Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
17. november 2005 19:07
Loe kommentaare (109)
Trüki lehekülg

"Rahvarallindus" jaguneb tuleval hooajal kaheks

 Loe lisaks
Eesti Autospordi Liit alustas rahvaralli reformimist

Lätlased kaotavad senisel kujul toiminud rahvaralli

 Foto: Rando Aav
Eesti Autospordi Liidu (EAL) ametnike ja aktiivi koosolekul oli 14. novembril arutluse all rahvaralli edasine saatus. Otsustati, et 2006. aastast jaotub senine "rahvarallindus" kaheks.

Tulevast aastast luuakse tavapärase rahvaralli kõrvale sportlik liigaralli ning rahvaralli saab "päitsed pähe". Rahvasprindid jätkuvad senistena. Nn liigasõitjad saavad osaleda sportsprintidel või ka rahvasprintidel, kui juhend nõnda lubab.

Olulise uuendusena on 2006. aastal kavas senine rahvaralli jagada kahte kategooriasse. Neist esimene on liigaralli, kus lubatakse võistelda E-rühma tingimustele vastavail autodel ja kehtiva homologatsiooniga autodel vastavalt ralli A- või N-rühma tingimustele.

Sõiduriietus "liigarallis" alates 1986 FIA heakskiiduga, kiivrid kehtivate standardite kohased. Väljastatakse EAL sõitjalitsents vastava märkega (hind 500 kr aastas) ja EAL tehniline kaart liigaralli märkega (hind 400 kr). Registreerija selles arvestuses kohustuslik.

Võisteldakse lühikestel sportrallidel, kus kiiruskatseid 40-60 km. Rajaga tutvumine ja tehniline ülevaatus reedel, ralli laupäeval. Erandina ja korraldajate nõusolekul sõidetakse "suurtel" rallidel ECO-süsteemis ralli eri osadel. Osavõtumaks kuni 1500 kr.

EAL loob hooaja sarja liigale masinaklassides 4WD ja 2WD. Sarjapunkte ei saa sportralli litsentsiomanikud. Noortesari J18 (2WD kuni 2000 cc).

Rahvarallidele aga kehtestatakse 2000. aastal kehtinud võistlusmäärustik. Rallid sisaldavad vigursõite, kiirendusi, mäkketõuse, täpsuslõike, slaalomeid jmt. Rajaga tutvumine keelatud, võistlus ühepäevane.

Kiiruslikud lisakatsed valitakse nõnda, et võitja keskmine kiirus oleks alla 50 km/h ning väljasõidualad oleksid takistustevabad. Võidakse kohaldada stoppjooni kiiruskatse liialt pikkadel sirgetel. Kiiruskatsete pikkus kuni 3 km. Katseted kuuluvad alakomitee eelülevaatuse alla. Osavõtumaks kuni 700 kr.

Rahvarallidel lubatakse võistlema liiklusseadusele vastavail autodel, ümberehitused keelatud. Sõitjatel kohustuslik mittepõlevast-sulavast materjalist keha kattev riietus (soovitav tervikkombinesoon) ja vähemalt E-tähistusega kiiver. Sõitjatel vajalik rahvaspordi alakomitee võistlejakaart.
Artikli juurde
13.08.2019
Ken Tornil Euroopa meistritiitel käeulatuses
Artikli juurde
12.08.2019
Robert Virvesele Leedust klassivõit ja uus sõiduauto
Artikli juurde
18.08.2019
Ken Torni tiitlivõidu saatus oli Jean-Baptiste Franceschi kätes
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
12.08.2019
Kehala rallikross 10.08.19 (0)
02.08.2019
Soome ralli 2019 (0)
17.07.2019
Rally Estonia 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
31.07.2019 18:44
Rallijututuba Discord'is (15)
17.07.2019 16:37
Shell Helix Rally Estonia 2019 (9)
27.06.2019 11:46
Viru ralli 2019 (6)
11.06.2019 09:48
LaitseRallyPark BMW CUP 2.etapp Sprint 09.06.2019 (0)
05.06.2019 20:59
FIA ERC Rally Liepaja 2019 (2)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia