Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
21. oktoober 2005 11:14
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Kert Uus soovitab huvitavamaid kohti ralli jälgimiseks

 Loe lisaks
«Lähiajal jätkame samuti wild card sõitjatena»

Gunnar Tamm: Tahaksin veel WRC-autot proovida!

Egon Kaurile sportlikult rallilt esimene klassivõit

Eriste ja Ivask valmistusid tulevaks rallihooajaks

Ralliteemalisel fotonäitusel suur publikumenu

Meeskondliku NEZ-karikavõistluse võitsid soomlased

Politsei tabas Saaremaa ralli ajal kümneid roolijoodikuid

Mežaksi kaardilugeja sai Saaremaa rallil raskelt vigastada

Kert Uus. Foto: Rando Aav
Millistel lõikudel nõuab 38. Uno X Saaremaa ralli rada võistlejatelt enim pingutamist ning kus on publikul hea võidusõitu jälgida, sellest annab rally.ee autospordiajakirja veergudel ülevaate Kert Uus.

20. oktoobril Saaremaa ralli kiiruskatsetega tutvunud rallisõitja Kert Uus märgib enne detailsema ülevaate andmist, et pealtvaatajal tasuks tõsiselt kaaluda varianti korraga ühe lisakatse jälgimiseks ning kohale minna juba enne katse sulgemist. "Mina soovitan kindlasti kõik autod ära vaadata," ütleb Uus. "See, et ees on kiired WRC-d ja suure A- ja N-rühma autod, ei tee teiste võistlejate sõitu vähem nauditavaks. Pingutavad kõik ühtmoodi ja vaatamist jagub viimase rajal kihutava ralliautoni."

Kert Uus sõnab, et harjumuspäraselt saab parimatest vaatamiskohtadest hea ülevaate Autolehe vahel ilmunud ametlikust ralli kavast. "Pealtvaatajaprogrammis antud vaatamiskohad on arvestatavalt head ning kõik kiiruskatsed seetõttu ülekordamist ei vaja," märgib ta.

Ralli avakatsel, mis kulgeb suhteliselt siledal ja suhteliselt laugete kurvidega teel, on klassikaliselt parim vaatamiskoht Vaiveres 1,7 kilomeetri kaugusel katse stardist, kuhu on hea juurdepääs Pihtla teelt Vaivere bussipeatusest. Suurelt maanteelt kurvini on 600 meetrit, võimalik autoga ligipääs.

"Ka Oriküla kiiruskatse ei vaja kommentaari," ütleb Uus. Põhjenduseks lisab sel aastal Orikülas rallisprindil osalenud piloot, et katse on suures osas ühest kohast nähtav ning varasematest aastatest tuttav nii võistlejaile, kui ka rallipublikule. Kaheksanda ja kümnenda kiiruskatsena sõidetavat katset pääseb vaatama 50 krooni eest.

Legendaarne Kaugatuma kiiruskatse ja selle huvitavamad kohad on publikule samuti teada. "Kurvi sisenedes pidurdamisega hilinemine lõpeb võidusõitjaile kraavis. Kõige salakavalamaid kurve rallisõbrad sellel "ladumiskatsel" teavad," sõnab Uus rohke lahtise kruusaga kiiruskatse kohta. Vaatamispaik tasub ummikute vältimiseks aegsasti välja otsida, kuna katse on populaarne ja rahvarohke. Ligipääs Tehumardi - Lõmala teelt.



Kert Uusi kommentaarid kiiruskatsete kohta


LK 2, Kõljala (8,89 km)
Esimene auto: 18.41


1. Pärast üsna kiiret katse algust 1 km kaugusel stardist pikk keeruline vasak-kurv. Väga-väga raske kurv võidusõitja jaoks. Mitu korda järjest keerab ja kitseneb, "poob kinni". Järgmisesse paremkurvi väga kiire hooga tulemine. Mäletan väga hästi, mul endalgi oli selles kurvis 2003. aastal tegemist. Liiga suur hoog võib valusalt kätte maksta.

2. Kõljala mõisa ümbrus, kus näeb võistlusautot mitmel korral. Seda teatakse ja vaatamiseks kindlasti üks parimaid kohti. Autoga juurdepääs Kuivastu maanteelt.

3. Kruusarehviga tulemisel see ei pea asfaldil nii hästi kui vaja oleks. Hoog on päris kõva üleval. Eksimus parempöördel pärast pikka sirget võib lõppeda seina sõiduga. Kurvi järel tee puude vahel kitseneb ja läheb kruusale üle. Pealtvaatajale on see super koht mäe pealt vaadata. Võidusõitjatele sellel katsel üks keerulisemaid kohti.

4. 6,4 kilomeetril petlik kurv võidusõitjale. Lähenetakse päris suure kiirusega. Sõiduautos istudes kurvi ette ei näe. Kahele kurvile järgneb pinnase vahetus kruusalt asfaldile. Pealtvaatajale väga hea koht vaatamiseks ja juurdepääsuks Haeska - Valjala teelt.

Katse teeb võidusõitjale keeruliseks pinnasevahetus. Juht peab libeduse ära tajuma, kuna on nii kruusa, liiva, pori, kui asfalti. Katse lõpp laiemal teel, sõitjale kindlasti nauditav. Reekülast edasi vaatamiskohta ei soovita - autode kiirused kasvavad suureks. Viimane kilomeeter enne finišit pealtvaatajale ohtlik.



LK 3, ML Autoservice / Kuressaare (3,68 km)
Esimene auto: 19.49


1. Teine tagasipööre. Kui peaks vihma tulema, muutub kurv väga libedaks. Oluliseks teguriks võivad olla mahalangenud lehed. Kurvile järgnev must asfalt on vihmaga eriti libe. Edasi saavad autod päris kiire hoo, piisab väikesest "näpukast", et edasisõit jalakäijate teel kulgeval katselõigul lõpetada.

2. Hästi nähtav pikk sirge ja sellele järgnev kurvide kaskaad.

3. Hea kurv on. Päris kiire hooga tulemine ja mahapidurdamine on lahtise killustiku tõttu libe. Nõuab võistlejalt oskust õigel ajal hoog alla saada, et kurv aeglaselt ära võtta. Sellele lõigule järgneva sirge järel pärast vasakpööret traditsiooniline kiiruskatselõik. Pargi nurgal on väga-väga libe, kui vihma tuleb. Kuni kaevuni sealt edasi neljanda käiguga, kiirust koguneb 120-130 km/h.

4. Võidusõitjale on see paha koht. Tagasipööre. Väga kiiresti saab tulla. Kui seal on libe, on väga raske pidama saada. Sellele järgneb varasematelt rallidelt tuttav S-kurv, kus maksab sõitja oskus. Seejärel kogutakse kiirust neljanda-viienda käiguni. Pärast vasakkurvi kasvab kiirus taas jõudsalt.

5. 90-kraadine paremkurv. Juht ei tohi end unustada, vajab õigel ajal pidurdamist.

Linnakatsega ei võida, aga võib terve ralli kaotada, sõites kasvõi vastu betoonaeda. Kui palju märg mängima hakkab? Siis oleneb palju rehvivalikust, aga iga kummiga on libe. Vihmarehv mingil määral aitab ka. Olukorra muudab hullemaks teeb see, kui lehed on teel.



LK 5/7, Autoleht / Taritu (11,57 km)
Esimene auto: 8.06 ja 10.17


1. Pööre lahtise kruusaga kurviliselt teelt asfaldile, stardist 2,7 kilomeetrit. Väga hea koht vaatamiseks. Esimesed autod veavad asfaldile palju kruusa, see muudab tee libedaks. Sõitjad ei tohi kurvi pikaks lasta, on oht aega kaotada. Asfaldile järgneb kiire kruusalõik. Juurdepääs lihtne.

2. 3,8 kilomeetril Tõnuma bussipeatuse juures mahapööre paremale kitsale teele. "Lõikamisvõimalus" nullilähedane, kitsas mahapööre. Pidurdada tuleb asfaldil. Hea koht vaatamiseks ja pildistamiseks!

3. Katse stardist 6,6 kilomeetrit edasi hästi huvitavad kurvid, kus liiga sisse võttes võib "nina ära tõmmata". Potentsiaalne koht, kus ülepingutamise tagajärjel ei pruugi auto teele jääda. Atraktiivne koht vaatamiseks. Sealt edasi kiire lõik.

4. Vasak-kurv Koimla poe juures. Märksõnad: lehed, libe, kruusalt asfaldile minek. Järgneb üle ristmiku sõit kerge S-iga ja edasi kruusale.

Tee läheb kohati rööpasse, kuid põhi on katsel kõva. Pealtvaatajaile mitte just kõige sobivam koht, kuid põnev, on 5,3 kilomeetri kaugusel stardist, kus algab hästi kitsas lõik kiviaedade vahel. Vihmaga muutub tee nimetatud kohas väga libedaks.



LK 9/11, Tesman Auto / Undva (22,63 km)
Esimene auto: 13.55 ja 16.21


Sõitjale huvitav ja parajalt keeruline väga kiire alguse ja kiire lõpuga katse. Kui legend on paigas, võib suuremad vahed sisse sõita. Pealtvaatajale pakub kahjuks vähe, kuna esimese poole rajast moodustavad kadakatega palistatud pimedad kurvid autolaiusel teel. Katsel puudub võimalus autot pikalt näha. Hea ülevaate võimalikest vaatamiskohtadest leiab ralli kavast.

1,7 kilomeetri kaugusel stardist on ideaalne väga pikk kurv võidusõitjale eksimiseks. Piloodil tuleb ära tabada hetk, millal kiirendama hakata, vastasel korral on tulemuseks sõit kadakatesse. Pealtvaatajal kahjuks võimatu jälgida. Katse alguses lahtist kruusa, mille esimesed autod ära pühivad. Esimesel kilomeetril oli katse tutvumise järel kohati rööpas ja sarnaseid kohti selle ralli pikimal kiiruskatsel kohti jagub, kuigi tee "põhi" tundub suuremalt jaolt vastupidav.

6,3 kilomeetrit katse stardist on tagasipööre vasakule, millele eelneb kiire üle künka tulemine. Koht, mis nõuab võidusõitjalt ülimat tähelepanelikkust, et pidama saada. Katse 9,7 kilomeetril vasak-tagasipööre. Enne seda "kõva laksuga" tulemine. Ei paku mitte midagi väga erilist pealtvaatajale.

Katse 12-ndal kilomeetril läheb tee laiemaks, 800 meetri pärast pehme koht. 13,3 kilomeetril suhteliselt sirge lõigu servas puuvirn, mille otsast saab parima tahtmise juures võistlust vaadata - palju sealt kahjuks ei näe.

Milline on võistlustrass kiiruskatsel, kus publikul väga palju vaadata ei ole? Toon näite kuuendalt katsekilomeetrilt. 60 absolute left, 50 crest entry medium right and key left tightens long and absolute left opens

1. 3,5 kilomeetri peal on esimene tagasipööre, mis läheb ruttu rööpasse. See on koht, kus on esimene tõsisem kiiruse langus. Vaatama pääseb enne teede sulgemist.

2. 15,9 kilomeetrit kiiruskatse stardist ohtlik truup pärast S-kurve. Minu legendi järgi "key left over bridge". Tasub vaatamist.

3. Hästi nähtav 90-kraadine kurv katse 16,6 kilomeetril. Koht, mis läheb rööpasse. Kui sõitja natukene "pikaks laseb", lohiseb auto üle ääre ja on tõenäosus selle kummuli saamiseks. Vaatamiseks hea koht, kus tuleb enne katse võistluseks sulgemist kohal olla. Näeb võrdlemisi pikalt.

Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia