Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
14. november 2005 10:47
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Rapla kardirajal selgusid rally.ee karikasarja parimad

 Loe lisaks
Autospordiajakirja rally.ee KV punktiseis rahvasprindis pärast 2005. a 3. etappi

Autospordiajakirja karikavõistlused lõpevad Raplas

Peter Loorits jõudis poodiumile kahes võistlusklassis. Foto: Rando Aav
12. novembril peeti Rapla kardiraja vihmamärjal asfaldil rally.ee autospordiajakirja karikavõistluste kolmas etapp. Viimasel osavõistlusel kindlustasid klassivõidu kõik senised rally.ee karikasarja liidrid.

Autospordiajakirja rally.ee rahvasprindi karikavõistlustele tõmmati joon alla 12. novembril, kui Raplas peeti 2-kilomeetrisel võistlusrajal sarja viimane etapp. Kuues arvestusklassis võistles ühtekokku 73 meest-naist, sealhulgas käisid rajal kõigi arvestusklasside liidrid.

Alustasid võistluspäeva 4WD vabaklassi sõitjad, keda oli sel korral stardirivis seitse. Parimat aega näitas Sadolin Rapla rahvasprindi kahes esimeses voorus Helmet Palm (Mitsubishi Lancer Evo 8), olles ligi kaks sekundit kiirem Margus Remmakust (Mitsubishi Lancer Evo 6). Kolmandas sõidus, kui kergelt tibutanud vihm raja veelgi libedamaks tegi, kärises meeste vahe veel poolteise sekundi jagu suuremaks.

Etapivõidu pistis seega taskusse karikasarjas Jaanus Murakase kolmandaks tõuganud Helmet Palm ja sarja võidu kindlustas Margus Remmak. Mehed kinnitasid, et on tulemusega rahul.

"Eesmärk sai täidetud," märkis Remmak. "Oskan selle sarja kohta vaid häid sõnu öelda. Taali ja Aravete etapid meeldisid mulle kõige enam, kuna need olid sprindi moodi ja põnevad. Taali oli libe ja porine, Aravete kuiv ja kiire, Rapla etapp oli asfaldil - väga positiivne, et sarja kuulus erinevaid rajaversioone," rääkis Remmak. "Oli õnn esimene rally.ee sari võita!"

Kolmanda koha saavutas Raplas Subaru Imprezal kihutanud Juho Toomik, jäädes võitjale alla 9,23 sekundiga. Esmakordselt poodiumile pääsenud Võrumaa mees oli tulemusega sedavõrd rahul, et kallas end autasustamistseremoonial šampusega ise üle.

Kaherattaveoliste autode vabaklassis segasid sel korral kaarte võistlejad, kes varasematel rally.ee karikasarja etappidel kaasa ei teinud. Sõidu võitis Egon Kaur (Renault Clio), kes näitas parimat aega kõigis kolmes voorus, millest arvesse läks kahe parema tulemus. Absoluutses paremusjärjestuses kuulus pärnakale Subaru Imprezal kihutanud Priit Toomjõe järel viies aeg.

"Klassivõit ei olnud väga ootamatu," sõnas Kaur. "Eelmine nädal toimunud Rapla noortesprint lubas head tulemust loota. Kaks viimast vooru sujusid vast paremini, sest rada oli rohkem meeles."

Kõige keerulisemaks pidas klassivõitja avavooru. "Rada oli üsna võõras ja esimene voor tundus kõige libedam," kommenteeris Kaur, kes esimese sõidu teises kurvis puksis rajaservalt minema paar kummivirna.

Nelja sekundiga jäi eakaaslasele alla Lada Samaral võistelnud Kaspar Koitla, kellele kuulus sõidu lõppedes 2WD vabaklassi teine koht. Kolmanda tulemuse saavutas 14 osavõtjaga arvestusklassis Peter Loorits (Nissan Sunny GTi). Kuigi Andrus Vahi (Lada Samara) sai kirja kaheksanda aja, piisas kontosse lisandunud punktidest sarja üldvõiduks Jaan Kollo ja Jaan Pettai ees, kes Rapla etapi lõpetasid vastavalt neljanda ja seitsmenda kohaga.

Andrus Vahi selgitas, et kodurajal konkurentidega rinda pista ei olnud lihtne, kuna autol tõrkus käigukast. "Difriplokk oli omadega õhtul, sellest tingituna tekkisid suured vahed," rääkis Vahi. "Kuigi Rapla rada mulle väga ei istu ja olen kruusaga rohkem sina-peal, oli vaja siiski esikohta kindlustada. Kuna juba avaetapil Taalis läks hästi, otsustasin kõik etapid sõita."

Vahi sõnul innustas teda rally.ee karikasarja kaasa tegema võistluste hea korraldus ja rikkalik auhinnalaud. "Mina olen kokkuvõttes väga rahul," lisas Vahi, kes kindlustas karikavõistluste võidu ka klassis 2WD-V.

Sadolin Rapla rahvasprindil pidi Vahi kuni 1800 kuupsentimeetrise mootori töömahuga autode arvestusklassis tunnistama kolme Lada Samaral sõitnud konkurendi paremust. Sõidu võitis Marko Kasepõld, teine oli Manivald Kasepõld ning kolmas Jaan Pettai.

Klassis 2WD-S võidutsesid Nissanitel kihutanud piloodid. Võidu napsas tabeliliidrilt vaid 0,39 sekundilise paremusega Peep Kurm. Vahur Errile tõi teine tulemus Sadolin Rapla rahvasprindilt siiski 10 punkti kontosse juurde ning sarja võit oli kindlustatud. Poodiumi madalaimale astmele pääses kardirajal peetud võidusõidul Peter Loorits.

Moskvich Liiga võistlejaid käis Raplas rajal 18. Klassivõidu saavutas kahe etapi kokkuvõttes liidriks tõusnud Tauno Aarma (IZ 412), kellele kuulus viimase osavõistluse lõppedes ka rally.ee karikasarja võit "mossede" arvestuses. Kardirajal saavutas teise tulemuse Alar Hermanson (AZLK 2140) ning kolmanda Maarek Lee (AZLK 2140). Avaetapi võitnud Janno Sepp pidi sel korral leppima kuuenda kohaga.

Noorteklassis oli sarja võidu enne Raplas toimunud võistlust kindlustanud Sulev Haamer. Hyundai Accentil sõitnud Kose-Uuemõisa noormees oli siiski ka seekord stardis ning lõpetas võistluse Ronald Reisini (VW Corrado) järel teise kohaga. Kolmandaks tuli Rivo Vähi (Honda Civic), olles kiirem Kristjan Laskarist (VW Golf). Hooaja kokkuvõttes kogusid poisid punkte vastavalt: Haamer 34, Reisin 23, Vähi ja Laskar 16.

Sadolin Rapla rahvasprindil võistles mitu noort ka 2WD vabaklassis. Toyota Yarisel tegid etapi kaasa 12-aastane Nanci Ristla ja 13-aastane Roland Murakas.

Ühe hooaja kardil võistelnud Nanci Ristlale oli seekordne võistlus teistkordne autoroolis. Ta sõnas, et Raplas tuli võistelda kogemuste saamiseks: "Talvel plaanin Yarisega jäärajal sõita, kevadel istun taas kardirooli."

Võistluse lõppedes kuulus Nanci Ristlale üldises paremusjärjestuses 42. koht, mis tähendas kindlat edu kõigi rajal kihutanud naiste ees. Korraldajad premeerisid parimat naisvõistlejat arvutimängu ja Liqui Moly kinkekotiga.

"Nanci soidab päris hästi, võrreldes eelmise korra kohta. Ta on päris hästi arenenud," sõnas Roland Murakas, kelle ema Katrin Murakas pidi leppima 2WD vabaklassi viimase kohaga. "Minu sõit tuli enam-vähem välja. Väga hambad ristis ei punnitanud," kommenteeris noor piloot.

Lisaks Sadolinile andsid Rapla rahvasprindi läbiviimiseks oma panuse Auto Bild Eesti, Liqui Moly, autod.ee, T-Puhtax, ASE Computers, Autopunkt, Hepa, Autoleht ja ML Autoservice.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia