Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

23. märts 2003 22:27
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Rahvaralli võistlusmäärus

Kehtib alates 01.03.2003

1. Käesoleva võistlusmääruse eeskujuks on Eesti rahvuslikud võistlusmäärused (EAL VM C). Alljärgnevas on ära toodud erinevused, mis puudutavad rahvarallidel võistlemist, koostatud EAL Noorte- ja rahvaspordi komitees.

2. Rada

2.1 võistlusraja üldpikkus 100-250 km, lisakatsete arv sõltub trassi üldpikkusest, iga 25 km kohta vähemalt üks lisakatse.
2.2 ralli põhidokumentideks on legend, ajakaart ja võistluste juhend (tuleb registreerida EAL-is), abistav dokument on rajakaart.
2.3 ülesõitude keskmine kiirus kuni 60 km/h.

3. Võistlusautod

3.1 osa on lubatud võtta kõikidel sõiduautodel, mis vastavad LE ja Rahvaralli tehnilistele tingimustele.
3.2 sportautodega, millel on kehtiv EAL Tehniline Kaart, on rahvarallidel osalemine keelatud. Nõue ei kehti noorteklassi sõitjate kohta.
3.3 võistlusnumbrid korraldajatelt.

4. Võistlejad

4.1 meeskonnas 2 võistlejat I juht ja II juht, I juhil vajalik juhtimisõigust tõendav dokument. Võimalikud eritingimused toodud juhendis.
4.2 II juht ei või asendada I juhti.
4.3 noorteklassis on lisakatsetel I juhi kohal noorvõistleja (v.a täpsuslõik).
4.4 kõik võistlejad peavad ralli tehnilises komisjonis esitama kaitsekiivrid, mis peavad olema auto- või motokiivrid (vt Tehnilised tingimused).
4.5 Kõigil võistlejatel (nii I juhil kui II juhil) nõutav võistlejakaart.

5. Start

5.1 stardijärjekorra määrab korraldaja.
5.2 Iga ralli starti hilinetud minuti eest on karistuseks 10 sekundit.
5.3 üle 10 minuti stardijoonele hilinenut ralli starti ei lubata.
5.4 võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, mida edastab Eesti Raadio.

6. Liiklus rajal

6.1 osavõtjad peavad võistlusraja läbimisel täitma kehtivat liiklusseadust.
6.2 lisakatsetel tuleb liiklusseadust täita ainult täpsuslõigu läbimisel.
6.3 igakordset fikseeritud LS rikkumist karistatakse järgmiselt: rikkumiste kogusumma + 20 sek, s.t. esimese rikkumise korral +20 sek, teise rikkumise korral 20+20 sek jne.
6.4 katkestamise korral tuleb TINGIMATA teatada organisaatorile katkestamise põhjus.
6.5 võistlusautodele on lubatud tehnilist abi osutada legendis lubatud aladel, kuid nii, et see ei segaks teisi liiklejaid.

7. Ajakontrollpunktid (AKP)

7.1võistlustel kasutatakse rahvusvahelisi kontrollpunktide tähiseid.
7.2 kõikides kontrollpunktide tsoonides kehtib kinnise pargi reziim.
7.3 kontrollpunkti tsoonis võib peatuda ainult ajakaardi märkimise ajaks.
7.4 kontrollpunkti saabumise aja õigsuse ja kõigi kannete eest ajakaardil vastutab võistleja. Kui võistleja pole nõus kontrollpunktis fikseeritud ajaga, tuleb esitada kirjalik märge. Kirjalik protest esitada võistluste finishis.
7.5 kontrollpunktid alustavad oma tööd 15 minutit enne esimeste võistlejate arvutuslikku saabumisaega ja lõpetavad oma töö 30 minutit peale viimaste võistlejate arvutuslikku saabumisaega, või peale kõigi stardiprotokollis olevate võistlejate läbimist.
7.6 võistlejatel tuleb järgida kohtunike korraldusi. Nende mittetäitmine võib kaasa tuua võistlustelt eemaldamise.
7.7 auto ja mõlemad võistlejad peavad olema AKP tsoonis enne ajakaardi esitamist kohtunikele.
7.8 kohtunik märgib viivitamatult kaardile selle esitamise hetke tunni ja minuti.
7.9 karistuseta jääb ainult ideaalminutil võetud märge. Kui näiteks ideaalne saabumisaeg on 13.45, jääb karistuseta märge, kui kaart esitatakse kohtunikele ajavahemikul 13.45.00 kuni 13.45.59. Auto ise võib AKP tsooni karistuseta sõita kuni 1 minut enne ideaalaega, antud näites alates 13.44.00-st.
7.10 AKP-sse hilinemist karistatakse iga alanud minuti või minutiosa eest 10 sekundiga, varem saabumist iga minuti või minutiosa eest 20 sekundiga.
7.11 ralli finishi AKP-sse võib karistuseta saabuda ka varem (hilinemist karistatakse).
7.12 kui vahetult AKP tsoonis asub ka järgneva lisakatse (LK) start, algab järgmise etapi ajaarvestus LK stardiajast. Kui AKP tsoonis LK starti pole, algab ajaarvestus AKP märke ajast.
7.13 meeskond, kelle hilinemine AKP-sse või summaarne hilinemine mitmesse AKP-sse ületab 30 minutit, diskvalifitseeritakse.

Võistlustelt eemaldatakse, kui:
-kontrollpunktid on läbitud vales järjekorras.
-ajakaardil puudub märge kontrollpunkti läbimise kohta.
-meeskond saabub samasse kontrollpunkti teistkordselt.
-võistleja on ise teinud ajakaardile märkeid.

8. Ootamatud ajakontrollpunktid (OAKP)

8.1 OAKP asukoht pole võistlejatele teada.
8.2 ajareziimi võib ületada 10% võrra, s.t. OAKP-s ei saa võistleja karistada, kui tema poolt kulutatud aeg etapi stardist kuni OAKP-ni on võrdne või kuni 10% väiksem ideaalse ajareziimi poolt ette nähtud ajast. Karistused OAKP-s: varem jõudmisel : 20 sekundit iga minuti eest, hilinemist ei karistata.
8.3 OAKP nähtavuspiirkonnas on keelatud oluliselt kiirust vähendada, peatuda ja tagurpidi sõita. Sellisel juhul märgitakse kaardile OAKP läbimisajaks OAKP nähtavuspiirkonda saabumise aeg.

9. Lisakatsed (LK-d)

9.1 lisakatseteks võivad olla vigursõit, kiiruslikud lisakatsed, täpsuslõik, kiiruslõik.
9.2 vigursõidul pole vaja kinnitada ohurihmasid ega kanda kiivreid, täpsuslõigul peavad võistlejad sõitma kinnitatud turvavööga. Teistel lisakatsetel peavad võistlejad sõitma kinnirihmatud kaitsekiivrites ja kinnitatud turvavööga. Nõuete mittetäitmine toob kaasa võistlustelt eemaldamise. 9.3 start lisakatsele antakse reeglina täisminutil. Juhul, kui see pole mingil põhjusel võimalik, tuleb võistlejat sellest eelnevalt informeerida.
9.4 kui auto ei saa mõjuvatel põhjustel startida etteantud ajal, võib kohtunik anda uue stardiaja.
9.5 valestardi korral on karistuseks 10 sekundit, mis lisatakse LK läbimise ajale.
9.6 lisakatse tulemuseks on katse läbimise aeg, millele on liidetud võimalikud karistussekundid.
9.7 lisakatsetel ei tohi olla kohustuslikke tagurpidi sõidu elemente (v.a. vigursõit).
9.8 lisakatsete finišijärgne pidurdusmaa peab olema valitud selline, mis ei tekitaks ohtlikke olukordi.
9.9 lisakatsete juhised, skeemid ja karistused tehakse teatavaks rajalegendis või Ametlikul Teadete Tahvlil hiljemalt 1 tund enne ralli starti.
9.10 kui võistleja ei nõustu lisakatsel fikseeritud ajaga, tuleb esitada kirjalik märge lisakatse finishis. Kirjalik protest esitada võistluste finishis.


Vigursõit:
9.11 vigursõit toimub üldiseks liikluseks suletud territooriumil.
9.12 vigursõidul ei tohi olla elemente, mis nõuavad auto ukse või küljeakna avamist.
9.13 vigursõidul raja mittetäitmisel on tulemuseks halvim sõiduaeg +10 sekundit.


Kiiruslikud lisakatsed (sprint-slaalom, kiirendus-pidurdus jne.):
9.14 toimuvad üldiseks liikluseks suletud territooriumil või teedel ning millel võivad olla lisaelemendid (piirajad, stoppjoon, jne.)
9.16 lisakatse mittetäitmisel on tulemuseks halvim sõiduaeg +10 sekundit.


Täpsuslõik:
9.17 toimuvad liiklusele avatud teedel. Sõita tuleb lisakatse stardis antud keskmise kiiruse järgi. Iga eksitud 3 sekundi eest karistatakse ühe karistussekundiga. Täpsuslõigu finishi nähtavuspiirkonnas ei tohi oluliselt kiirust vähendada, peatuda ega tagurpidi sõita. Vastasel korral märgitakse fini?i ajaks nähtavuspiirkonda saabumise aeg.
9.18 täpsuslõigu maksimaalne pikkus 20 km.


Kiiruslõigud (mäkketõus, sprint jne.):
9.19 kiiruslõik toimub üldiseks liikluseks suletud teedel, lõigu pikkus kuni 2,5 km. Teelõik tuleb valida võimalikult ohutu, keskmine kiirus kuni 70 km/h. Teelõigud ei tohi piirneda kurvide väljasõidualadel asuvate ohuallikatega. Teelõigud tagatakse ohutuse ja julgestusega korraldaja poolt (vt. pt. C). analoogselt sportralli kiiruskatsetega.
9.20 kiiruslõikudele, mille pikkus on üle 1000 meetri tuleb hiljemalt üks nädal enne rallit esitada ohutusplaan kinnitamiseks EAL-i.

10. Vaheajad

10.1 andmed võistlustel olevate vaheaegade pikkuste, kohtade, nendel kehtivate reziimide kohta tuuakse ära võistluste juhendis, rajalegendis ja ajakaardil.

11. Tehniline kontroll

11.1 enne starti tuleb auto esitada tehnilisse kontrolli juhendis esitatud või dokumentide kontrollis määratud kellajaks. Varem saabumist ei karistata, hilinemisel karistatakse iga alanud minuti eest 10 karistussekundiga.
11.2 kontrollitakse võistlusauto vastavust juhendile ja Tehnojärelevalve nõuetele, EAL Tehnilist Kaarti omava sportauto korral tehnilistele tingimustele.
11.3 võistlusauto sõitjate- ja pagasiruumis ei tohi olla kinnitamata esemeid.
11.4 kui auto neile tingimustele ei vasta, siis teda võistlustele ei lubata.
11.5 korraldaja võib tehnilist ja LS järgimise kontrolli teha ka võistlustrassil.
11.6 peale ralli finishit võib toimuda tehniline kontroll. Määratavad karistused peavad olema toodud juhendis.

12. Kinnise pargi reziim

12.1 kui juhend määrab kinnise pargi reziimi enne ralli starti, vaheaegadel ja pärast ralli finišit, tuleb võistlejail lahkuda autost koheselt peale kinnisesse parki saabumist. Remonttööd on lubatud ainult kohtuniku loal ja otsese järelvalve all. Kinnises pargis on keelatud hooldus, kapoti ja pagasiruumi luugi avamine, tankimine.

13. Protestid

13.1 Protestide esitamise tingimused määrab korraldaja, näidates need võistluste juhendis.
13.2 raja läbimise kohta saab kirjalikke proteste esitada kuni 15 minutit peale oma finishit.
13.3 tulemuste kohta saab kirjalikke proteste esitada kuni 30 minutit peale esialgsete tulemuste avaldamist.
13.4 tehnilisi proteste teiste autode kohta saab esitada kuni 20 minutit peale viimast finisheerinud võistlusautot.

14. Tulemused

14. tulemused avaldatakse tundides, minutites ja sekundites, kui juhend ei nõua täpsemat ajavõttu.
14.2 lõpptulemus saadakse LK tulemuste, rajalt saadud karistuste ja muude ajaliste karistuste summana. Parema koha saab meeskond, kellel on ajaliste karistuste kogusumma väikseim.
14.3 võrdse tulemuse korral saab parema koha meeskond, kellel on parem tulemus esimesel lisakatsel, selle võrdsuse korral teisel jne.
14.4 esialgsed tulemused avaldatakse Ametlikul Teadete Tahvlil ja hoitakse seal 30 minutit. Protestide puudumise korral loetakse tulemused ametlikeks, nende olemasolu korral aga on nad ametlikud peale protestide lahendamist.

15. Ametlik Teadete Tahvel

15.1 Ametliku Teadete Tahvli asukoht tuleb ära tuua võistluste juhendis.
15.2 kõik juhendi muudatused ja võistluste käiku mõjutavad teated avaldatakse Ametlikul Teadete Tahvlil.
Artikli juurde
14.05.2024
Veokate ja bagidega kihutati Raassilla rajal võidu
Artikli juurde
13.05.2024
Ott Tänak teenis Portugali MM-rallilt suurima punktiskoori
Artikli juurde
15.05.2024
Võru asemel sõidetakse Lätis Cēsise rallil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia