg

Autoralli MM-võistlused jätkuvad Kreeka ralliga

 Loe lisaks
Aasta parimaks ralliks tunnistati Kreeka MM-etapp

Urmo Aava ja Kuldar Sikk pääsesid Kreekas poodiumile

Loeb astus Kreekas sammu tiitlivõidule lähemale

Märtin: See oli meie jaoks väga kummaline ralli

Sebastien Loeb saavutas viienda järjestikuse võidu

Sebastien Loeb sihib viiendat järjestikust võitu

Markko Märtin tõusis Akropoli rallil seitsmendaks

Aava ja Sikk elasid Kreekas üle paar ärevat momenti

 Foto: Repro
24.-26. juunil sõidetakse Kreeka kivistel kruusateedel hooaja kaheksas MM-võistluste etapp, kus Citroeni sõitjal Sebastien Loebil on harukordne võimalus võtta rekordiline viies järjestikune võit.

52. Kreeka rallil läbitakse kokku 1065,57 kilomeetrit, millest 349,57 moodustavad üheksateist kiiruskatset. Rallil on lubatud rehve vahetada kümme korda ja see on hooaja ainsaks etapiks, kus autos võib korraga olla kaks varuratast.

Akropoli ralli on FIA mootorireeglite järgi paaris Küprose ralliga. Tänu paari esimese ralli katkestamisele tehasesõitjatest siin saavad uusi mootoreid kasutada Petter Solberg (Subaru) ja Marcus Grönholm (Peugeot) ning Carlos Sainz (Citroen), kes on asendamas Küprosel teelt välja sõitnud Francois Duvali.

Ralli algab neljapäeva õhtul Ateena olümpiastaadionil toimuva 2,4 kilomeetrise publikukatsega. See on ajaloos esimene kord, mil kiirukatse korraldatakse "katuse all".

Petter Solbergi sõnul on kreeklaste idee suurepärane. "See on pealtvaatajate jaoks parim, see on parim publikukatse, mida ma näinud olen," ütles Solberg. Norralase sõnul on rada mõistliku lahendusega, kattel on hea haarduvus ning aeglane kiiruskatse peaks tema arvates pakkuma publikule palju põnevust.

Solberg sihib Kreeka rallilt võitu, et võtta maksimaalsed kümme punkti ja vähendada vahet meistrivõistluste liidri Sebastien Loebiga.

Subaru tiimipealiku David Lapworthi sõnul peaksid Pirelli rehvid olema Kreeka kivistel teedel konkurentsivõimelised, kuid ainult juhul, kui ilm jääb kuivaks ja palavaks. "Sel aastal kasutatavad Pirellid olid algselt kavandatud just Kreeka oludest lähtuvalt," ütles Lapworth. "Ka Türgis olid meil samad rehvid, kuid ilm ei olnud selline, nagu me ootasime. Kreekas peaks olema ilm üsna palav ja me loodame, et saame kasutada rehve nende jaoks ideaalses keskkonnas."

Subaru teise autoga läheb starti Stephane Sarrazin, kelle jaoks on see tehasemeeskonnas karjääri teine kruusaetapp.

Sel hooajal Citroeniga viis etappi võitnud Sebastien Loeb läheb algavale rallile lootuses, et tal õnnestub purustada senine järjestikuste etapivõitude jada ning võita viies MM-ralli. Uskumatu stabiilsusega oma teise tiitlivõidu poole kihutav prantslane ei ole Kreekas varasematel aastatel veel võitnud.

Ka algava võistluse kohta ei anna Loeb suuri lubadusi, kuna lisaks ilmaoludele ei oska ta hinnata ka sel aastal esmakordselt kasutada olevaid 80 uue võistluskilomeetri olusid. "Citroeni ja Michelini koostöö on olnud mitmetel rallidel väga edukas, meie seaded on vahemeremaade etappide jaoks sobivad. Loodan, et see jääb nii ka Kreekas. Samas tean, et kõik hea, nagu ka halb, saab ükskord otsa," ütles Loeb.

Loebi meeskonnakaaslane Carlos Sainz on võistelnud Kreekas viisteist korda ning on selle etapi võitjaks kroonitud kolmel aastal. Hispaanlase sõnul jääb algav ralli igal juhul tema karjääri viimaseks MM-sarjas ning ta kavatseb seal minna "konservatiivsemat teed", tuues tiimile võimalikult palju punkte.

"Arvan, et meie strateegia saab olema sama mis meil oli Türgis," ütles kahekordne maailmameister. "Ma pean igal juhul lõpuni jõudma ja võimalikult kõrgel kohal. Samas, kui ma näen võimalust, et võiksin lõpetada neljandast kõrgemal kohal, siis ma võin taktikat muuta."

Sainz loodab, et kui tal ei teki mingeid tõsisemaid probleeme, siis saab ta meeskonda aidata samasuure punktiskooriga, kui eelmisel etapil Türgis.

Peugeot’ sõitjad on püüdnud leppida mõttega, et ainus tiitel, mida neil sel aastal püüda on võimalik, saab olema meeskondlik meistritiitel. Nii lähevad Marcus Grönholm ja Markko Märtin starti lootuses koguda tiimile võimalikult palju punkte.

Märtini jaoks on algav ralli erilise tähtsusega, sest Kreekas võttis ta Ford Focuse roolis oma elu esimese etapivõidu. Möödunud aastal suurfavoriidina rajale asununa valmistas ta oma pöidlahoidjatele aga pettumuse, sõites avapäeval teelt välja. Et 2004. aasta Kreeka etapp oli esimeseks tuleprooviks sel aastal ametlikult kasutusse võetud superallyle, sai eestlane osaleda ka ralli viimastel päevadel, kuid motivatsioonita sõites katsetel kuigi häid aegu ta kirja ei saanud.

Fordi sõitjad on saanud tiimipealik Malcolm Wilsonilt voli hakata kõrgemaid kohti ägedalt ründama juba ralli algusest. Ford on võitnud viimastest kaheksast Kreeka etapist tervelt viis ning hooaja alguse head tulemused on tõstnud meeskonna punktitabelis kolmandale kohale.

Isiklikus tiitlivõitluses viiendal kohal olev Toni Gardemeister loodab kasu saada oma heast stardipositsioonist ning ootab häid ilmaolusid. "Loodan, et ilm jääb kuivaks, kuna muutusteta ilm teeb rehvivaliku lihtsamaks," ütles soomlane.

Gardemeisteri tiimikaaslane Roman Kresta on Kreekas osalenud kolmel korral ja pole ühelgi korral finišisse jõudnud. Tšehh loodab sel korral siiski lõpuni jõuda ja tema eesmärgiks on lõpetada esimese kuue hulgas. "Usun, et ka Malcolm oleks selle tulemusega rahul," lausus Kresta.

Mitsubishi meeskonna eesmärgiks on samuti end poodiumile mahutada. Vaadates eelmise ralli kiirusi võivad Jaapani autotootja sihid olla reaalsed, sest meekonna teise sõitjal Gigi Gallil õnnestus Türgis vahepeal rallit juhtima minna ning tiimijuhi sõnul on olemas võimalus sarnaseks eduks ka algaval etapil.

Škoda meeskond paneb Kreekas välja kolm pilooti. Lisaks tehasepunkte jahtivatele Armin Schwarzile ja Janne Tuohinole on seekord võistlustules ka Jani Paasonen. Tšehhi autotootja meeskonna jaoks ei ole hooaja esimene pool olnud eriti edukas, kuid tiimipealik Martin Mühlmeier on kindel, et tulemused paranevad.

"Kõik kolm autot läbisid hiljuti edukalt kolmepäevase testi Kreekas," ütles Mühlmeier.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia